Jotta pystyisin muodostamaan oman näkökantani evoluutioteoriasta minun olisi paneuduttava asiaan molemmilta kanteilta moniksi, moniksi tunneiksi ja se vaatisi itseltänikin paljon. Ja sen lisäksi kantani perustuisi vain muiden kyhäämiin tietoihin, joka tekisi siitä edelleen epävarmaa.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser
Hyviä vastauksia, kiitos niistä.
Evoluutioteoria ei paina uskoasi... Etkö siis vain usko siihen vai ohitatko sen vain siksi että raamatussa sanotaan muuta?
Ehh... miten voi tuntea Jumalan rakkauden, kun siitä ei ole merkkiäkään? Sen ymmärän että tunnet sen kuinka sinä rakastat häntä, mutta kuinka tiedät tuntevasi sen että hänkin rakstaa sinua?
PS. En nyt yritä sitten todellakaan itse sortua siihen mistä jo ensimmäisessä viestissä puhuin (uskon tuputus) vaan haluan vain vastauksia uskontoon liittyviin kysymyksiin, aiemmin kun kukaan ei ole viitsinyt niitä antaa vaan on vain halunnut vaihtaa puheenaihetta.
Luulen, että molemmissa teorioissa on perää, ja ne tukevat toisiaan. Sitä, että miten ne tukevat, en tiedä, mutta se ei minua haittaa, sillä voin käyttää aikani paremminkin.
Myöskään uskoni ei perustu luomisteoriaan, jotenka sen kaatuminen ei uskoani haittaisi.
Tunnen Jumalan rakkauden johdatuksena elämässä ja siinä kun hän puhuu minulle Raamatun kautta. Sitä on vaikeaa selittää, jollei itse ole tuntenut. Olen itsekin monesti miettinyt, että onko Jumala koskaan minua rakastanut, mutta kun katsoo niitä asioita, joita olen saanut häneltä, ja sitä miten Hän on johdattanut, en vain voi olla muuta kuin varma siitä, että Hän rakastaa minua.
Se rakkaus on hyyyyvin erilaista kuin esimerkiksi miehen ja naisen välinen rakkaus. Oma rakkaussuhteeni Jumalaa kohtaan ei perustu yksittäisiin tunnepyrähdyksiin vain juuri edellä mainitsemiini seikkoihin.
Tämä on hyvin mielenkiintoista tämä keskustelu. Toivottavasti en myöskään itse sorru mihinkään pakkopullatuputukseen.

LinkBack URL
About LinkBacks

Siteeraa