Tämä on keskustelu PC-suosituksia, Muu keskustelu alueella, joka on osa-alue Yhteiset alueella: Blaah, kaiken tän keskustelun jälkeen en ole vieläkään päättänyt mitään. Toivotonta Mitä jos satsaan ne kaikki rahaset vaatteisiin ja pelaan ...
Blaah, kaiken tän keskustelun jälkeen en ole vieläkään päättänyt mitään. Toivotonta |
En muista mitä koneesta maksoin, on se tossa jokusen kuukauden jo ollut, ja käytin paljon vanhoja osia kuten kotelon, kovalevyt ja virtalähteen.. Ostin esimerkiksi kunnon emolevyn ja muistit mikä nosti hintaa (makso pelkkä emo 200 ja muistit 100) |
Pommi Kone #73 Organic butchers (LT) & Karhut (Mur)
intellin q9550 4 ydin prossu on tällä hetkellä noin 250 euroa joka on hinta laattusuhtessa paras prossu nyt |
Täällä lähtee jo kohta henki. Kumman määä nyt ostan? 600 on kuitenkin iso satsi, kun 2vuotta sitten juuri ostettu about tonnin kone, läppäri tosin. 200 saa tuollaisen sohvaperunan laitteen, mutta olisiko se turha ostos kun PS3:kin seisoo tuossa vieressä. Tosin haluaisin hyödyntää kaiken mun viimeisilläkin roposilla ostettu 37" Full-HD tölsö ja Bosen kotiteatterijärjestelmän. PC:n saa myös tähän kytkettyä, DVI -> HDMI ja kuva on ihan mukiinmenevää. |
Citymarketissa näkyi jotain suhteellisen pätevää HP Pavilionia + 19 tuuman TFT-näyttöä plussatarjouksella 400 euroa. Ei tosin tullut spekseihin kiinnitettyä mitään huomiota kun en ole nyt itse konetta tarvitse. |
Entä mitä jos... |
AMD prosut on tällä hetkellä varmaan se "huonompi" valinta (ja tuo nyt on muutenkin huono), ja ei missään nimessä kahta näytönohjainta jos haluat säästää itsesi harmailta hiuksilta, lisäksi sen tehohyödyn saa vain joissain peleissä ja ei koskaan 2xkortin tehot kuitenkaan. Eli vaikka HD 4850 tuohon hintaan niin takuuvarmasti tehokas aina. Jos vaikka ihan tarkalleen laitat sun budjetin niin voin rauhassa ajan kanssa kasata sulle sellasen minkä itselleni sillä rahalla ostaisin, jos budjetti on rajallinen suosittelen käyttämään tuota telkkaria näyttönä toistaiseksi kunnes saat rahaargh näyttöön. Tosin tuo joutuu odottamaan siihen että saan lapset huspois ja rauhan taloon. |
Noctua NH-U12P New, AM2+/775 49,81 |
komppaan, hyvännäkönen kombo. (mun valinta olis silti edelleen se E8400 tosin, isompi välimuisti ja väylänopeus+kellottuu hävyttömän hyvin) |
Vastatkaa nyt suoraan, syökseekö toi 4770 parempaa kuvaa ulos kuin mikään konsoli? |
Ennen meni tämä koneen päivittäminen jopa harrastuksena, mutta sitten huomasin kuinka paljon rahaa menee, jos tahdon pelata uusimpia pelejä mahdollisimman hyvillä grafiikoilla. Oikeastaan ostin xboxin juuri siksi, että en jaksanut pistää rahaa enää koneen päivitykseen. Ennen täytyi saada paljon äfpeeässää ja parhaat mahdolliset resot, mutta nyt riittää kun mozilla pyörii. |
Tuohon kysymykseen ei ole olemassa suoraa tai yksinkertaista vastausta. |
Näin. Tästä ei jäänyt enään kiertelmisen ja lisäkysymyksien aihetta. Tällä koneella pärjää loistavasti ainakin seuraavat 10 vuotta surffailessa yms. ja pelikonsolit selvästi dominoivat mun pelaamista. 450 ei saa nyt näiden parin päivän surffailujen jälkeen minun tarpeisiini sopivaa tietokonetta, ja sillä rahalla saa kaksi mutta toisen sukupolven konsolia; Xbox 360 ja Wii. |
Ja kirsikkana kakun päällä F-Secure vetää minkä tahansa PC:n FPS:t vähintään puoleen |
[ The Lord is my shepherd | I shall not want. | He makes me lie down in green pastures | he leads me beside still waters. |
He restores my soul | he leads me in the paths of righteousness for His name's sake. ]
itse käytän tommosia ilmaisia softa pitämään pöpöt loitolla |
Pakettikonetta ei kannata edes harkita, jos tosiaan pelaamiseen koneen haluaa. Vähintään näytönohjain yleensä on surkea. Muutenkin, tulevaa ajatellen on parempi hommata kone osissa, kun koneen uudistus on sitten helpompaa. |
Itselläni Avira AntiVir+Comodo Firewall. Ja varalla Ad-Aware. Kevyitä ohjelmia etenkin vähän muokkaa asetuksia. |
Ajatuksena oli, että Ahmedd voisi katsoa tuntuuko kone muuten sopivalta, ja päivittää näytönohjaimen, niin että voisi jäädä kloonikoneeseen verrattuna vielä voitollekin, hinta kun tuntui olevan merkittävä ratkaisutekijä. Toki pakettikoneissa voi olla muitakin pullonkauloja tai hitaita komponentteja joiden vuoksi niistä ei saa aivan optimisuoritusta irti, mutta toisaalta ne voivat olla helppo ja edullinen ratkaisu josta lähteä liikkeelle ilman että tarvitsee koko konetta itse kasata tai kasauttaa. |
|
Jos väärän prossun valitsee niin kyllä se varmasti sitten on huonompi valinta mutta tällä hetkellä löytyy esimerkiksi Phenom II sarjasta X4 940 malli joka on todella hyvä hinta/laatusuhteeltaan. Hintaa on ehkä 170-180 ja on todella tehokas neliydin prossu. On suunnilleen saman tasoinen paljon kalliimman Intelin Q9400 prossun kanssa. Näytönohjaimista löytyy Nvidian puolelta myöskin esimerkiksi GTX 260 joka on sekin todella hyvä hinta/laatusuhteeltaan ja puhun nyt siis tästä uudemmasta SP216 mallista tietysti. Hintaa alle 200 ja voittaa useimmissa testeissä HD4870 1gb näyttiksen, varsinkin isommilla resoilla ja reunanpehmennyksillä. |
Last edited by Naukkis; 15.06.2009 at 21:50.
NYT: Gran Turismo 5, Red Dead Redemption, FIFA 11 // OSTOLISTALLA: Killzone 3, inFamous 2