Tämä on keskustelu PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia, Konsolisota alueella, joka on osa-alue Yhteiset alueella: Jonkinlaiset muistitkortit olivat varmasti toimivia ja kestäisivät paremmin kuin optinen media, mutta veikkaan että yksikään muistikortti tai tikku ei pääse ...
Jonkinlaiset muistitkortit olivat varmasti toimivia ja kestäisivät paremmin kuin optinen media, mutta veikkaan että yksikään muistikortti tai tikku ei pääse esim. DVD:n kustannustehokkuuteen. Ja kun ala menee enemmän siihen että verkosta saa kaiken, niin luulen että verkkojakelu tulee ennemmin yleisemmäksi pääjakelu muodoksi kuin muistikortit. Tämä tosin voisi aukaista myyntiversioiden tulon jonkinlaisilla muistikorteilla tms. kun pääjakelu hoidettaisiin kuitenkin verkossa. |
Eivät ne nykyiset riemunkirjavat pelikotelot ole mikään varsinainen silmänilo hyllyssä. Mulle kelpaisi oikein hyvin nykyistä kompaktimpi pelikirjasto. Aiempien sukupolvien pahvikoteloista on jo onneksi päästy eroon, mutta nykyisetkin pelipakkaukset sisältävät aivan liikaa ilmaa varastoitavaksi. |
Olen saanut jo puolet Sonysta kaltereiden taa.
Tehtävä jatkuu.
Suuri on kaunista, eikö kukaan toinen ikävöi esim. LP-levyjen mahdollistamaa kansitaidetta? |
Nyt pelaa: Mitä milloinkin
Nes->Megadrive/Snes->PSX->Xbox->Wii->Xbox 360
Itse omistan muutaman sadan vinyylin kokoelman ja kyllähän tuota kansitaidetta tulee ihailtua useiden levyjen osalta. Erityisesti 70 -luvulla tunnuttiin panostavan tuohon kansitaiteeseen osana itse levyä, mm. George Clintonin yhtyeissä tuohon tunnutaan panostetun varsin mallikkaasti. Myös pelkkä naama saattaa viestiä jotain itse levystä, vaikka usein toki helpoimman kautta on menty, jos kanteen on lätkäisty pelkästään naama ja levyn nimi. |
Unless a reviewer has the courage to give you unqualified praise, I say ignore the bastard - J. Steinbeck
NES, SNES, GB, GB COLOR, N64, GBA, DS, DS LITE, GC, WII, PS1, PS2, PS3, PSP, XBOX, XBOX 360| NP: ToV [XO], InFamous [PS3]
OT: Jep, vinyylit kunniaan, tosin omassa ~tuhannen vinyylin kokoelmassa 95% on täysvalkoisessa pahvissa jossa on reikä keskellä, Like that. |
Kyllä, kyllä, onhan noita blancoja tosiaan joitain kertynyt, lähinnä tietenkin sinkkuja, EP -julkaisuita ja maxeja, mutta olenpahan maksanut hieman lisää eräästä EP:stä, että sain kyseisen julkaisun kuvallisilla kansilla, joten siinäkin toki omakohtainen esimerkki kansitaiteen tärkeydestä. Seratoon siirtyminen yleisesti taitaa kuitenkin hieman muuttaa kuvioita sinkkujen osalta, saa nähdä. |
Unless a reviewer has the courage to give you unqualified praise, I say ignore the bastard - J. Steinbeck
NES, SNES, GB, GB COLOR, N64, GBA, DS, DS LITE, GC, WII, PS1, PS2, PS3, PSP, XBOX, XBOX 360| NP: ToV [XO], InFamous [PS3]
Takaisin aiheeseen; Sonyn patenttihakemus liiketunnistavaan ohjaimeen: neogaf. |
What we're dealing with here is a total lack of respect for the law.
Tässä viime aikojen uutisten valossa alkaa väistämättä mietityttämään Sonyn peliosaston tulevaisuus ja sen toivottavasti joskus pian tulevan "PlayStation 4:n" kohtalo. Jos käy kuten aikaisemmin arvelin ja Sonyn seuraava konsoli on maltillinen tekninen päivitys PS3:sta, niin suurin ongelma uutuuden lanseeraamiselle on PS3 itse. Edellisessä sukupolvessa Nintendolla hoitui Gamecube-ongelma kuin itsestään, 100 euron laatikko jolle ei enää tullut pelejä oli jo käytännössä ollutta ja mennyttä alelaarien kamaa. Mutta jos "PS4" pohjautuu Pleikka 3:n tekniikkaan, täytyisi sen tekniikan hinta saada ensin alas, ja samalla itse PS3:n hinta täytyisi päästä romahduttamaan jotta uusi konsoli voitaisiin tuoda kohtuuhinnalla ulos. Ja itse asiassa tällaiset vaikeudet saavat vähän miettimään, onko se PS3:een perustuva ratkaisu Sonyn seuraavalle sittenkään niin itsestäänselvä ja yksinkertainen vastaus. |
Last edited by Mahewcoro; 01.01.2009 at 12:55.
Varmasti tämän konsolikierroksen jälkeen Sonyn ja MS:n päättäjiä houkuttaa ajatus unohtaa kallis laskentatehokilpajuoksu, ja allokoida r&d budjetti "innovaatioihin". |
Olisi kannattanut jo tässä sukupolvessa panostaa muistin määrään mielummin kun tuhottoman kalliisiin komponentteihin. Muistilla saa helposti parannettua laitteen käytännön suorituskykyä. Seuraava sukupolvi on onnellisemmassa asemassa kuin nykyinen ainakin sähkönkulutuksen suhteen koska viime vuosina ollaan edistytty aika hyvin sähkönkulutuksen minimoinnissa. No, nykyisen taloustilanteen vuoksi seuraava sukupolvi viivästyy joka tapauksessa koska vain Sonylla on oikeasti tarvetta uudelle konsolille PS3:n kovien valmistuskustannusten vuoksi. |
Ei tarvitse edes innovoida, Nintendo hoiti jo sen puolen. InvenSensen gyroskooppiteknologiaan ei ainakaan Nintendolla ole yksinoikeutta vaikka siihen Nintendoa varten suunniteltuun erityisratkaisuun varmaan onkin, joten ei muuta kuin yhteyttä sinne ja ratkaisuja hiomaan. Johan prosessoritkin tulivat tässä sukupolvessa IBM:n kautta. |
Totta siinä mielessä, että ensi sukupolvessa kaikilla on jo liikkeentunnistus, joten jotain muuta täytyy keksiä kuluttajien päänmenoksi. Toki kilpailua voi vähän syntyä siitä kenen toteutus onkaan paras, mutta en usko että se on mitenkään suuri kilpailuvaltti kenellekään. |
Maailman paras peli: Ultima IV: Quest of the Avatar
Itse toivon Sixaxiksen kehittymistä eteenpäin. Kapuloiden isometriset liikkeet ovat paitsi epätarkkoja että myös kehoa rasittavia. Sixaxista käyttävissä peleissä liikkeet ovat tarpeeksi pieniä sekä tarkkoja. Toivoa sopii että Sony lykkää bumerangin PS3lle, jotta nähtäisiin millaisen vastaan oton se saa. |
Näitä ketjun viimeisimpiä viestejä lukiessani, minua on alkanut todella huolestuttaa tämä kehitys, mihin se johtaa. Lähinnä nämä ohjausratkaisut pelottavat. 9 vuotta olen pelannut, 7-vuotiaasta asti näillä DualShockin eri versioilla, laadukkaita ohjaimia joita on kehitetty paremmiksi perusmuotoilun pysyessä samana. Jos nämä perinteet nyt raiskataan, ja siirrytään kokonaan liikkeentunnistukseen, niin ehkä lopetan pelaamisen. Tämä Suuren Saatanan Nintendon aloittama pelleily täytyy lopettaa. Enkä ole edes ainoa tätä mieltä oleva. |
Shock Me
Mutta mistä sitä uutta tuosta noin vain keksitään? Saa vapaasti esitellä pelikäyttöön sopivia uusia teknologioita jos sellaisia on mielessä, minulla ei ole. |