Tämä on keskustelu PC-pelaajat hurjana konsolipelien vuoksi, Konsolisota alueella, joka on osa-alue Yhteiset alueella: http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t511395 Tuo keskustelu on tasoltaan kyllä paikkapaikoin säälittävän ja naurettavan rajoilla, mutta antaa oikeastaan aika hyvän kuvan lopulta pelaamiseen suhtautumisesta. ...
http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t511395 |
Muropaketti on ihan täynnä tyypillisiä PC-vajiksia, ei niiden kanssa edes kannata lähteä keskustelemaan. |
Ainahan PC-pelaajat on pitäneet "puolensa" etenkin Suomessa missä PC-pelaaminen on iso juttu. |
Winter is coming
Nyt: Wanhat Pelit (backlog tyhjäksi, prkl), NHL... Devils & Oilers (Lennu!) Odotuslistalla: Skyrim -- Twitter
Tosin ostinhan mä just ekan hyvän PC-pelin sitten Fallout 2:sen, nimittäin Sam & Max: Season Onen, wuhuu! |
Tyypillistä muropakettia.. |
Nes --> Sega MD2 --> PS1 --> N64 --> PS2 --> PC --> NGC --> Xbox 360 --> PS3 --> Wii
Itse olin hardcore PC pelaaja vielä kuutisen vuotta sitten... Ja kyllä tavallaan ymmärrän suuttumuksen konsoleita kohtaan... Varsinkin kun miettii alkuperäistä Deus Ex peliä (pc:lle suunniteltu) ja sitten sen jatko-osaa (XBoxin ehdoilla tehty)... Onhan niissä järkyttävä ero... Kakkonen tuhosi oikeastaan kaiken sen mitä ykkönen oli saavuttanut... Olin kauniisti sanottuna järkyttynyt... Toinen esimerkki voisi olla joku lentosimu Sturmovik tai Formula 1 pelien kohtalot... |
Nyt: PS3 ja Blu-ray-elokuvat
Kutaragi: "Konsolin pahin vihollinen ei ole toinen konsoli, vaan tyttöystävä." // Baron: "Jos haluatte pysyä pelaajina, niin älkää menkö naimisiin ja hankkiko lapsia"
Vielä kun keksisivät tavan kääntää strategiapelit ja reaaliaikanaksuttelut kunnolla konsoleille, niin tietokoneen voisi pyhittää ihan vaan työkäyttöön. |
Miettiiköhän kukaan kuolinvuoteellaan: "voi hitto, olisi pitänyt pelata enemmän videopelejä."?
Tutustu pelitoimittajan elämään!
Entisenä hardcore pc pelaajana tuli kyllä huomattua asioita jos toisia konsolilta pc:lle kääntyneistä peleistä. Mm juuri edellämainittuja ohjaamiseen ja grafiikkaan liittyviä juttuja. Jotkut pelit näyttivät niin "vanhoilta" joiden ei luulisi rasittavan konetta, mutta sitten sitä pelatessa vaikka miten olisi säätänyt niin jo pätki ja kaatuili ja patsien asentelu ärsytti yli kaiken ja aina se ei edes auttanut tilannetta |
Every dog has it's day. The world is yours.
Eikös nyt jo tämä vastakkainasettelun aika olisi ohi? |
Kyllä minäkin ymmärrän huolen ja tottahan se oli vuonna 2002 kun viimeisiä hetkiä olin PC pelaaja. Joku GTA3 söi konetehoja tolkuttomasti, vaikkei se ollut edes hienointa mihin sen ajan PC pelit pystyivät. Sai virittää biosin asetuksia ja vaikka mitä, että sen dianshown sai pelattua läpi. |
Nyt pelaa: Mitä milloinkin
Joo aika aivokuolleita kommentteja oli suurin osa. Monilta näyttää se unohtuvan että PC oli alunperinkin vaan suunniteltu työtä varten eikä pelikoneeksi. Ja edelleen ainoastaan warcraftia tulee pc:llä pelattua. Muut pelit hoidetaan konsolilla. |
Nyt: Resident Evil 5 Gold Edition (PS3) Odotuksessa:Skyrim(PS3) WWE 12 (PS3) UFC Undisputed 3(PS3), Sharp LC42XD1E Full HD
Otinpa tuolta muutaman kommentin niille jotka eivät jaksa kaikkea lukea: |
Nyt: Resident Evil 5 Gold Edition (PS3) Odotuksessa:Skyrim(PS3) WWE 12 (PS3) UFC Undisputed 3(PS3), Sharp LC42XD1E Full HD
Tällä hetkellä pelaan sekä konsoleilla että pc:llä, pc:llä moninpelit, konsoleilla yksinpelit. |
|
Winter is coming
Nyt: Wanhat Pelit (backlog tyhjäksi, prkl), NHL... Devils & Oilers (Lennu!) Odotuslistalla: Skyrim -- Twitter
Vaikka en nyt lähdettä muistakkaan, niin konsolipelit muistaakseni myyvät selvästi enemmän kuin PC pelit. Tämä muutos (PC->konsolit) nyt on vaan tosiasia. |
Itse olen ollut aktiivinen pelaaja niin PC kuin konsolipuolellakin jo parisenkymmentä vuotta. |
Ymmärrän niinikään PC-puolen valittelun, koska edustan itsekin sitä. |
|
PC:tä tarvitsee päivittää vuosittain vain, jos haluaa pelata aina uusimpia FPS-pelejä. Muuten riittää huomattavasti maltillisempi tahti ja 100 eurolla saa jo sellaisen näytönohjaimen, jolla pyörii 90% pelitarjonnasta hyvin. Konsolilla on mukavampaa pelata toimintapelejä, PC:llä on parhaat syventymistä vaativat pelit. En keksi järkevää syytä pelata vain PC:llä tai vain konsolilla, jos pelit kiinnostavat laidasta laitaan ja on varaa useampaan laitteeseen. |
Akamoista liekityssotaa vaihteeksi murossa. Ei fanipoikien päätä saa kovin helpolla kääntymään. Pc-fanitus on lähes samaa luokkaa kuin konsolifanitus. Termistöt vaan hieman teknisempiä. Hauska sinänsä, että pelaamisestakin on tullut välineurheilua. Ja tietenkin erimallin mailalla ei voi pelata kun siihen ei erkka tartu niin hyvin ja lapa vääntyy. Itse pelaaminen tuntuu unohtuneen jonnekin taka-alalle. |