Tämä on keskustelu Shenmue 3 tulossa jonain päivänä (ehkä), DC Rooli- ja seikkailupelit (RPG, Adventure) alueella, joka on osa-alue DCFIN alueella: Tämä viesti sisältää jo vuoden vanhaa tietoa, johon itse törmäsin vasta eilen. Säästääkseni itseäni suomentamisen vaivalta lainaan ja tiivistän peliplaneetta.netin ...
Tämä viesti sisältää jo vuoden vanhaa tietoa, johon itse törmäsin vasta eilen. Säästääkseni itseäni suomentamisen vaivalta lainaan ja tiivistän peliplaneetta.netin uutisarkistoa: |
hoh, joo. Tätä peliä odotan enemmän kuin mitään. Sen konsolin ostan mille se ilmestyy. Revin rahat kasaan vaikka PS3:a varten jos tarve vaatii |
HD my ass
Xbox Live gamertag: Super Tetris
mä alan jo kyllä menettää toivoni tästä jatko-osasta.. |
If you wanna break something, use a hammer! -Bruce Lee
Muistaakseni on kyllä jo todistettu kauan aikaa sitten, että tuo Kikizon juttu on täyttä bullershitterssonia, joka tehtiin lähinnä kasvattamaan liikennettä kyseiselle sivustolle (-> $$$). |
Tuollainen löyty ja ajattelin herätellä tätä ketjua henkiin. Sega siis nykyään edes puhuu ko. sarjan jatkamisesta, mutta niinkuin jutustakin käy ilmi niin aika isoja asioita pitäisi tapahtua jotta Shenmue 3 nähtäisiin jollain alustalla. Uskoisinkin että ainut mahdollisuus pelin julkaisuun on seuraavan konsolisukupolven saapuessa, jos joku valmistaja haluaa Shenmue-fanipojat kaapata omaan kelkkaansa. Totuuden nimissä olen menettänyt jo vuosia sitten uskon Shenmue 3 julkaisusta, mutta kyllä tuollaiset uutiset saa silti sen surkean pienen toivonkipinän hetkeksi syttymään. |
Veit si1ma sanat suustani. Shenmuen suhteen tuolle pienelle toivon pilkahdukselle on aina paikka sydämmessäni. Harmillisesti se vain lepattaa tällä hetkellä hyvin heikolla liekillä. Kaksi ensimmäistä osaa olivat aikanaan todella kovan luokan teoksia ja jättivät ainakin allekirjoittaneeseen lähtemättömän vaikutuksen. Kuuluvat edelleen rakkaimpiin teoksiin, joihin on tullut tutustuttua. Ykkönen ja kakkonen löytyvät edelleen hyllystä DC- versioina. |
"En ole puolesta enkä vastaan, vaan pikemminkin päinvastoin"
Tuo kakkosen Live Arcade kuva oli Jet Set Radion ohella ainakin Seganerds.comin mukaan feikki. Pelihahmot ei onneksi vanhene, joten voihan se kolmonen sieltä vielä joskus putkahtaakin. Tosin tässä kohta kymmenen vuotta odoteltuani olen päättänyt jo alkaa hengittämään. |
Joo vielä muutama sananen vielä tuosta Segan antamasta kommentista, että he olisivat kiinnostuneita tekemään Shenmue 3:n. Mielenkiintoista siitä tekee se, että Sega on ykkös- ja kakkososan kehnon taloudellisen menestyksen jälkeen johdonmukaisesti kertonut, ettei heillä ole suunitelmia Shenmue-sarjan suhteen. Viimeistään Yu Suzukin siirtyminen "eläkkeelle" vuonna 2009 luovan johtajan (creative officer=luova upseeri |
Itse olen vasta alkamassa tutustumaan pelisarjaan, ostin DC:n ja Shenmue I ja II:n ihan arvostelujen ja kommenttien perusteella. Nuorena Sega-fanipoikana omistin Mastersystemin.. Saa nähdä jäänkö koukkuun ja alan kirjoitella enemmänkin tähän ketjuun.. |
Don't believe the hype, stick with old skool. Say no to 3D.
Assassin's Creed: Brotherhood PS3 (muoveissa) myytävänä!
Shenmuet ovat videopelikerronnan taikaa. En koskaan unohda kun joskus 2000-luvun alussa sain joululahjaksi Dreamcastin ja Shenmuen. Peli imaisi minut sisäänsä sellaisella voimalla etten ole vastaavaa vielä minkään muun pelin kohdalla kokenut. Osasyynä oli varmasti jo grafiikka, joka silloin edusti konsolipelien ylivoimaista kärkeä, mutta jo pelkästään sen huikea maailma, henkilöt ja tunnelma olivat vertaansa vailla. Pelikokemuksen aikana virtasivat adrenaliini ja kyyneleet tapahtumien mukaan. Muistan, että ainoa asia joka hieman ärsytti, oli Ryon puupökkelömäinen olemus, olisin halunnut hänen esimerkiksi lämpiävän edes hiukan söpölle Nozomille. No, ehkä se oli juonen kannalta perusteltua. |
"Veteen ammuttaessa on varottava kimmokkeita ja veneestä on turvallisinta ampua yksi metsästäjä kerrallaan."
Pitäjäläinen 18.8.1997