Tämä on keskustelu Konsolipelit vastaan oikeat lauta- ja korttipelit, Konsolisota alueella, joka on osa-alue Yhteiset alueella: Pelaatko mieluummin Livessä kuin livenä, vai onko irlaus siistimpää kuin virtuaalielämä? Voiko vanhoja ja uusia lautapelejä tai korttipelejä edes verrata ...
Pelaatko mieluummin Livessä kuin livenä, vai onko irlaus siistimpää kuin virtuaalielämä? Voiko vanhoja ja uusia lautapelejä tai korttipelejä edes verrata videopeleihin? |
Miettiiköhän kukaan kuolinvuoteellaan: "voi hitto, olisi pitänyt pelata enemmän videopelejä."?
Tutustu pelitoimittajan elämään!
Täsmälleen se mitä meinasin kirjoittaa aluksi, mutta kelasin että ei oo vaivan arvosta selitellä Zoukalle yhtään mitään, kun sieltä tulee taas joku todella laadukas argumentti ja kierre on valmis. |
Eipä niitä omasta mielestäni ainakaan voi toisiinsa verrata ihan suoraan. Niin erilaisista asioista on kuitenkin kyse. Vuoropohjainen strategia pääsee ehkä lähimmäksi lautapelejä. Se onkin sitten taas täysin tilanteesta ja ihmisistä riippuvaa milloin mikäkin toimii parhaiten. Omia pelejä alkaa olla pikkuhiljaa kirjahyllyllinen, joten se selittänee ainakin osan innostuksestani aiheeseen |
Last edited by Joonatin; 28.02.2008 at 21:21.
Believe the hype... NOT!!!
monopolia, texas hold' emiä, kalmankuja 13:sta jne tulee pelattua aika usein jos on vaan tuttu peliporukka koolla. kyllä lautapelit kaikki muut hakkaa |
Kyllä MTG:n säännöt ovat mallia "voit pelata koko elämäsi ilman, että oikeasti tajuat mitä teet, mutta opittavaa on loputtomasti". Siltikin mitään hiton kirjanpitoa ei MTG:ssä ole. Piste. Elämäpisteet ovat ainoa asia mikä turnauksissa on pakko merkata esim paperille tms, mutta casual pelit eivät vaadi kuin kortit ja kaksi jamppaa. Ellet osaa sitten laskea päässäsi kahdestakymmenestä alas. |
IMO-> zoukka.vuodatus.net <-
Ei kyllä tuo resolve ole mitään ongelmia aiheuttanut meidän porukoissa koskaan. Ehkä aloittelijalle eri asia. Sääntöjä tarvii zoukan kuvaaman lisäksi tsekkaamaan joskus, että minkä sarjan kortteja missäkin setissä on sallittua käyttää ellei pelaa ilman korttirajoituksia. |
Pioneer Kuro 42", PC, 360, PS3, DS Lite, Uutta minulle: PS2!! | Pölyttymässä: Atari 2600, Intellivision, C64, ST, A500, NES, SNES, GameBoy, Atari Lynx, Mega Drive, Mega-CD, Saturn, Dreamcast, Xbox
Siltikään pointtini ei ollut pelkkä kirjanpito, vaan kaikki ylimääräinen miettiminen. Pelijärjestys, korttien ominaisuuksien vaikuttaminen pelitilanteeseen ja lukemattomat määrät erikoisjuttuja hoidetaan kaikki koneen voimin ja itse voi keskittyä 100% pelaamiseen sekä oman tilanteen miettimiseen. Tämä EoJ:n haukkuminen on mennyt niin pitkälle, että pitää itsekin hieman opiskella ja lueskella MtG:n säännöstöä. Muista että itse en ole kuitenkaan haukkunut MtG:tä huonoksi peliksi, vaan puolustanut EoJ:tä hyvänä vaihtoehtona ja ennen kaikkea hyvänä pelinä. Nykyisen genin eniten pelaamani peli taitaa olla juuri EoJ. Perässä tulee CoD4 ja Resistance. |
IzeroDignityI Do it like Pelimiehet tekis!
Tuo on totta, että homma on helpompaa kun kone laskee. Se oli sitä myös tietokonemagic:ssä. Aina kun pystyi esim counteroimaan vastustajan spellin tai tekemään instantin, kone pysäytti vastustajan vuoron ja kysyi minulta, että "nyt voit muuten heittää tämmöisen vastineen jos haluat kun se on sinulla kädessä". Ymmärrän tuon pointin täysin. |
Pioneer Kuro 42", PC, 360, PS3, DS Lite, Uutta minulle: PS2!! | Pölyttymässä: Atari 2600, Intellivision, C64, ST, A500, NES, SNES, GameBoy, Atari Lynx, Mega Drive, Mega-CD, Saturn, Dreamcast, Xbox
|
Korttipelit on joka tapauksessa siinä mielessä persiistä, että ne on ihan hillitöntä välineurheilua ja liian pahaa riippuvuutta aiheuttavia jos on vähänkään keräilijäluonnetta. Magicissä esim. tuli pahimmillaan parin kuukauden välein uusia sarjoja, joissa oli jokaisessa se 200-400+ uutta korttia uusine ominaisuuksineen. Koko ajan sai ostella uusia kortteja lisää. Mulla meni yhtenä vuotena opintolaina pelkästään magic:iin kun olin pahimmillaan siihen koukussa.. eikä sekään riittänyt. |
Joo sama tarina nuorempana. Harmitti vaan, että olit ***** kovat dekit tulilla, mutta ei päässyt kuin kerran vuodessa tms turnauksiin, kun asuu peräpohjolassa. |
Mun kaveri teki sillä tavalla, että hän osti huuto.net:stä vain ne kortit mitä halusi. Hän teki jollain ilmaisohjelmalla pakat ja testasi sillä samalla ohjelmalla niitä pakkoja omia pakkojaan vastaan. Veti homman aika pitkälle |
Sitten kun ostat pleikkarin, hommaa ihmeessä myös EoJ ja kokeile pidätkö. Varmasti yksinkertainen vastine MtG:lle, mutta silti loistava peli ja peliseuraa löytyy aina.Onhan näitä kommentteja ollut jo pitkään. Jos jossain on erehtynyt sanomaan aiemminkin EoJ:tä hyväksi peliksi, kimpussa on ollut armeija joka haukkuu pelin pystyyn. Taitaa korttipelit olla vähän samassa kastissa konsolien kanssa. Sotaa, sotaa. |
Hmm, tää ketju näyttää epäilyttävän paljon samalaiselta kun EoJ -väittely plese puolella... |
I hate lag!
Meikä on tsiikaillut EoJ:n kortteja pitkään. Oon nyt esim miettinyt, että miten Edin + Aegis of Citadel kombo toimis. 5 manaa on hitosti vissiin tuossa pelissä. Joten sitten pitäis ehkä aegiksen kanssa jotain 1 manan creatureja laittaa pöytään hidasteeksi. En tiedä toimisko.. Mutta joka tapauksessa.. |
Toki jos plesen hankin niin EoJ:ta pitää tyypata. Ongelmana vain on se, että tällaisissa peleissä mulla menee pää ihan sekaisin, kun töissäkin vaan mietin hyviä strategioita ja dekkejä. En tiedä riittääkö aika/hermot vielä toiseen korttipeliin MTG:n lisäksi. Tosin se on kyllä mahtava plussa EoJ:issa, että siinä on nyt "pioneeri" ajat menossa, jolloin skene, pelityylit ja legendaariseksi muodostuvat dekin keksitään ja kehitellään. |
Kyllä mä olen monasti miettinytkin että MtG olisi aika kova peli testittäväksi, mutta ei ole kuin yksi tuttu joka pelaa sitä. Ei jaksa pelkästään kaksin paljon pelailla |
Vieläkään en ole toipunut siitä, kun menivät muuttamaan vanhan ulkoasun korteissa |
|