7suosittelee
Tämä on keskustelu PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat), Konsolisota alueella, joka on osa-alue Yhteiset alueella: Niin, ihan puhutaan absoluuttisesti näiden pelien eroista ja esim. siitä miten paljon peli muistuttaa itse lajia oikeassa elämässä. Ja tässä ...
Niin, ihan puhutaan absoluuttisesti näiden pelien eroista ja esim. siitä miten paljon peli muistuttaa itse lajia oikeassa elämässä. Ja tässä Fifa on mielestäni onnistunut selvästi paremmin kuin Pes. Eli ollaan lähempänä niitä oikeita viheriöitä, vaikkei todellakaan voida puhua että lähellä oltaisiin konktreettisesti, mutta kuitenkin. Fiilistä ei voi kukaan ostaa, eikä siitä kiistellä. Se tietenkin on se oma peli mikä kiimaa aiheuttaa enemmän. Ja tässä suhteessa Fifa manuaalikontrollereilla, 2vs2 pelaten samalla koneella, kaljaa hörppien tuottaa kyllä selvästi kovempaa fiilistä kuin Pes. |
Kerätään hieman arvioita nyt Fifasta ja Pessistä kun niitä on nyt jonkin verran jo tarjolla. Arvostelut otettu satunnaisesti sekä suomalaisilta että ulkomaalaisilta sivuilta. Kyseessä Next-Gen versiot (PS3/Xbox 360) |
Noissa on vaan se, että todella monessa arvostelussa eka kunnon lause on suunnilleen "tän vuoden pessissä ei ole juuri mitään uutta" kun mun mielestä siinä on menty aivan älyttömän isojaharppauksia jo pelaajien liikkumisesta lähtien aina toisen pelaajan ohjaukseen joka on tuonut peliin syvyyttä ihan eritavalla. Harvassa on edes tuosta ominaisuudesta mainittu, tai ei ainakaan kerrottu kuin et se on olemassa. Tuntuu ettei siihen ole kunnolla perehdytty ollenkaan. Lisäksi puolustus on vedetty uusiks kuten fifassakin, ja toimii yhtä loistavasti kuin fifassakin..fifassa sitä hehkutetaan, pessin arvosteluissa ei mainita juuri mitään. |
Ps3+ps2+ajokaukalo+yli 20 peliä | Tietokone ja tele puolella iMac,2kpl Macbook,PowerMac,AppleTV+2kpl iPhone 4S,iPad 2, sekä 1xSaunalahti/3xDNA/3xSonera liittymät.
Joo, arvostelut ovat vääriä kun PES ei ole saanut enemmän pisteitä. Valitettavasti sellaiset "viralliset" arvostelut ovat aika kiven alla, jossa PES:lle oltaisiin annettu enemmän pisteitä. Ja hakukriteerini arvosteluille oli tyyliin se, että kirjoitin Googleen "Fifa 12 review" ja "PES 12 review". Sitten katsoin samalta sivustolta, jossa molemmat pelit ovat arvosteltu, mitä pisteitä pelit ovat saaneet ja lopputulos näkyy sitten tuossa yllä. Eli Fifa 12 vie järjestäen PES:iä pisteissä. |
Pes on mun mielestä 8:n peli, jota se on monessa paikassa saanutkin, mutta esim fifasta 5/5 tai edes 9/10 on kyllä niin yläkanttiin et huh huh. Aivan älyttömän kaukana "täydellisestä" 5 tähden pelistä. Mut sama ongelmahan on änärin puolella, vaikka täl hetkel ei oo ees kilpailijaa. Sekin on ihan hyvä peli, mut ei missään nimes sekään 9:n peli vaikka mones paikas repii 9-10arvosanoja ihan vaan ku se on EA tekele. |
Ps3+ps2+ajokaukalo+yli 20 peliä | Tietokone ja tele puolella iMac,2kpl Macbook,PowerMac,AppleTV+2kpl iPhone 4S,iPad 2, sekä 1xSaunalahti/3xDNA/3xSonera liittymät.
PES-mieheltä tuon suuntainen kommentti ei paljon sarkasmitutkaa laita värähtämään. Pointitonta. |
Ihan näin offtopicina, että eikö jo nimi MikeThaFifa sano, ettei kyseessä välttämättä ole pessi mies? |
Pakko myöntää, että tuli aikanaan tuo nickki tehtyä juurikin siitä syystä, että Fifa oli ykkönen (2008 muistaakseni PSN nikiksi tuon tein). Fifa 08, Fifa 09 ja Fifa 10 (myös Euro 2008 ja WC 2010 on hyllyssä) löytyy ja niitä on tullut pelattua paljon, todella paljon. Eniten Fifa 09:ä. Silloin oli loistava porukka kasassa myös tuossa onlinen Club moodissa. Jostain syystä sitten Fifa 10:ä ei koskaan tullut pelattua kovinkaan paljon ja olin jo silloin melkein vaihtamassa Pessiin (2010), mutta en vaihtanut, vielä. PES 2011 demo vakuutti, koska se tuntui niin erilaiselta kuin Fifa, eikä ollenkaan huonolla tavalla. Fifa 11 en koskaan demoa enempää pelannut, enkä myöskään Fifa 12 kokoversiota aio hommata ainakaan nyt. PES 2012 sen sijaan pitäisi tipahtaa luukusta näinä päivinä. Fifamies, Pesmies, who cares? Pääasia, että pelaa sitä futispeliä, mistä tykkää. |
Noniin nyt pitäisi päästä pitkän tauon jälkeen potkimaan virtuaalinahkakuulaa. Olen vanha PESsimisti, mutta edellisin futispelini on FIFA09. Tykkäsin PES2012:n viimeisimmästä demosta paljon. Fifallakin on omat puolensa, mutta eihän se taas käy liikaa itseään toistavaksi 1-2 kuukauden jälkeen? Fifan demo oli ihan fifamaisen hyvä, mutta liian lyhyet pelit ei anna oikein tuntumaa. |
Haters gonna hate.
Oma näkemys asiaan on ollut sellainen et kun pessin hommaat niin jo alussa alkaa tietyt asiat ärsyttää..kun pelaat enemmän niin ihan jumalattoman moni asia ärsyttää. |
Eiköhän pelin hankinta riipu vähän siitä mitä hakee. Pelaako yksinpeliä, moninpeliä, netissä ja mitä ominaisuuksia sisällöltään pitää tärkeänä. Itse aloitin nämä pelit Pes 2:sta ja Fifaa on tullut pelattua 10:stä asti. |
Juurikin näin. |
Ok, hyvä tietää! Juuri tuo, että se on tehty parille alustalle parin vuoden kysynnän jälkeen ja yhdelle ei lisää tätä epäloogisuutta, mistä en saa ollenkaan kiinni. |
Omalta osaltani "taisto" 2012 vs. 12 on suht ratkaisematon. |