55suosittelee
Tämä on keskustelu Yleinen politiikkaketju, Muu keskustelu alueella, joka on osa-alue Yhteiset alueella: Viestin lähetti alunperin Morre Musta on jotenkin suorastaan noloa vedota siihen, ettei äänestä homo-Haavistoa siksi, ettei muissa maissa tule paha ...
Presidentin työ nyt vaan sattuu olemaan Suomen ulkopolitiikan johtaminen yhdessä valtioneuvoston kanssa ja ulkopolitiikka taasen voidaan ajatella toimimiseksi siten, ettei muissa maissa tule paha mieli. Jos jossain virassa niin nimenomaan presidentin virassa on merkitystä sillä, mitä muissa maissa ajatellaan, vaikka normaalisti ei kiinnostaisi hevosen pimpparaudan vertaa. |
Stammyn pointti on tietysti selvä. Mutta ottaen huomioon näitä annettuja esimerkkejä ja Haaviston toimia ennestään ulkopolitiikassa, niin perustelu jää vähän löyhäksi. |
|
Toisaalta lieneekö tuo nykyään enää edes perinteinen arvo, ainakaan siinä mielessä kuin vaikka nyt sitten antiikin filosofia (joka nykyisistä taloushuolista huolimatta oli kreikkalaisten paras keksintö ikinä |
Bunny Harvester - Jupinaa
Toisen kierroksen paikat menivät täysin oikeille henkilöille ja varsinkin Haaviston puolesta olen todella iloinen. Harmittaa vaan, kun ei itse pääse vielä äänestämään (1/2 vuotta vielä) ja varsinkin harmittaa ja ärsyttää se, että monet lähipiirini täys-ikäiset eivät katsoneet yhtään vaalitenttiä ja lopulta ei saaneet sunnuntaina raahattua itseään edes vaaliuurnille. Itse katsoin aika monta tenttiä ja kova hinku äänestämään olisi ollut mutta ei sille iälle mitään voi. |
Saksan ulkoministeri on ihan avoimesti homo ja siellä se porskuttaa konservatiivisissa maissa siinä missä muutkin(Kuten tuossa yllä on jo tullut esille). Ei sillä pitäisi olla mitään väliä kumman sukupuolen kanssa yksityiselämänsä haluaa viettää. "Voi hyvänen aika, Niinistö on HETERO. Äänestän kyllä Niinistöä sen takia!" Kuulostaa naurettavalta? Sitähän se onkin. Muutenkin nykyään saanut julkisuudessa homous ihan näin yleiselläkin tasolla ihan naurettavat mittasuhteet. Vähemmistö onkin yhtäkkiä enemmistö, mutta tämä meni jo vähän OT:ksi. |
Last edited by Verdat; 23.01.2012 at 22:41.
Playstation 3 80 gb. Pelaan: NHL 12, Batman: arkham City, Battlefield 3.
Mun ei pitänyt tulla tänne, koska kaikki tää hössötys alkaa pikkuhiljaa ottamaan aivoon rankasti. |
+-+-Mergem Photography-+-+
Kuvailuja ja kujailuja. Tarkistakaa ihmeessä tarjonta ja palaute on amatöörikuvaajalle aina ilo :)
Moni tuntuu unohtavan nyt, että tuohon ulkopolitiikkaan kuuluu paljon muutakin kuin valtionvierailut, ne ovat vain jäävuorenhuippu. Se ei oikeastaan kerro meille yhtään mitään että Saksan ulkoministeri on pystynyt hoitamaan hommiaan hyvin valtiovierailujen osalta. Herranjumala ei kai kukaan oleta että Saksan ulkoministeri oltaisiin kivitetty valtionvierailulla tai heitetty vankilaan? |
|
-Appice-
Siis keitä tämä homous mahdollisesti rasittaisi? Haavisto oli esim. Sudanin edustajana neuvotteluissa Darfurin konfliktissa. Sudanin väestöstä yli 90% on muslimeja. Heitä asia ei siis tuntunut häiritsevän. Haaviston ulkopoliittiset meriitit ovatkin siis ihan jotakin muuta kuin pelkkiä edustustehtäviä. |
Hyvä kannanotto tähän saumaan ja hyvä kysymys , olemmeko valmiita ? Mielestäni , emme ole valmiita. Johtuen Suomen politiikasta , johtuen elitismistä jota myös toinen ehdokkaista edustaa. Suomalaiset ovat itse tämän tilanteen aiheuttaneet ja nyt toivonkin heidän , ottavan vastuuta ja äänestävän oikein sekä näissä vaaleissa että tulevissa eduskuntavaaleissa . Jokainenhan tekee valintansa itse mutta ,, olemmeko valmiita antamaan omista muille ,,,,, kuuluu kysymys jota on heitetty ilmoille tämän tästä ? Onko meillä Suomalaisilla hyvä olla on kuitenkin se ensisijainen ajatus minulla . Minulla ei ole, ja se johtuu pitkälti toisen ehdokkaan puolueen ja hänen ajamastaan politiikasta . Toinenkaan ei ole kovin hyvä valinta siihen että, Suomella menisi hyvin valintojen jälkeen , senhän kuietnkin tekee hallitus ja eduskunta joka , mielestäni on epäonnistunut täysin . Sen takia toivoisinkin että , Presidentillä olisi jotain sananvaltaa myäs sisäpoliittisiin asioihin eikä vain pelkkään ulkopolitiikaan . |
-Appice-
Ei suomi ole mikään lintukoto, joka voi eristäytyä muista maista, varsinkaan Euroopan maista. Jos EU:ssa rytisee, se ei voi olla heijastumatta myös Suomeen. Jos takuilla vältetään iso taantuma, mitä epäilen, niin se on uskomattoman hieno homma. Missään tapauksessa meillä ei ole varaa istua perseellämme ja tyytyä siihen että paska osuu tuulettimeen jokatapauksessa. |
Niin, jos nyt tarkoitat tässä "sitä toista" ehdokasta jota luulen sinun tarkoittavan, hän on samaa mieltä kuin suurin osa suomalaisista: |
Mieluummin nauran persujen hölmöilylle kuin luotan yhteen suureen pyramidihuijaukseen, jonka kokoomus ja kumppanit on virittäneet. Ei toki perseellään saa istua ja jättää vastuuta kantamatta, mutta vain hullu tai taloustieteilijä uskoo siihen että talouskasvu voi loputtomiin jatkua noususuhdanteisena, eritoten kun puhumme niinkin rajallisesta alueesta kuin maapallo. |
Oderint, dum metuant.
Ehdokasvertailu 2012 | YLE Uutiset -nettispesiaali |
Jos lukee perustelut, niin Niinistö kuitenkin kannattaa rekisteröidyn parisuhteen oikeudellisten tasa-arvo-ongelmien korjaamista vrt. avioliittoon. Jos rekisteröity parisuhde ja avioliitto olisivat oikeudellisesti tasa-arvoiset instituutiot, niin kyse olisi enää terminologisesta erosta. |
Ja molempien kohdalla kyse on mielestäni turhanaikaisesta selittelystä ja kiemurtelusta. |