Tämä on keskustelu Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut), KonsoliFIN-palauteboksi ja tiedotukset alueella, joka on osa-alue Yhteiset alueella: Viestin lähetti alunperin Your Sweet 666 On kyllä merkillistä miten konsolisota palastalla Sonyn kritisoimisesta tulee banaania, mutta kun Xboxfin puolella ...
Minä komppaan myös tätä. On se kumma kun kaiken näköiset Sonyn fanipojat saa trollata ja flamettaa minkä ehtivät, mutta jos Xbugs tai YS666 sattuu vähänkin osumaan samalle tasolle, niin heti uhkaillaan banneilla tai vielä "pahemmalla". |
Malc: "yeah,. this biker dude is twisted as hell, man. by the way, how many guys you killed, son?" Johnny: "you mean like, like this year or in my whole career?"
Malc: "aight just this year, man, we ain't got time for all that shit" Johnny: "it's been a good year, ya know?"
Ottamatta kantaa muuhun vietissäsi käsiteltävään aiheeseen, tästä trollaus ja flametus asiasta sanon oman sanani. |
Moderoinnin jatkokeskusteluja siirretty konsolisodasta tänne, niin aiheesta voi käydä kunnollista keskustelua: |
Minä olen nähnyt ainakin kaksi tappamiseen viittaavaa viestiä, toisen henkilön muistan ja saikin siitä banaanit mutta toista tapausta en kunnolla edes enää muista (paitsi sen että sellaiset viestit olivat järkytys -> jos viestit olisivat kohdistuneet itseeni olisin tehnyt rikosilmoituksen saman tien). Ongelma noissa oli (on) se, että viestit poistettiin tosi nopeasti joten eipä niitä enää voi löytää. |
Pioneer Kuro 42", PC, 360, PS3, DS Lite, Uutta minulle: PS2!! | Pölyttymässä: Atari 2600, Intellivision, C64, ST, A500, NES, SNES, GameBoy, Atari Lynx, Mega Drive, Mega-CD, Saturn, Dreamcast, Xbox
Toinen saunan taakse vientihän oli reaktio nimenomaan Your Sweetin JATKUVAAN provoamiseen. Ja muotoa suunnilleen näin: " tuollaiset pellet pitäisi viedä saunan taakse ammuttavaksi". Bannien arvoinen tuo oli tietty, mutta ei kuitenkaan täysin henkilökohtainen uhkaus, vaan mielenosoitus Your sweetin jatkuvaa provoilua ja asennetta vastaan. Onhan tuolla konsolisodassa tosin moni muukin kahden jäsenen riitely mennyt jo liian pitkälle, mutta ei kumpikaan osapuolista bannia ole saanut, koska suoltaa muuten ja muilla alueilla sitä asiallista tekstiä. Tunteenpurkaukset ovat ihmiselle luonnollinen ja ymmärrettävä asia...Jatkuva provoaminen taas ei. |
PSP, PS3. Yamaha RX-V2067, Samsung 46LEC755. Magnat x 5, Sennheiser HD-555 & CX-500 II ja BK Monolith DF.
Odotuslistan kärki: Blur 2 Koneessa pyörivät: -
Täällä on kuitenkin ignore jos jonku viestejä ei halua lukea. Minusta kaikenlainen tappamiseen viittaaminen pitää olla ehdottomasti kiellettyä keneltä tahansa. Miten sellaisen voisi hyväksyä? |
Pioneer Kuro 42", PC, 360, PS3, DS Lite, Uutta minulle: PS2!! | Pölyttymässä: Atari 2600, Intellivision, C64, ST, A500, NES, SNES, GameBoy, Atari Lynx, Mega Drive, Mega-CD, Saturn, Dreamcast, Xbox
Joo mutta miksi niitä pitää ylipäätään kirjoittaa? Eniten rassaa asia että tullaan kirjoittamaan paskaa asiasta josta ei tiedä hölkäsenpöläystä... eri asia on jos kirjoitat eriäviä kommentteja ja oikeasti omaat kyseisen konsolin/pelin että edes tiedät mistä puhut mutta kun ei. |
Jos ei pidä koppalakki tyylisestä sensuurista, niin ignorenkaan käyttö ei varmaan ole kovin mielekäs ratkaisu. Minun mielestäni jos suuttuu leikistä niin on ansainnut sen pahan mielen, ja jotkut saunan taakse viemiset nyt on aika lieviä juttuja ja todella kaukana oikeista tappouhkauksista. Jengi tuntuu viimeaikoina ylireagoineen täällä moneen asiaan aika pahasti. |
Tieto vähentää tuskaa.
Ihanko tosissasi olet sitä mieltä, että YS666:n panos tällä foorumilla on ollut siinä määrin rakentavaa, että hänen tulisi tuntea itsensä väärinkohdelluksi uhriksi jos banneilla uhataan? |
Ei pitäisi tämänkään sivun olla yhdestä miehestä kiinni, jos nyt Oliver jätetään laskuista pois. Se, että olisin muualle häipynyt, ei olisi pitänyt tätä sivustoa rikkoa. Ehkä Playstation -puoli olisi hiljentynyt (Ja tämähän olisi kommenteista päätellen ollut vain hyvä asia), koska todennäköisesti olisin yrittänyt pistää pystyyn siihen keskittyvän sivuston. Jos vain olisin kyennyt. |
Nyt pelaan:
Jopas täällä on karkelot käynnissä. Niinkuin aikaisemminkin on todettu, täytyy itsekin sanoa että konsolifin on suomen paras konsolipelaamiseen keskittyvä palsta, propsit siitä. Kuitenkin keskustelupalstana tasossa on vielä viilaamista suuntaan jos toiseenkin. Ylläpidon jonkinasteinen puolueettomuus voisi tehdä gutaa, ihan siitä syystä että tämä "konsolisota" tuntuu olevan aika tulenherkkä aihe osalle pelaajakansasta. Toki tiedän ihan kokemuksestakin että omien mielipiteiden, etenkin vahvojen sellaisten, sisällä pitäminen voi olla vaikeaa, mutta silti mielestäni sivuston ylläpidolta voitaisiin tätä odottaa. Enkä tässä kohdista kritiikkiäni kenenkään persoonaan, vaan ihan yleisellä tasolla ajatuksiani heittelen. |
Niin, mutta erittäin vaikeaa toteuttaa. Jokainen ylläpitäjä on mukana lähinnä sen takia, että tykkää pelata. Ja jokaisella ylläpitäjällä on se oma "lempi" kone. Ei kukaan meistä voi väittää, etteikö tykkää jostakin konsolista enemmän. Todennäköisesti siitä, minkä ensiksi on ostanut. Muut tulleet sitten siinä sivussa lisää. |
Nyt pelaan:
Ja mitä tuohon "saunan taakse ammuttavaksi" asiaan tulee. Niin se olisi ollut bännien arvoinen (Ei olisi olleet pysyvät vaan 2 viikkoa tyyliin) Mutta ylläpito sekoili sen kohdalla. Eli kun asia tuli ilmi, osa modeista paikalla osa ei. |
Last edited by XShava; 04.03.2008 at 11:07.
Nyt pelaan:
Kylläkyllä, saahan sitä modenakin "fanittaa" jotain konsolia, mutta kyllä ihmisten pitäisi tuossa asemassa pystyä myös ottamaan vähän etäisyyttä perusfanitukseen, ja tarkkailla keskustelua hieman ylempää. Nykyään moderointi vaikuttaa enemmänkin peruskäyttäjiltä, joilla on oikeudet moderoida halutessaan, kuin varsinaiselta ylläpidolta. Asiallista keskustelua pystyvät kyllä harjoittamaan ylläpitäjätkin, mutta ihan jo sivustonkin "maineen" takia pitäisi pystyä pitäytymään laukomasta sisäisen faninsa mielipiteitä. |
Heh, siis YS666:han on täysin 100% puhdas trolli, mielestäni ainut laatuaan KFINIssä (siis niin selkeästi ainut laatuaan). |
[zD] zeroDignity
Ai niinku se Jokelakin oli vain läppä youtubessa? |
No itse olen ainakin usein käyttänyt ihan ilman anonymiteettiäkin kyseistä läppää eikä vielä ole tullut onneksi kutsua käräjille. Jenkkilässä toki olisi eri meininki. |
[zD] zeroDignity
Minä en kyllä ole kuullut moista läppää käytettävän missään positiivisessa yhteydessä. |
Eihän sitä välttämättä positiivisessa yhteydessä käytettäkään, mutta läppä se silti on. Etenkin jossain foorumilla heitetyssä sanaharkassa ja vielä etenkin tässä KFINin tapauksessa. Voihan sen toki ottaa tosissaan ja vaatia ikuiset bannit ja haastaa käräjille, kun laki mahdollisuuden antaa, mutta itse näkisin kyllä tilanteen vähän eri tavalla. |
[zD] zeroDignity