Ehdottomasti, hinnalla millä hyvänsä!
Toki, jos nykyinen aluejako säilyisi edelleen.
Never!
Tämä on keskustelu Multiplatformeille yhteinen foorumiosio, KonsoliFIN-palauteboksi ja tiedotukset alueella, joka on osa-alue Yhteiset alueella: Otsikko on mahdollisesti muotoiltu väärin, mutta kaikki varmasti ymmärsivät jutun juonen. Eli tästä tuli juttua väärässä ketjussa, joten mikseipä tälle ...
Otsikko on mahdollisesti muotoiltu väärin, mutta kaikki varmasti ymmärsivät jutun juonen. Eli tästä tuli juttua väärässä ketjussa, joten mikseipä tälle pistettäisi omaa aihetta. |
Kannatan, kunhan näissä multiplattariketjuissa sitten puhutaan vaan itse pelistä. DLC-kuittailut, grafiikkavertailut ja muut konsoliväännöt pidettäköön konsolisotapuolella poissa näistä itse peliä koskevista ketjuista. |
Teknisestä ja muusta yksityiskohtapuolesta en osaa vielä sanoa, mutta periaatetasolla kannatan ehdottomasti. |
Multiplattareille oma osio? Njääh... Jos olisi mahdollista niin paras olisi sellainen että ketjuja olisi vain yksi kappale mutta se sama ketju näkyisi molemmilla puolilla ja viestit menisi tottakai puolilta toiselle jne. |
Tämä olisi helvetin hyvä systeemi, ei tosin mitään muistikuvia onko tällä foorumisoftalla moinen mahdollista. |
PS3 | PC | DSi XL | iPad 2 | Galaxy S ICS 4.0.3 | Steam id: draev
Retro: NES, MegaDrive, PSP, GP2X, PS2, Xbox
Multiplattari ketjut olisi kyllä hieno juttu, mutta eipä se niin yksinkertaista ole. Itse en jaksa ravata kahdessa ketjussa, vaan valitsen yleensä sen toisen. Joskus jopa tulee seurattua ps -puolen ketjua vaikka peli olisikin hommattu boksille. Hommassa on vielä semmoinen mutta, että periaatteessa tuo toisi helpotusta, kun kahden seurattavan alueen sijasta olisi vain se yksi. Osalle tämä kuitenkaan ei toisi mitään helpotusta, ja heidän näkökulmastaan heillä olisi yhden alueen sijasta seurattavana kaksi. Multikonsolisteille taas surffailu tarkoittaisi kahden alueen seuraamisesta kolmen alueen seuraamiseen siirtymistä. |
Vielä jonain päivänä minulla on aikaa pelata niin paljon, että en ehdi tekemään mitään muuta.
Hieman tällä taka-ajatuksella pistin aikoinaan tuon alustakyselyn (http://www.konsolifin.net/bbs/yleist...omistat-3.html) pystyyn, jotta nähtäisiin, millainen konsolijakauma foorumilla vallitsee. 156 vastaajasta 51 prosenttia omistaa yhden konsolin, 31 prosenttia kaksi laitetta ja 17 prosenttia kolme kaikki nykyiset. Nyt siis puhutaan vain kolmesta uusimmasta kotikonsolista. Eihän tuo koko käyttäjäkuntaa selvästikään kata, mutta siitä saa jonkinlaisen kuvan jakaumasta. |
En muista, onko tätä mietitty aikaisemmin, mutta en oikein keksi järkevää syytä sille, että edes yksinoikeuspelit löytyvät alustasidonnaisesta kategoriasta. Suurin osa peliketjuista PS3-puolella ei kiinnosta minua nytkään, mutta ei noiden NHL- ja Gran Turismo -ketjujen skippaaminen mitään ylivoimaista tuskaa tuota. Jos nyt samalla listalla olisi jotain Halo: Reachia, niin samalla vauhdilla siitäkin hyppää yli. |
Hmmm... Radikaali mielipide. "Pelit" -alue. Nyt kun tuota uskalsi oikein ajatella, niin alkoi kiinnostamaan. Nykyisinkin ketjuissa on aina [PS3] -merkit, jotka ajavat saman asian kuin aluejako. |
Last edited by Rottamopo; 24.10.2010 at 09:45. Syy: lisäys
Vielä jonain päivänä minulla on aikaa pelata niin paljon, että en ehdi tekemään mitään muuta.
Itse luen foorumia lähes ainoastaan 'Uusimmat viestit'-haun kautta. Tällä listalla on sitten sujuvasti sekaisin PS3/X360/Wii-pelikeskustelut ja muut ja kuten jryi tuossa aiemmin mainitsi, ei muutaman ylimääräisen nimikkeen yli hyppääminen juurikaan vaivaa lisää. Keskimäärin varmaan yhdeltä sivulta tuota listaa tulee luettua muutamia peliketjuja (+metat). Multiplattiksien kohdalla huomaa hyvin, että etenkin uudemmista peleistä löytyy kaksi ketjua eri alueilta, kuten Fallout New Vegas nyt tuntuu olevan esillä. |
Nää on kriittisiä juttuja. Pelit sopivat helposti saman katon alle, sillä multiplattoja on suurin osa, eikä yksinoikeusketjujen yli hyppäämisen pitäisi tuottaa sen suurempaa ongelmaa kuin nykyisinkään ei-kiinnostavan ketjun yli hyppääminen. Laite- ja peliseuraketjut ovatkin sitten asia erikseen, koska ne ovat niin vahvasti sidoksissa käytettävissä oleviin laitteisiin. |
Tämä kuulostaisi ehkä radikaaleimmalta, mutta itse olisin valmis näkemään nimeomaan tämänlaisen systeemin. Se vastaisi toisaalta aika pitkälti jo nyt "uusimmat viestit" listausta, jossa tulee muutenkin jo skippailtua vähemmän kiinnostavat ketjut, joten mitään uutta auringon alla tässä ei sinänsä olisi. |
Unless a reviewer has the courage to give you unqualified praise, I say ignore the bastard - J. Steinbeck
NES, SNES, GB, GB COLOR, N64, GBA, DS, DS LITE, GC, WII, PS1, PS2, PS3, PSP, XBOX, XBOX 360| NP: ToV [XO], InFamous [PS3]
Asiaa pohdittaessa täytyy ottaa huomioon näkökulma, joka koostuu niistä jotka ei tähän keskusteluun osallistu, sekä uusista jäsenistä. PS3 tai X360 -tagit kertovat selvää tarinaa, mutta entäs ilman tagia? Viesti voi olla jokseenkin epäselvä. Olisiko selvempää (vai liian hankalaa) esim. the Pimsons game [X360, PS3, PS2, WII, PSP] |
Yhdistämällä multiplatterit samaan ketjuun rikotaan samalla myös se kiinteä yhteisö, joka on kerääntynyt esimerkiksi pleikkapuolella pelien ympärille. Joukkoon tulee vieraita käsitteitä ja asioita joita ei löydy omasta pelistä. DLC:n ja päivitysten kohdalla ei enään tiedä mikä on mihinkin versioon ja yleinen hämminki on valmis. Tälläisiä ketjuja löytyy kyllä jo Suomesta. KonsoliFIN on paikka, josta löydät poikkeuksellisesti peliketjut juuri sinun alustalle. Ketjuun osallistuvat jakavat saman elämyksen verkkokemusta myöten. Yhteisö on valmis. |
Slay Radio - Go retro!
Niin spekulaatiotahan tämä vielä on, mutta näkisin mielelläni minkälaisen lopputuloksen tämä pohdinta tuo. Jos leikitellään alueiden yhdistämistä, niin mihinkäs sitten pelikohtaiset yhteisöt? MAG:illa ei ole mitään tekemistä minkään muun konsolin kanssa. Halot ja Socomit menee samaan sarjaan. Mutta kuinkas sitten CODit? Niissä yhteisö koostuu verkkopeleissä pelaavista jäsenistä ja taustalla on konsololeiden verkkopalvelun rajaamat linjat jossa pelaajat jaotellaan kahteen leiriin. Yhteisöjen ylläpitävänä voimana on jäsentevälinen kanssakäyminen niin KonsoliFIN -foorumilla, kuin konsoleiden verkkopalveluissa ja jomman kumman yhteyden puuttuminen kaataa koko ajatuksen yhteisöstä. Näin ollen moisten yhteisöjen migraation onnistuminen saattaisi olla mahdottomuus. |
Ketjuun osallistuvat jakaisivat uudessakin mallissa saman elämyksen, sillä itse peli olisi näissä tapauksissa aina sama. Pohjimiltaan multiplatformit kuitenkin ovat hyvinkin samanlaisia, pelaajat samanlaisia ja kokemukset samanlaisia. Pelaajien yhteisöhän tämä on ensisijaisesti, ei PS-yhteisö. |
Unless a reviewer has the courage to give you unqualified praise, I say ignore the bastard - J. Steinbeck
NES, SNES, GB, GB COLOR, N64, GBA, DS, DS LITE, GC, WII, PS1, PS2, PS3, PSP, XBOX, XBOX 360| NP: ToV [XO], InFamous [PS3]
Pelimaailma ympärillä on muuttunut, pelaajat on muuttunut, jopa Konsolifin on muuttunut. Jotkut asiat ei muutu. Ja yksi sellainen on on PS-karsinan vimma pitää kiinni sulkeutuneisuudesta, joka verhotaan termin yhteisö alle. Aika mielenkiintoista. Omat piirit pyörii ja pitää muut loitolla. |
[ The Lord is my shepherd | I shall not want. | He makes me lie down in green pastures | he leads me beside still waters. |
He restores my soul | he leads me in the paths of righteousness for His name's sake. ]
Millä tavalla yhteisö rikotaan, jos siihen tuodaan lisää innokkaita jäseniä? Toki, tällöin yhteisössä olisi jäseniä, jotka eivät voi konkreettisesti pelata keskenään, mutta voivat he silti keskustella kokemuksistaan pelin parissa ja siten harrastaa sitä yhteisöllisyyden muotoa, jota nettifoorumi edustaa. Nickin alapuolen ikoneista yhä näkee, kuka on potentiaalinen oikea nettipelikaveri ja kuka ei. Tuskin tälläkään hetkellä kaikki PS3-puolella keskustelevat pelaavat konkreettisesti keskenään, joten boksilaisten kanssa keskustelu ei eroa heidän kanssaan keskustelusta mitenkään. |
Last edited by Vinnie; 24.10.2010 at 13:55.
Vuoropohjaisuus on parasta huumetta! köh... Valkyria Chronicles köh...
Ihan hyvältä kuulostaa, toteutusta vain täytyy vielä miettiä. |