Tervetuloa KonsoliFINin keskustelufoorumille!

Mikäli sinua kiinnostaa...

•  » Pelaaminen konsoleilla

•  » Keskustelut peleistä, laitteista ja niihin liittyvistä ilmiöistä

•  » Peliseuran löytäminen verkkopeleihin sekä turnauksiin osallistuminen

•  » Pelien myyminen, ostaminen ja vaihtaminen

...olet päätynyt oikeaan paikkaan.

Ennen kuin pystyt kirjoittamaan viestejä, pitää sinun rekisteröityä.

P.S. Rekisteröityneet jäsenet välttävät myös melkein kaikki mainokset.

+ Vastaa viestiketjuun
Sivu 1 / 8 12345678 ViimeinenViimeinen
Näytetään tulokset 1 - 20 / 154

XBOX vai PS2?

Tämä on keskustelu XBOX vai PS2?, Konsolisota alueella, joka on osa-alue Yhteiset alueella: ESPN NHL Hockey 2K4 pakottaa näköjään meikäläisen ostamaan konsolin kun ei tota kyseistä peliä oo tulossa pc:lle...harmi.. Itelläni viimesin konsoli ...

Jäsen Nupe_31:n Avatar
    Paikka
    Lahti
    Gamer IDt

Gamertag: ilu86 Wii Code: 7027 9605 2875 6598

XBOX vai PS2?

ESPN NHL Hockey 2K4 pakottaa näköjään meikäläisen ostamaan konsolin kun ei tota kyseistä peliä oo tulossa pc:lle...harmi..

Itelläni viimesin konsoli on ollu 8-bit Nintendo, sen jälkeen siirryin PC:hen ja oon pysyny siinä.

Niin kun jo sanoin ni ton kyseisen pelin takia oon tullu pakon eteen, et pitäs ostaa konsoli.

Mut aloin sitten miettimään että kumpi noista konsoleista ois paras vaihtoehto. XBOX vetää puoleensa hienomman grafiikan takia, mutta PS2 taas vetää puoleensa laajemman pelivalikoiman ja kenties paremman ohjaimen takia. Ite en oo XBOX:ia koskaan kokeillu, mutta PS1 ja PS2 on tullu kokeiltua. Monelta oon kuullu et PS2:sen ohjain on parempi kun XBOX:in.

Hinta tietenkin merkitsee myös, mutta se ei vaikuta valintaan mitenkään koska molemmat laitteet on tällä hetkellä samanhintasia(halvimmillaan 199).

Joten kumpi näistä konsoleista kannattaisi ennemmin hankkia?ois kiva jos sais neuvoja porukalta, joilla on vähän enemmän kokemusta konsoleista kuin itelläni...

Kiitti!

Jäsen
    Paikka
    Helsinki
    Jos sulta löytyy jo suhtkoht hyvä Pc niin ei mun mielestä kannata ainakaan X-boxia ostaa, sen verran samoja pelejä löytyy kummallekkin. Halonkin saa jo Pc:lle. Ps2:selta löytyy varmasti enemmän hittipelejä riippuen mikä pelimaku sulla on.. Mutta nää sanat tulee ihmiseltä joka omistaa Ps2:sen, joten en ehkä ole niin neutraali . Tosin en omista Xboxia juuri sen takia koska ei ole tullut mitään tarpeeks hyvää syytä ostaa se.
    Osta kala.

Paikka
    Lahti
    Gamer IDt

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jamaan98
    Jos sulta löytyy jo suhtkoht hyvä Pc niin ei mun mielestä kannata ainakaan X-boxia ostaa, sen verran samoja pelejä löytyy kummallekkin. Halonkin saa jo Pc:lle. Ps2:selta löytyy varmasti enemmän hittipelejä riippuen mikä pelimaku sulla on.. Mutta nää sanat tulee ihmiseltä joka omistaa Ps2:sen, joten en ehkä ole niin neutraali . Tosin en omista Xboxia juuri sen takia koska ei ole tullut mitään tarpeeks hyvää syytä ostaa se.
    No mulla on P4 2.4 ja radeon 9700..et ihan kohtuullinen kone omasta mielestä..enkä mä konsolia oikeen tarviis mut himottaa toi ESPN Hockey niin paljon et pakko ois sen takia hankkia jompi kumpi..XBOX tai PS2..

Ja pelailen oikeestaan vaan urheilupelejä ja autopelejä..ei paljon noita räiskintä ja muita pelejä paljoo tuu pelattuu...mitä nyt välillä gta:ta ja mafiaa..

[EDIT] tässä mun kokoonpano kokonaisuudessaan:

Asus P4B533-E
    P4 2.4ghz
    512 ddr ram
    Radeon 9700 non pro (no overclocked)
    Catalyst 3.7
    SB Audigy 2
    Logitech Red MOMO Wheel
    Samtron 19' Display
    Windows XP

btw 33 kattonu ja niillä 32 muulla ei oo mitään mielipidettä!?

Diamond-Dog
    Vieras
    Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nupe_31

btw 33 kattonu ja niillä 32 muulla ei oo mitään mielipidettä!?
    sinähän tässä olet konsolia ostamassa joten sun pitäisi itse miettiä mitä haluat vai kysytkö aina kaikilta muilta eka mitähän mahdat haluta?

SVC
    SVC on offline
    Jäsen
    Paikka
    Helsinki
    Samoilla linjoilla ollaan, tottuneen PC-pelaajan tuskin tulee ostettua X-box versioita peleistä, joten ehkäpä kannattaisi hankkia sitten se Playstation 2 ja samalla kokeilla jotain uutta Mutta jos varmuudella tiedät ettei mitään erikoisempia pelejä tule pelattua niin sitten sanoisin X-box, sillähän noita auto- yms pelejä riittää...

Jäsen
    Paikka
    Helsinki
    Lainatun viestin kirjoitti alkujaan fin5iver

Mutta jos varmuudella tiedät ettei mitään erikoisempia pelejä tule pelattua niin sitten sanoisin X-box, sillähän noita auto- yms pelejä riittää...
    No ton takia taas mä sanoisin taas ps2
    Gran turismo sarjat & Pes on jo tarpeeks hyvä syy, laatu korvaa määrän.
    Osta kala.

KonsoliFIN Toimitus feldon:n Avatar
    Paikka
    Joint Bay, Helsinki
    Gamer IDt

Gamertag: Pelitoimittaja PSN ID: feldon Wii Code: 8367 1898 1702 4275
    On vain ajan kysymys milloin siirrän tämän threadin konsolisodan puolelle
    Miettiiköhän kukaan kuolinvuoteellaan: "voi hitto, olisi pitänyt pelata enemmän videopelejä."?
    Tutustu pelitoimittajan elämään!

SVC
    SVC on offline
    Jäsen
    Paikka
    Helsinki
    No ton takia taas mä sanoisin taas ps2
    Gran turismo sarjat & Pes on jo tarpeeks hyvä syy, laatu korvaa määrän.
    ..No tietenkin, puolueellinen

Jäsen Knight:n Avatar
    Paikka
    Helsinki
    Gamer IDt

Gamertag: Eiskis PSN ID: Eiskis
    Onkohan mahdollista, että olet kuullut DualShockin loistavuudesta joltakin PS2-mieheltä? Ainakin minusta DS on todella huono ohjain, johon ei saa kunnon oteta millään. Tattien huono asettelu ja huonot 'kahvat' tekevät ohjaimesta ainakin minulle kelvottoman. Tosin tulee itsellekin tässä jossain vaiheessa varmaan hommattua PS2, joten ei kannattaisi urputtaa. Mutta kun se ohjain nyt vaan on kädestä.

Xbox, sanoisin. Urheilu/autopelejä riittää. PS2:n pelivalikoima on suuri, totta, mutta se koostuu suurimmaksi osaksi paskasta (lisenssipeleistä ja ihmevirityksistä). Ja kyllä Pleikkarillekin tulee aika paljon PC-porttauksia.

Usein multiformaatit ovat parhaimmillaan Xboxilla. Ei tarvitse ostaa muistikorttia, ja jos ei normaali ohjain miellytä, niin voit hankkia S:n. Kyllä se tavallinen ohjain on ensimmäisen puolen tunnin jälkeen ihan hyvä.

Jäsen
    Paikka
    Helsinki
    Must resist.. Must resist.. Argh pakko viel kirjottaa.

Eli Pitää vielä heittää lisää vettä myllyyn että varmasti kaikki näkevät että olen ps2-fanboy enkä mitenkään ole puolueellinen

Mun mielestä taas taas xboxin ohjaimet tatit on jotenkin aivan väärin sijoitettu kun eivät ole vaakatasossa samoilla linjoilla, ja siksi esm. autopeleissä tuntuu jotenkin oudolta pelaa kun toinen tatti jolla annetaan kaasua on eri tasossa kuin tatti jolla ohjataan. Muutenkin tarvii muuttofirman apua että saa koko ohjaimen ylös kämppään jollet satu onneksesi asumaan ensimmäisessä kerroksessa.

Vieläkin ihmetyttää mitkä ne loistoautopelit on xboxilla joita ei ole Ps2:sella..
    Osta kala.

Jäsen Knight:n Avatar
    Paikka
    Helsinki
    Gamer IDt

Gamertag: Eiskis PSN ID: Eiskis
    Xbox:n ohjaimessa on sellaiset kätevät hommelit, kuin analogiset liipasimet, joilla kaasun ja jarrun käyttäminen hoituu kätevästi. Ajatteles esimerkiksi Moto GP:tä (loistava peli, wink wink) PS2:lla. Eihän sen pelaaminen olisi mahdollista, koska kaasua, etujarrua ja takajarrua pitää käytellä samaan aikaan. Ja jarruja pitää vielä pystyä kontrolloimaan siten, että on mahdollista antaa jarrua vain vähän tai paljon, joka siis luonaa vain analogisten liipasimien kanssa (ainakin käytännössä).

Jäsen
    Paikka
    Otaniemi, Espoo
    Gamer IDt

Gamertag: Lloope
    No vähän puolueellinen ps2-fanboyna olen, mutta vastataan silti. Ps2 ihan vain sen super-laajan pelivalikoiman vuoksi, sillä todennäköisesti tulet jonkun toisenkin pelin konsolille hommaamaan kuin nhl 2k4:n. Ps2:lla kun tulee gt4, pes3, yms. nämä aina jankutetut huippupelit. Ohjaimesta en mene sanomaan. Kun vertaa ps2:n ja xboxin perusohjaimia, niin ps2:n ohjain ainakin minun käteeni paremmin soveltuu pienen kokonsa ansiosta, mutta xboxin S-ohjain taas on ihan hyvä. Xboxin ohjaimessa on ne nerokkaat liipaisimet, kun taas DS:ssa on neljä olkasinnäppäintä.
    -=pelimies on erimies=-

Jäsen
    Paikka
    Vantaa
    Autopeleistä jos tykkää niin kyllä PS2 vetää pidemmän korren. WRC -sarja, V-Rally 3 ja Colin McRae. WRC on noista ainoa PS2 only peli, mikä ratkaisee rallipelien kuninkuuden PS2:lle.
    Itseäni on alkanut kiinnostaa XB Live, koska MS on suunnitellut tuovansa markkinoille sellaisia maksukortteja, mutta tiedä sitten kiinnostaako se PC sälliä.
    Omaa luokkaansa PS2:lla on tietenkin Gran Turismo 3, joka saa kohta puoliin, varmaankin 2004 alussa, neljännen osansa. Autopelien kuningas. Mitään tämän veroista ei ole nähty vielä autopelien saralta. PES -sarja houkuttaa futareita.
    XB:n eduksi laskisin sen, että multiplatform pelit ovat tietenkin parhaimmillaan XB:llä, jos vain ohjainta osaa käyttää. Itse esim. olen ostanut THPS pelit suosiolla PS2:lle, koska XB:n ohjaimella en halua edes yrittää pelata kyseistä peliä.
    XB:lle on toki tulossa erittäin kovia pelejä, mutta MS tuntuu luottavan Liveen aikalailla, joten jos Live palvelut ei kiinnosta niin se on aika iso miinus XB:lle.
    FPS räiskintöjä haluat varmastikin pelata PC:lle (kuten kaikki PC nörtit), joten en edes puhu FPS peleistä. Sitäpaitsi paras hahmojen silmistä kuvattu peli on GC:llä.
    XB on hyvä valinta, mutta luulisin, että sinulle PS2 voi olla parempi. En silti yhtään halua vähätellä XB:tä, koska se on erittäin loistava vaihtoehto. Mene pelikauppaan, katsele mitä muita pelejä sinä haluaisit ehkä koneellesi ostaa ja mieti, kumpi vaihtoehto kiinnostaa enemmän.
    Äpis

Paikka
    Lahti
    Gamer IDt

Kiitti hyvistä neuvoista, pitää vielä miettiä että kumman nyt sitten ostaisi..tällä hetkellä oon kuitenkin kallistumassa enemmän ton xbox:in puoleen, mut kattoo nyt vielä..

Niin ku jo aiemmin sanoin ni ei tuu PC:llä pahemmin pelattuu mitään räiskintä/fps pelejä..enemmänkin kaikkee autopelejä ja urheilupelejä..

Ja kun noista ohjaimista tuli puhetta, niin saahan XBOX:iin ostettua muistaakseni ohjain adapterin jolla saa toimii PSX/PS2 ohjaimet xboxillakin..

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Diamond-Dog
    sinähän tässä olet konsolia ostamassa joten sun pitäisi itse miettiä mitä haluat vai kysytkö aina kaikilta muilta eka mitähän mahdat haluta?
    Tais olla vähän huonopäivä sulla eilen?

Ihan ite oon miettiny tota asiaa, että minkä konsolin ostan ja ihan ite aion sen päätöksen tehdä, mut halusin nyt vaan kuulla muittenkin mielipiteitä kyseisistä konsoleista..itelläni kun ei nykypäivän konsoleista pahemmin kokemusta oo..

Jos ei sulla tosissaan muuta asiaa ollu kun tulla valittamaan tommosta ni oisit ollu vaan ihan hiljaa..ottaa päähän tollaset tyypit jotka tulee aukomaan vaikka ei mitään asiallista sanottavaa oiskaan..

Mut kiitti vaan kaikille muille vastaajille!

KonsoliFIN Toimitus feldon:n Avatar
    Paikka
    Joint Bay, Helsinki
    Gamer IDt

Gamertag: Pelitoimittaja PSN ID: feldon Wii Code: 8367 1898 1702 4275
    Joo, nyt kyllä lähtee...
    [viestiketju siirretty]
    Miettiiköhän kukaan kuolinvuoteellaan: "voi hitto, olisi pitänyt pelata enemmän videopelejä."?
    Tutustu pelitoimittajan elämään!

Jäsen
    Paikka
    Lappeenranta
    Vieläkin ihmetyttää mitkä ne loistoautopelit on xboxilla joita ei ole Ps2:sella..
    Project Gotham Racing ja Rallisport Challenge. Molemille tulee myös kohta jatko-osat. Midtown Madness 3 on kuullemma myöskin ihan hyvä, varsinkin verkossa. Moto GP sarjan voisi myöskin mainita vaikka ne nyt ei autopelejä ollekaan.

Jäsen
    Paikka
    Helsinki
    Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sabre
    Project Gotham Racing ja Rallisport Challenge. Molemille tulee myös kohta jatko-osat. Midtown Madness 3 on kuullemma myöskin ihan hyvä, varsinkin verkossa. Moto GP sarjan voisi myöskin mainita vaikka ne nyt ei autopelejä ollekaan.
    Nojuu, unohdin sanoa mitkä ei löydy Ps2:selle sekä pc:lle. Rallisport Challenger ainakin löytyy Midtown Madness 3:sesta en tiedä, ainakin 1 & 2 oli pc:lle. Ja samoin Moto GP:t löytyy pc:lle myös. PGR tosin ei.. I rest my case.
    Osta kala.

Diamond-Dog
    Vieras
    Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nupe_31

Tais olla vähän huonopäivä sulla eilen?

Ihan ite oon miettiny tota asiaa, että minkä konsolin ostan ja ihan ite aion sen päätöksen tehdä, mut halusin nyt vaan kuulla muittenkin mielipiteitä kyseisistä konsoleista..itelläni kun ei nykypäivän konsoleista pahemmin kokemusta oo..

Jos ei sulla tosissaan muuta asiaa ollu kun tulla valittamaan tommosta ni oisit ollu vaan ihan hiljaa..ottaa päähän tollaset tyypit jotka tulee aukomaan vaikka ei mitään asiallista sanottavaa oiskaan..
    Ei normaalia huonompi päivä ollut mutta tämä ei tosiaankaan ole ensimmäinen vastaava ketju. Kysyit apua ja sanoin että mieti itse että mitä haluat... ei sen ihmeellisempää

Paikka
    Lahti
    Gamer IDt

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Diamond-Dog
    Ei normaalia huonompi päivä ollut mutta tämä ei tosiaankaan ole ensimmäinen vastaava ketju. Kysyit apua ja sanoin että mieti itse että mitä haluat... ei sen ihmeellisempää
    No joo, ei ehkä ollu ensimmäinen ketju mut oon uus täällä...ja tiedät kyl itekin et jos ei sulla parempaa sanottavaa ollu ni oisit voinu olla hiljaa...mitä nyt oon kerenny lukee sun viestejä tältä boardilta ni sulla on aina pien negatiivinen sävy jutuissas....

No joo, mut se siitä. Hymyillään kun tavataan.

Jäsen
    Paikka
    Kerava
    Gamer IDt

Gamertag: Kapitalisti PSN ID: Doctor_e
    Osta molemmat, ja osta sitten kummallekin pelkästään todelliset helmet. Osta koneet vaikka käytettynä niin saat halvalla, jos kuitenkin päädyt vain yhteen konsoliin niin osta Xbox, koska se on tehokkaampi! (parempi grafiikka, äänet jne..)
    Tieto vähentää tuskaa.

+ Vastaa viestiketjuun
Sivu 1 / 8 12345678 ViimeinenViimeinen

Tämän ketjun tagit

Säännöt

• Et voi tehdä uusia ketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi