Tämä on keskustelu Mikä konsoli ostoon?, Konsolisota alueella, joka on osa-alue Yhteiset alueella: Voi olla vaarallinen aihe, mutta kokeillaan nyt kepillä jäätä. Tässä olin jo ostamassa Xboxia, mutta sitten selvisi ettei sillä pääse ...
Voi olla vaarallinen aihe, mutta kokeillaan nyt kepillä jäätä. |
Pelinkonsolin ostossa se surffailu tuskin on kovinkaan tärkeää? Itse en juuri PS3:sella tai Wiillä nettiä käytä, ainoastaan sillon kun tietokoneessa olisi jokin vika. Boksilla on varmasti paras pelivalikoima tällähetkellä, eikä siitä tarvi paljoa maksaakaan, mutta kun nettipelejä haluat pelata, niin sillon joutuu maksamaan kuukausi/vuosimaksua Live! palvelusta. Ps3:sella internetpelaaminen on maksutonta. Jos haluat omia videotiedostoja siirtää koneeseen, niin sillon käytännössä ainoaksi valinnaksi menee PS3. PS3:seen voit myös vaihtaa minkä tahansa isomman SATA2, 2,5" kiintolevyn, jota saa vaikka 320GB. |
aka. Telchar | Kuuminta hottia: Wii - ... , PS3 - ... , Xbox360 - Alan Wake, Läppäri - Left 4 Dead 2
Jos nettiselaus on tärkeää, niin Wiissä on erittäin pätevä nettiselain ja löytyy myös USB-näppistuki. PS3:a ei kuitenkaan kannata ainakaan sen nettiselaimen vuoksi ostaa, etenkin kun muistaa että 40-gigaisen hinnalla saa halutessaan sekä Wiin että Xbox 360 Arcaden, ja molempien pelivalikoimat lyövät PS3:n yksinään saati sitten yhdessä. PS3:a puoltaa vain tuo videotiedostojen siirto, mutta sekin voidaan kiertää muilla konsoleilla striimaamalla videot media centerin tai internetin kautta. |
Pitää ottaa myös huomioon että Wii:llä ei voi katsella videoita ja se tarvitsee langattoman netin että nettiin pääsee, tai sen lisälaitteen mikä mahdollistaa myös langallisen netin. |
Wiin videotuki on rajallinen, mutta videoita voi katsella sekä SD-muistikortilta että netin kautta. Mikään helpoin vaihtoehto se toki ei ole, ja mitään xvid-filua ei voi suoraan heittää katseltavaksi ilman konversiota. |
Kaukaa viisas valitsee PS3n. Saa kerralla kaikki mitä tulee ikinä konsolilta tarvitsemaankaan. |
Huomaa myös että Wiin nettiselaimesta joutuu maksamaan. Kyllä, kuulit oikein! Selain josta sinun täytyy maksaa kylmää käteistä, tai no pisteitä. Mainittu aikaisemmin. Eikö PS3:sen selain tue USB-näppäimistöä!? |
Last edited by The Great Samu; 11.04.2008 at 02:46. Syy: no ARVAA!? Sori, varmaan typo. Ehkä, en tiedä.
Parasta PC-versioissa on tietysti pelata hiirellä ja näppäimistöllä, jolloin tähtääminen sujuu realistisella nopeudella ja tarkkuudella ja liikkuminen on luontevaa, ei kulmikasta.
En olisi voinut sanoa itse yhtään paremmin...
Itsellä ei ole niinkään kokemusta Xbox360 konsolista eikä Wii:stä...wii konsolia en ole koskaan edes kokeillut. |
Last edited by IcashUout; 11.04.2008 at 06:44.
Eipä taida konsoleilla tällaista nähdä nyt tai lähitulevaisuudessa. |
Itse omistan Xbox 360:n, joten siitä omasta mielestäni hyvät ja huonot puolet: |
"Nyt loppuu se narina! Täti on hyvä ja käyttää tuikuttimia!" - Pirk
Osta PS3, ei kaduta. |
PS3, 360, Wii & LG 47LE8500
In memoriam of Ro0Ki3, a new era with rookie has begun.
Ketjun aloittajalle: XO jos blu-rayt ei kerran kiinnosta. Se on suurin syy miksi suosittelisin ostamaan PS3:n sen lisäksi, että PS3 on todella hiljainen. PS3:ssa itseäni taas ylivoimaisesti eniten ottaa päähän se, että ei saa tilattua tuolta Aasiasta pelejä halvalla (Sony on kieltänyt). XO:n nettipelit eivät ole lagisia. |
Pioneer Kuro 42", PC, 360, PS3, DS Lite, Uutta minulle: PS2!! | Pölyttymässä: Atari 2600, Intellivision, C64, ST, A500, NES, SNES, GameBoy, Atari Lynx, Mega Drive, Mega-CD, Saturn, Dreamcast, Xbox
Pioneer Kuro 42", PC, 360, PS3, DS Lite, Uutta minulle: PS2!! | Pölyttymässä: Atari 2600, Intellivision, C64, ST, A500, NES, SNES, GameBoy, Atari Lynx, Mega Drive, Mega-CD, Saturn, Dreamcast, Xbox
Kuulostaa ihan siltä että ketjun aloittajan kannattaisi ostaa ennemmin uusi PC kuin konsoli. |
-=pelimies on erimies=-
Ketjun aloittajalle: PS3 jos pelit kiinnostavat. |
IzeroDignityI Do it like Pelimiehet tekis!
Anteeksi mitä? Huomioitko että PS3 on ollut vasta vuoden markkinoilla ja silti sille on jo nyt uskomattoman hyviä tekeleitä moneen makuun? Sitten tulossa olevista peleistä jos puhutaan (ja niistähän pitää puhua, koska kuka muka pelaa vain vanhoja jo tulleita pelejä), PS3:lle tulee eniten supermegaluokan hypertekeleitä. MGS4, FFXIII, LBP, Killzone, Gran Turismo jos puhutaan vain näistä yybereistä nimikkeistä. Näistäkin tulossa melkein kaikki luultavasti seuraavan vuoden sisällä. Näiden lisäksi vaikkapa sellaisia jatkuvia isoja nimiä kuin Wipeout, Socom, Tekken, Resistance ja Motorstorm, ja kaikki näistäkin tulossa jopa tänä vuonna. Hieman epävarmempiakin tekeleitä löytyy, kuten Haze, White knight story, Heavy Rain, The Agency ja niin edelleen. Jo tulleita yksinoikeuksiakin tietty löytyy paljon, esim. RR7, Uncharted, Heavenly Sword, GT: Prologue, Tekken 5: DR, Eye of Judgment, Resistance, MotorStorm, Folklore, Everybodys Golf, UT3 ja niin etelleen. |
IzeroDignityI Do it like Pelimiehet tekis!
Suurin ero noissa kahdessa on se että PS3:n peleistä puhuttaessa copypastetaan aina lista tulevista peleistä, XO:lla taas kaupan hyllystä löytyvistä peleistä. |