Tämä on keskustelu Frägileffan teko/editointi, COD - Media alueella, joka on osa-alue Yhteisö - Call of Duty alueella: Viestin lähetti alunperin azzyyr Millä tavalla te leikkaatte noi frägit irti tallennetusta materiaalista? Oletan että siellä capture-kortti (tjms) nauhoittaa koko ...
Hienoa, miten? Onnistun tekee subclippejä, tai vaihtoehtoisesti palastelemaan lähdetiedoston n+1 osaan, joita ripottelen projektin aikajanalle. Okei kiva, mut miten mä saan ne pikkuclipit talteen siten,että voin tuhota sen satojen megojen kokoisen lähdetiedoston? |
Kaikki mielipiteet ovat ihan omiani ja kirjoitettu yleensä humalassa!
Mikä capturecard sulla on? Ilmeisesti Hauppauge tai Blackmagic jos kerta HD-matskun kanssa työskentelet. Hauppaugen mukana taitaa tulla joku leikkausohjelma, oisko siitä apua? Sellanen ohjelma kuin MPEG2Cut toimii erinomaisesti SD-matskun kanssa mut en tiiä toimivuudesta HD-materiaalin kanssa. |
sick
Ei oo korttia, vaan ihan tollanen HD-kamera... |
No niin nyt mä testasin. Virtasen neuvoilla tuo yhden frägin erotus lähdemateriaalista ja tallennus onnistuu kyllä, mutta nyt mennään vähän väärään suuntaan tiedostokokojen kanssa. |
Meikäkin on kuvannut kaikki omat COD vid Canon FULL HD kameralla |
im 19v Dj!! Käytössä Traktor S4 ja hankinnassa levarit tai CDJ soittimet lisäks
Kysäisin tässä nyt nopiaan kun tuli pieni onkelma mutka matkaan, eli meikäläinen tallentaa kavaa 16:9 ja resoluutio on 720x576 (en tiedä onko tällä merkitystä itse kuvankaappausohjelmassa) |
JSLpictures Youtube Kanava!
"Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit..."
En tiiä, mutta varmaan kannatas renderöidä myös 16:9 jos on sillä kuvattu, mut ainaki ykstapa saada mustat reunat pois kun laittaa juutupeen niin lisää tageihin tagin yt:crop=16:9 tai yt:strech=16:9 niin mustat sivut pitäs hävitä. |
pc+ql=nomnom
ps3+cod=ripuli
Allright, nyt olis jotain rojua kasattu yhdeksi tuubiksi ja siitä renderöity viteonpläjäys Vegasilla. AVIn tiedostokoko rapiat 23 gigaa... |
TheQuassimo @ YouTube
Sitten kun renderöit sen valmiin tuotoksen niin et enää teesiitä mitään uncompressed avi tiedostoa vaan jonku tiedosto muodon joka pakkaa sen pieneksi. Esim vegasissa joku windows media video v11 tekee aika pienikokosen tiedoston eikä laatukaan pitäs kauheasti kärsiä jos käyt ne välilehdet läpi ja laitat kaiken HD/Best/über. Sillä saa anakin pieniä tiedostoja. |
pc+ql=nomnom
ps3+cod=ripuli
Aru: |
sick
Eli mä käytin Vegasia tohon renderöintiin, ja ei se kuvanlaatu nyt niin huonoksi mennyt ettei sitä katsella pystyisi. Eli tuloksena oli wmv-filu, jolla kokoa alle 150 megaa. Tietysti se alkuperäinen uncompressed AVI on kyllä aikamoista silmäkarkkia verrattuna tuohon... |