Tämä on keskustelu PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia, Konsolisota alueella, joka on osa-alue Yhteiset alueella: Viestin lähetti alunperin Zoukka Ihailtavaa tottelevaisuutta. Tosin se minua tässä hämää, että miten esimerkiksi XO ja PS3 pärjäsivät PS2 :n ...
Tulee mieleen ainakin Dead or Alive, Oblivon, Ridge Racer, Kameo, Dead Rising, Graw.... kyllähän niitä oli (varmasti oli muitakin). Ostin XO:lle muutaman kökönkin pelin jota oikeasti voi verrata PS2:een, esim GUN (ok peli sinänsä, mutta ihan karseat grafiikat) ja sitten oli joku Tony Hawk peli joka oli kanssa hiton ruma. Muutoin, graafisesti edes mun silloinen melko uusi teho-PC ei pärjännyt millekään noista, puhumattakaan jostain PS2:sta. Ja kaikki noista vieläpä hyviä pelejä, vaikkei mitään innovatiivisia sinänsä. PS2:llakin oli toki hyviä pelejä, mutta kyllä se fiilis oli vähän eri luokkaa kun ekan HD-töllönsä osti ja sillä pelaili, kun se pesi kaiken aiemmin koetun. Ei minua siis ainakaan harmita yhtään, etten skipannut kummankaan ekaa vuotta. Tietty jos haluaa uutta ja se sama vanha paremman näköisenä parilla uudella jipolla ei nappaa, niin kyllähän sitä voi tehdä jotain muutakin kun pelata. |
Pioneer Kuro 42", PC, 360, PS3, DS Lite, Uutta minulle: PS2!! | Pölyttymässä: Atari 2600, Intellivision, C64, ST, A500, NES, SNES, GameBoy, Atari Lynx, Mega Drive, Mega-CD, Saturn, Dreamcast, Xbox
tämä meneillään oleva sukupolvi on paras!! Langattomat ohjaimet, monta ihan v*tun hyvää peliä, paljon hyviä pelejä, hardispuolikin kunnossa. Mut jos uudet kattilat on jo tuloillaan niin senkus tulee, eihän se oo muuta kun ostaa pois... ei sen ihmeempää... |
Maailman paras peli: Ultima IV: Quest of the Avatar
Kohtaloksi? Asiahan ei mene noin, mutta jos menisikin, mitä väliä sillä on? Mietin itsekin pitkään olisinko ostanut PS2-yhteensopivan pleikan, en ostanut enkä kadu. XO:llakaan en ole pelannut kesken jääneitä Xbox pelejä loppuun. Ensimmäisen vuoden jälkeen minulla ei ole ollut itse asiassa aikaa katsellakaan vanhoja pelejä, kun kaikkia uusiakaan ei ehdi pelata vaikka niitä tuleekin haalittua. Enkä usko että on vain oma ongelmani, niin kovaa tahtia tulee uutta pelattavaa. Ehkä tämä ei koske niitä, joilla on sitten vain yksi kone, mutta epäilenpä sitäkin. Muutama niin laaja peli on tässäkin sukupolvessa julkaistu / tulossa, että niilläkin pärjäisi minimissään vaikka läpi koko tämän genin (Oblivion, Forza 2, GTA 4, Fallout 3; LBP, Mass Effect, Mario Galaxy, Gears, COD4, Orange Box, Viva pinatat [naura pois], civilization, motrostormit, jne.) |
Pioneer Kuro 42", PC, 360, PS3, DS Lite, Uutta minulle: PS2!! | Pölyttymässä: Atari 2600, Intellivision, C64, ST, A500, NES, SNES, GameBoy, Atari Lynx, Mega Drive, Mega-CD, Saturn, Dreamcast, Xbox
Taaksepäinyhteensopivuudella on jotain arvoa, mutta oikeasti tärkeiden asioiden listalla se ei sijoitu kovin korkealle. Sony päätti luopua siitä, vaikka kustannukset per PS3-konsoli olisivat ehkä vain 10-20$. Toisin sanoen se otetaan mukaan, jos siitä ei kerry päänvaivaa, mutta se jätetään pois hyvinkin pienistä syistä. |
Tieto vähentää tuskaa.
Wiimote parantuu siten että molemmat mote ja nuntsa on wiimotionplus tasoisilla (ellei jopa paremmilla) tunnistimilla varustettu. Tehot nousee tottakai, mutta en tiedä meneekö arkkitehtuuri ihan uusiksi. Varmaankin. Mutta edelleen säilyy helposti ohjelmoitavana laitteena, jossa ladattavat pelit ovat todella suuressa osassa. Sen lisäksi erilaiset channelit kuuluvat uuteenkin käyttöliittymään. Nettiominaisuuksia parannetaan roimasti, ja kaikki nykyiset lisälaitteet ovat yhteensopivia. |
Pelaa: NHL 2K10 (4125-4888-7074), Tales of Monkey Island
Seuraavalla sukupolvella ei kyllä ole vielä mitään kiirettä, mutta on muutamia syitä miksi se saattaa alkaa etuajassa. |
Äpis
Laiteongelmiin on helpompikin ratkaisu kuin kokonaan uuden konsolin kehittäminen. |
Uuden sukupolven (*köh*) Nintendo DSi myy kaikki suohon. |
Ai? Itse olen ollut enemmän kuin tyytyväinen nykyisten konsolipelien tekniseen tasoon. Loppujen lopuksi en niin kauheasti välitä pyöriikö peli 1920x1080 vai 960x630. Mielestäni CoD4, GTA IV ja vastaavat pelit näyttävät hyviltä joka tapauksessa, vaikka eivät täysillä resoilla toimikaan. |
Äpis
Noh, vaatimustasonsa kullakin. |
Turha vetää niitä tunteita tähän. En puhunut PS2:n tunteista mitään. PS2:n hype oli suurempaa kuin PS3:n hype, vaikka jätettäisiin ne tunteet sivuun. Siihen aikaan se hehkutus oli välillä ihan älytöntä ja ihmiset olivat silti tyytyväisiä, vaikka Toy Storyn ja Star Warsin tasoista grafiikkaa ei koskaan nähtykään. |
Äpis
No anteeksi, olisit voinut olla spesifisempi jos jotain tiettyä oli mielessä. |
Seuraavan sukupolven teknologia...me don't care. Nykyinen on vielä sen verran hyvässä vauhdissa että seuraava über-kone saa odottaa meikäläisen puolesta useamman vuoden. Kunhan ei mennä liikaa tuonne "lelukategorian" puolelle, mitä ensimmäisessä postauksessakin mainittiin. Ainoa vaatimustaso seuraaville koneille tulee MSn puolelle, voisiko edes kerran ajatella niitä kuluttajia ja ihan oikeasti panostaa edes yhteen tuotteeseen vähän enemmän, eikä mennä siitä mistä aita on matalin. Macciin on jo siirrytty, pitääkö aloittaa boikotointi myös pelirintamalla? |
Otetaan pieni vasta-argumentti. Kunhan seuraavan sukupolven tullessa pidetään kiinni ilmoitetuista julkistuspäivistä eikä kusta eurooppalaisten niskaan rankemman puoleisesti. Ei tarvi turhautua ja vaihtaa leiriä (aikalailla pysyvästi näköjään). |
Ai niin, seuraavan sukupolven tullessa aika on kypsä 3D-näytöille...! |
Veikkasin viimeksi pahasti metsään (Wii yllätti minut mutten tainnut olla ainoa...) mutta yritänpä kuitenkin. |
Dreamcastin pelit olivat näyttävämpiä kuin PS kakkosen ensimmäiset kököt. Arcade-rautaa tai hyvin lähellä sitä siinä olikin. Oli naurussa pitelemistä kun näki kämppiksen ilmeen hänen ensimmäisen kerran käynnistettyään uuden Plesen. Pettymys paistoi kilometrien päähän. Oli vielä kehdannut naureskella minulle kun DC:n olin mennyt ostamaan kun nurkan takana oli jotain niin mullistavaa kuin PS2. |
Dreamcast - Wii - Xbox - Saturn - PSone - Atari ST - PC
Nyt:
Pakko vastata. Itse muistan myös hyvin Dreamcastin tulon ja erityisesti Sega Rallyn kaupoissa. |