Tämä on keskustelu Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3, Konsolisota alueella, joka on osa-alue Yhteiset alueella: Viestin lähetti alunperin Dragonfly Eikös tämä tiedetty jo ajat sitten? Vai olenko minä vaan olettanut näin jo pidemmän aikaa Onko ...
Nyt se on virallista. Ja ainakin itse olin tuohon asti vielä siinä käsityksessä, että PS3-versio ilmestyisi jonkin verran aiemmin (siis muuallakin kuin Japanissa). Mutta oli miten oli, keväällä 2010 alkaa sitten varmasti armoton "mun versio on parempi!" "eiku mun" -vääntö vailla järkeä. |
Last edited by TT-2k; 21.08.2009 at 10:06. Syy: Typotus korjattu
No jos peli ei ole aluekoodattu ja Japanilaisessa versiossa on myös englanti pistettynä niin mikä estää hankkimasta peliä sieltä PS3:lle aikaisemmin? |
Aluekoodauksesta ei PS3:lla onneksi tarvitse huolehtia, mutta pahoin pelkään, ettei japsiversiossa ole välttämättä edes englanninkielisiä tekstejä, ääninäyttelystä puhumattakaan. Importtaus jäänee siis vain kaikista kovimpien fanien harrastukseksi. |
Noh noh, nyt ollaan jo melko syvällä jossain siellä PS3 puolustuskannalla. |
Oman pään sisällähän se fiilis aina syntyy. Eikä tarkoitus ole puolustaa mitään tiettyä alustaa, vaan saada ihmiset tajuamaan, että eroista huolimatta peli voi olla kummallakin alustalla käytännössä ihan yhtä nautinnollinen kokemus. Sitä "teknisesti heikompaa" versiotakin voi pelata tuntematta mitään "syyllisyyttä" tai "katumusta". |
Heh, jotenkin arvasin tämän. Tuo jaottelu oli toki mustavalkoinen, mutta käytännössähän asia ei ole noin yksioikoinen. Itse asiassa moni noista kiihkeimmistä fanittajista on myös aidosti silkasta pelaamisestakin innostuneita. Lisäkicksit tulevat sitten siitä, kun voi röyhistellä julistamalla oman lempikonsolin ylivertaisuutta. |
Näinhän se ehdottomasti menee! Pelaamisen tulisi olla se tärkeämpi asia, sillä kyllä kaikista tämän sukupolven peleistä pystyy nauttimaan kummalla konsolilla tahansa, ei ne erot niin suuria ole, että se pelaamisen hauskuuteen vaikuttaisi. |
OT: Omassa päässä kumman usein syntyy vaikutelma että olisin väärässä, ehkä jopa tyhmä kun |
Ymmärrä jo, kiinnostus teknisistä ja muista eroista ei ole missään määrin huono juttu. Sen vuoksi itsekin seuraan ja luen näitä vertailuja hyvin aktiivisesti. Ja jos et ole pistänyt merkille, aika huomattavan suuri osa tämän ja sen toisen vertailuketjun viesteistä on käsialaani. |
Suoraan sanottuna en. Tuommoiset pikkunäppärät heitot lähinnä vievät kämmeneni kohti otsaani. |