Tämä on keskustelu Kaveripiirin vaikutus konsolisodan ratkeamiseen?, Konsolisota alueella, joka on osa-alue Yhteiset alueella: Hei, hieman taustaa ja näkökulmaa ensiksi aiheeseen: Ostin muutama kuukausi sitten itselleni elämäni ensimmäisen konsolin, joka on Xbox 360. En ...
Hei, hieman taustaa ja näkökulmaa ensiksi aiheeseen: |
Erittäinkin paikkansapitäviä havaintojahan nuo ovat, ja toki yleensäkin ihmisten ostoskäyttäytymiseen vaikuttaa hyvinkin paljon oma tuttavapiiri. Tämä on asia, jonka pohjalle pelikonsolien markkinointi on oikeastaan pakkokin rakentaa, siinä määrin kuin se nyt on mahdollista. |
Hyvä triidi ja hyvä kirjoitus muutenkin. |
IzeroDignityI Do it like Pelimiehet tekis!
Pelikonsoleiden kohdalla voisi väittää tuttavapiirin vaikutusta jopa tavanomaista isommaksi. Muun viihde-elektroniikan kanssa ei ole loppujen lopuksi niin suurta väliä, mihin ratkaisuun kukin päätyy, koska kaikki laitteet kuitenkin noudattavat yhteisiä standardeja. |
Totta... Kuitenkin formaattivaihdosvaiheessa muissakin laitteissa saatetaan ajatella tuttavapiiriä. Esimerkiksi ostaako HD-DVD:n vai Blu-Rayn. Sama homma oli myös aikanaan DVD:n tullessa. Moni sanoi, ettei osta sitä koska monella tutulla ei ole sitä ja VHS:iä voi lainailla kaikkialta pilvin pimein. Nykyään tilanne tietenkin tuossa toinen kun kaikilla on jo DVD. |
IzeroDignityI Do it like Pelimiehet tekis!
Kaveri- ja tuttavapiiri on perinteisesti ollut suuri vaikuttaja konsolin valinnassa, tosin omista näiden kuvioiden ulkopuolisista kavereista kukaan ei ole innostunut hankkimaan Cubea tai X360:stä, vaikka varsinkin Cubea olen joillekin lähes tyrkyttänyt. Pelikonsolin hankinnan tekosyynä ovat usein perheen lapset, jolloin PS2:n muita laajempi suomenkielisten pelien tarjonta on painanut vaakakupissa paljon. |
"Facts all come with points of view" -Talking Heads- | "Don't believe the hype!" -Harry Allen, Hip-Hop Activist & Media Assassin-
PS3 & PS2 & PSP & X360 & GC | Pelien ikärajoista
Juu, kyllähän tuo kaveripiiri vaikuttaa paljon. Monelle pikkuveljen kaverille on tullut Cube toiseksi konsoliksi meikäläisen konsolin takia. |
Tämä käyttäjä on lopettanut Konsolifinin käyttämisen. Syitä voitte miettiä itse.
Asia voi mennä myös toisin päin, joskin tietysti paljon harvemmin. Itsellä ja omalla piirillä on nimittäin tapana hankkia juuri ne laitteet, joita muilla ei ole. Esimerkiksi tyttöystäväni hankki DS:n, joten hankin siksi itse PSP:n. Joku muu hankki sitten PS2:n, toinen siksipä halusi kokeilla Xboxia jne... eli on olemassa piirejä, joissa halutaan tällä tavalla saada mahdollisimman laajalta alalta kokemuksia eri laitteista hankkimalla jokainen omanlaisensa. |
Oma cubeni on kaveripiirissäni saanut kolme ostamaan cuben myös. Itse en ole yhtäkään konsolia ostanut kavereiden vaikutuksesta. Olen tosin ostanut kaikki konsolit muutenkin |
Kerran vaikutti työkavereiden "mainostus" konsolin ostoon ja kyseessä oli Xbox. Jonkun aikaa pelailin sillä, mutta ajan kanssa peliminuutit sillä vähenivät puoleen tuntiin parissa viikossa. Cubella kuitenkin pelailen joka päivä ainakin 30min. Kun käyttöä ei enää boxille löytynyt asensin siihen modipiirin ja kovalevyn ja möin veljelleni mediakoneeksi. |
Eipä vaikuttanu kaverit siihen että ostin Aikanaan Xboxin ja Cuben...En tiennyt yhtään kenellä olisi kyseiset konsolit kun kaikkilla oli PS2...PSTwo tuli hankittua vain siksi että sain halvalla...PSTwo+4peliä=45e |
Itse olen kaveriporukassani uranuurtaja konsolipuolella, sillä olen harrastukseni parissa viettänyt jo n. 20 vuotta. Vaikutuksestani parilla kaverillani on Cube ja Ds, entisellä tyttöystävälläni X-Box, siskollani Cube ja X-box ja eräällä kaverillani myöskin Cube ja X-box sekä yhdellä kaverilla X-box. Hmm, ehkä pitäisi alkaa vaatia Nintendolta ja Microsoftilta provikkaa jokaista vaikutuksestani ostettua konsolia kohtaan. |
Gnothi seauton
Kun itse aloitin konsolipelaamisen "uudestaan"(aikaisemmin oli vain SNES), siihen vaikutti lähinnä yksi peli. En ollut seurannut konsolirintamaa ollenkaan, mutta pelikaupassa vierailtuani päädyin kokeilemaan Donkey Kongaa ja olin myytyä miestä. Aluksi olin hieman epävarma, mutta kun kaverini osti myös Cuben, oli vanhemmille joululahjapyyntö helppo perustella: "säästyy rahaa kun voi lainailla pelejä kavereilta". Muutenkin kaverini osto saattoi vähän vaikuttaa omaan päätökseeni. Ennestään melkein koko luokkani pojilla oli PS2, mutta minuun se ei vaikuttanut ollenkaan. |
Itse aloitin konsolipelaamisen silloin kun Nintendo 64 tuli. Todella hyvä laite oli kyllä. Kavereitten kanssa tuli pelattua ja hubaa oli. Noh tietysti vuosien päästä kone oli jo vanha ja eikä sille tehty enää pelejä. Ps2 oli tullut jo ja Xbox ja GameCube olivat juuri tulossa markkinoille. Itse ehdotin Nintendo kantaa tietysti kun edellinen kone oli Nintendon. Noh Iso veli ei siihen suostunnu koska oli jo niin vanha eikä enää kiinnostonnu mario peleistä vaan halusi auto pelejä. Noh PS2 tuli sitten. Hyvä laitehan se oli ja hyviä pelejä tuli oston yhteydessä, kuten Vice City ja Need for speed. Parin vuoden päästä olin vähän kyllästynny Ps2 ja halusin jotain uutta. Kaverilla pelasin ensimmäistä kertaa Xboxia ja Haloa. Johan yllätyin miten voi olla noin hauska/haastava peli. Noh eka ajattelin että Xbox pitää saada. Parin kuukauden päästä kyllä ajatukset muuttu GC päin koska hinta oli halpa ja monia kiinnostavia pelejä. Noh sen sitten ostin ja hyvin mielin pelailin. Gc myös jäi sitten vähän syrjää koska DS:n olin ostannu ja uusi sukupolki koputteli jo ovea. Xbox 360 hankin jouluna melkein sen perusteella että olin kokeillut vanhaa Xboxia kaverilla ja liveä. Jos en liveä olisi kokeillut ei olisi varmaa Xboxiakaan täällä talossa. Sen verran jäi himo siihen että piti ostaa se. Kavereistani 2 omistaa vain Xbox360 joka on kyllä harmi. Sanovat että ei ole rahaa ja vähän vitsailevat että olen kauhea peli friikki koska omistan kaikki laitteet. Nintendo DS on kyllä hyvin menestynny kaveri piireissä. Jopa luokanvalvoja on kiinnostunnu siitä! Itse pidän siitä että on monia eri laitteita myynnissä. Itse voisin sanoa että keräilen niitä. Mitään en heitä pois ikinä. Pelejä ehkä mutta laitteet ovat pyhijä! |
N64 | GBC | GBA | GC | NDS | PS2 | PSP | PC | XBOX 360 | Wii |
Gamertag: TaiZuuni
Xbox:n ostin kaverilla saaduista kokemuksista mutta seuraavan eli xbox360 jo ihan omilla "tiedoilla" . |
Kaveripiirin vaikutus on kyllä olennainen. Parasta mainosta konsolista on vertaistensa positiiviset kokemukset. Bill Gatesin puulaaki on tässä kyllä ehdottoman epäonnistunut uuden lootansa kohdalla, aiempi oli parempi esitys. Nyt on syötetty pajunköyttä ja aika pahasti. Hyviä pelejä löytyy, mutta rauta on mitä heikointa laatua. Jokaiselta pelifoorumilta löytyy erikseen xbox360 vikoja koskeva pitkä ketjunsa. Puhuu omaa rakaa kieltänsä. Tällä hetkellä tämän konsolin hankintaa en suosittelisi edes pahimmalle vihamiehelle. |
Itse olen aina hankkinut peli koneet oman mieltymykseni mukaan ja tietenkin raha tilannetta aina on pitänyt katsoa. |
Itseeni ei vaikuta kavereiden peli-ostokset, vaan yleensä minä vaikutan kavereideni peli-ostoksiin |
Xbox360, Playstation 3, Wii, Dreamcast ja paljon retroa...
You've got to ask yourself a question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?" - Insp. 'Dirty' Harry Callahan
|
|
Nyt pelaan: The Elder Scrolls V: Skyrim | Ilves murisee!
*~Online gaming with console since 2002~*