Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näytetään tulokset 1 - 20 / 29

Myyjien luotettavuus?

Tämä on keskustelu Myyjien luotettavuus?, Off-topic alueella, joka on osa-alue alueella: Empä tiennyt, enkä osannut löytää oikea paikkaa tälle. Täten sijoitan aiheen tänne. Miten edetä seuraavanlaisessa tapauksessa. Olen ostanut xbox 360 ...

Jäsen dsOne03:n Avatar
    Paikka
    Tampere
    Gamer IDt

Gamertag: HST2013 PSN ID: dsOne03

Myyjien luotettavuus?

Empä tiennyt, enkä osannut löytää oikea paikkaa tälle. Täten sijoitan aiheen tänne.

Miten edetä seuraavanlaisessa tapauksessa.

Olen ostanut xbox 360 pelin tämän foorumien kautta, heti kun maksoin pelin lopetti tämä pelin myyjä käymästä täälllä foorumeilla. -> # Viimeeksi aktiivinen:: 20.01.2009 12:20.

Myyjä on estänyt, että hänelle ei tätä kautta pysty sähköpostia suoraan pistämään, eikä muita tietoja tarkemmin hänestä löydy.
    Miten tässä tilanteessa edetä? Kauanko odotella ja kitkuttaa kun toisesta ei mitään kuulu useiden tiedusteluiden jälkeenkään?

t. Varmaan monet, jotka samankaltaisuutta kokevat
    Last edited by dsOne03; 24.01.2009 at 12:58. Syy: otsikko väärä:D

Jäsen Corca:n Avatar
    Paikka
    Jyväskylä
    Gamer IDt

Gamertag: CorcaFIN PSN ID: Corca77

Vastaus: Myyjien luotettavuus?

Ensinnäkin: kun ostatte tavaraa tämän foorumin kautta tai ihan mistä tahansa muualta, ottakaa selville myyjän yhteystiedot, jottei homma jää kiinni pelkkään keskustelualueella turinointiin. Puhelinnumeron pyytäminen myyjältä ei ole rikos, eikä sinne soittaminen kauppojen tiimoilta myöskään. Ja osoitetiedotkin voi pyytää ja halutessaan ne varmistaa, mikäli näin haluaa tehdä.

Ja arvokkaampien tavarakauppojen kanssa haku/noutomahdollisuus kannattaa tarkistaa heti ensimmäisenä. Pieni matkakorvausmaksu tuodusta tavarasta on pieni hinta onnistuneista kaupoista. Tämä tietysti niissä tapuksissa, joissa välimatkat ovat kohtuullisia. Muissa tapauksissa postiennakko-optio tarkistusmahdollisuudella kannattaa ottaa käyttöön. Ja mikäli myyjä on todettu luotettavaksi kaupankävijäksi, niin silloin voi maksaa suoraan tilille ja odottaa tavaraa tulevaksi.

Älkää siis hosuko nopeiden kauppojen kanssa, älkääkä luottako myyjiin liian heppoisin perustein. Itsekin olen joutunut kerran konsolikaupoissa paatuneen huijarin jymäyttämäksi (Huuto.net), enkä kyllä toistamiseen ota mitään nettihankintaa itsestäänselvyytenä ennenkuin myyjätahon luotettavuus on tarkistettu. Vastuu on siis aina ostajalla huolehtia, ettei joudu vipuun...sillä vivuttajia löytyy aina.

PS. dsOne03: Vaikea sanoa mistä on kaupoissasi kyse, mutta usein ainakin viikon verran kannattaa odotella ennenkuin tekee mitään radikaaleja ratkaisuja. Nyt aikaa on kulunut kuitenkin vain muutamia päiviä, joten vielä ei kannata hirmusti huolestua. Me ylläpidossa autetaan sinua saattamaan kaupat loppuun jos mahdollista. Ja mikäli tämä ei onnistu, niin virkavallan apuun kannattaa tukeutua, jolloin annamme kaikki jäsenen tiedot heille selvittelyä varten. Mutta, otan sinuun illemmalla yksityisviestein yhteyttä, katsotaan mitä voidaan tehdä.
    Use your wings of freedom | Omat KFIN-arvostelut: X360 ja PS3 + DVD

Jäsen Kazi:n Avatar

Ei liene väärin julkaista nimimerkkiä tässä tapauksessa, jotta kyseinen henkilö ei ennen selvitystä ainakaan enempää ehdi tehdä? Välttämättähän ei vielä kyse ole huijarista, mutta kieltämättä ainakin hieman epäilyttävää.

Paikka
    Jyväskylä
    Gamer IDt

Lainaus Viestin lähetti alunperin Kazi (Näytä viesti)
    Ei liene väärin julkaista nimimerkkiä tässä tapauksessa, jotta kyseinen henkilö ei ennen selvitystä ainakaan enempää ehdi tehdä? Välttämättähän ei vielä kyse ole huijarista, mutta kieltämättä ainakin hieman epäilyttävää.
    Tänne voi ilmoittaa nimimerkkejä, mikäli jonkun jäsenen osalta on KonsoliFIN-kaupoissa epäselvyyksiä.

EDIT: ketjun alullelaittajallakin näkyi olevan tuossa ketjussa raportoituna epäselvyyksiä, jotka on kuitenkin sittemmin hoidettu kuntoon. Näin se soppa joskus kiertää kattilassa.

Paikka
    Tampere
    Gamer IDt

Lainaus Viestin lähetti alunperin Kazi (Näytä viesti)
    Mikäli asiaa ei saada selvitettyä tulevan viikon puoleen väliin, sitten julkaisen julkisuuteen nimimerkin. Vielä on hetki aikaa myyjällä. Asia olisi ihan eri, mikäli häneen saisi yhteyden jotenkin.
    Nimimerkki, tilinumero ja saaja on tiedossani, koska maksoin rahaa sinne.
    Odotellaan, Odottelu ei ole hyviä puoliani kylläkään. Toivottavasti olen huolestunut turhasta.

Banned
    Paikka
    Helsinki/Seinäjoki

Julkaisen itse mielelläni oman nimimerkkini koska oletan, että kyse lienee minusta

Pakkohan se oli tulla kirjoittamaan jotakin tänne.

Ensinnäkin, muut saavat kyllä yhteyden minuun sähköpostitse, en ole missään vaiheessa laittanut mitään estoa, ettei saisi, koska harvemmin käyn täällä ja sähköpostia luen hieman useammin.

Ihmettelen suuresti aloittajan hätäilyä kun itse hölmö menin lupaamaan hänelle uuden peli halvalla, ja ilmoitin jo 5.1. että myyn siihen hintaan jos saadaan kaupat nopeasti hoidettua. Kun tiesin saavani siitä enemmän, seuraanhan sentään hintoja itsekin. Noh, minua pyydettiin odottamaan kun rahaa tulee tilille. Sitten ilmoitettiin katsomaan silloin ja silloin tiliä...katso loppuviikosta...katsoin...ei näkynyt alkuviikostakaan...odottele muutama päivä, että tulee rahaa tilille...siirrän sitten toiselta tililtä jne. Monesti kirjoitin ja kyselin rahoja. Sitten kun 20.1. kirjoitin taas, ettei näkynyt alkuviikosta vaikka piti jo loppuviikosta katsoa tiliä niin tulee vastaus, että unohdin ihan ilmoittaa, että raha on juuri siirretty. Sitten perässä vielä luki, että saathan pelin jo tänään postiin??!!

Niin ja 6.1. kerroit, että voin lähettää postissa ennen maksua, että olet aina hyvin ajoissa maksanut..... Mitäköhän tässä tapauksessa olisi käynyt jos olisin lähettänyt ne silloin? Olisin sitten varmaan tullut itse tänne ihmettelemään missä maksu kun posti olisi tullut jo 2 viikkoa sitten....

Itse en kehtaisi missään nimessä pyytää kiirehtimään postituksen kanssa, jos myyjä olisi kärsivällisesti odottanut maksuani yli 2 viikkoa. En todellakaan täällä päivittäin käy ja en enää pitänyt mitään kiirettä koko asian kanssa kun eihän ostajakaan pitänyt maksun kanssa, vaikka alunperin nimenomaan sanoin suostuvani pienempään hintaan nopeista kaupoista.

Ehkä sitten itse olen jotenkin väärin ajatteleva, mutta voisi tässä kyllä ostaja hieman mennä itseensä ja miettiä omaa toimintaansa ostajana.. Itse ostavana osapuolena olen tottunut siihen, että jos olen jotain ostamassa on rahat oltava jo valmiina lähtemään myyjän tilille. Ilmeisesti näin ei tarvitsekaan olla vaan myyjän pitää olla valmis odottamaan maksua ja "makuuttaa" tavaraa odottamassa minun maksuani....vaikka varmasti sen saisi myytyä muillekin.

Noh, kyllä muuten sieppaa tällainen touhu, Anyway, peli on nyt sitten postissa, vaikkakin harmittaa ihan sairaasti tällainen.....

Lainaus Viestin lähetti alunperin dsOne03 (Näytä viesti)
    Mikäli asiaa ei saada selvitettyä tulevan viikon puoleen väliin, sitten julkaisen julkisuuteen nimimerkin. Vielä on hetki aikaa myyjällä. Asia olisi ihan eri, mikäli häneen saisi yhteyden jotenkin.
    Nimimerkki, tilinumero ja saaja on tiedossani, koska maksoin rahaa sinne.
    Odotellaan, Odottelu ei ole hyviä puoliani kylläkään. Toivottavasti olen huolestunut turhasta.

KonsoliFIN Toimitus Oliver:n Avatar
    Paikka
    Helsinki
    Blogahduksia
    1
    Gamer IDt

Gamertag: *offline* PSN ID: OliverFIN

Nyt kun on molempia osapuolia kuultu, niin muistuttaisin, että ripeys kuuluu hyvän kaupankäynnin perussääntöihin.
    Mikäli ei saa rahoja-, pelejä- tai muuta kauppatavaraa seuraavana arkipäivänä liikkeelle, olisi asiallista ilmoittaa vastapuolelle viivästyksestä.
    "Facts all come with points of view" -Talking Heads- | "Don't believe the hype!" -Harry Allen, Hip-Hop Activist & Media Assassin-
    PS3 & Vita & X360 | Pelien ikärajoista

Banned
    Paikka
    Helsinki/Seinäjoki

Lainaus Viestin lähetti alunperin Oliver (Näytä viesti)
    Nyt kun on molempia osapuolia kuultu, niin muistuttaisin, että ripeys kuuluu hyvän kaupankäynnin perussääntöihin.
    Mikäli ei saa rahoja-, pelejä- tai muuta kauppatavaraa seuraavana arkipäivänä liikkeelle, olisi asiallista ilmoittaa vastapuolelle viivästyksestä.

No tällaiseen olen itsekin tottunut kaupankäynnissä, oli sitten kyse ostamisesta tai myymisestä. 2 viikon odottelun jälkeen asialla ei tuntunut olevan kiire ostajallakaan, joten en katsonut tärkeäksi joka päivä kytätä privaattiviestejä. Varsinkin kun olin joutunut itse kyselemään jo useaan otteeseen rahojen perään. Jotenkin oli jo sellainen kutina, että mitähän tästä seuraa ja säästinkin siitä syystä viestit, jotta voin tarkastella jälkeen päin mitä oli milloinkin sovittu.

Hitto, että harmittaa vieläkin tämä koko kauppa.

Ai niin, alunperin olin myymässä kahta uutta peliä, joiden yhteissummaksi sovittiin pienempi summa kuin mikä niiden todellinen kauppahinta olisi ollut. Toisen sitten jo menin myymään toiselle ostajalle kun ei tuntunut olevan niin suurta kiinnostusta, että olisi saanut maksettua pikaisesti. Ilmoitti keräilevänsä rahoja kokoon, jos saisi ne hommattua. Ilmoitin sitten, että toinen on myyty, mutta tämän toisen voisin myydä siihen "ale-hintaan" kuitenkin. Siitä jo sitten mielipahat ja sen jälkeen vielä odottelua 35 euron saamisesta.

Paikka
    Jyväskylä
    Gamer IDt

Lainaus Viestin lähetti alunperin KuukkeliFin (Näytä viesti)
    Hitto, että harmittaa vieläkin tämä koko kauppa.
    Nooh, eihän tuossa lopulta sattunut vahinkoa kumpaankaan suuntaan. Pääasia, että molemmat saitte lopulta haluamanne ja kaupat on purkissa.

Oliverin mainitsema ripeys ja sutjakkuus kaupankäynnissä puolin ja toisin auttaa kyllä kovasti onnistuneiden diilien tekemiseen. Ja hyvä yhteydenpitokin helpottaa odotuksen tuskaa viivetilanteissa, on odottava osapuoli sitten kumpi tahansa.

Psg
    Psg on offline
    Jäsen
    Paikka
    Liminka
    Gamer IDt

PSN ID: Jutih

Juu no itsekkin alan hieman huolestumaan, kun ei jo maksettuja dvd sarjoja ala näkymään. Maksettu kuitenkin jo 2vk sitten, ja 2 kertaan aikonut jo postitella samalle päivää kun vastannut.

Huomasin tuossa vasta, että jollain muullakin ollut vaikeuksia toimitusaikojen venymisessä saman myyjän kohdalla pelien oston kanssa. Mutta jospa sieltä tulee tavara, tai ainakin rahat takaisin.
    En tässä nimimerkkiä vielä rupea viskomaan, katsotaan nyt tämä viikko ainakin vielä.

Paikka
    Tampere
    Gamer IDt

Lainaus Viestin lähetti alunperin Corca (Näytä viesti)
    Nooh, eihän tuossa lopulta sattunut vahinkoa kumpaankaan suuntaan. Pääasia, että molemmat saitte lopulta haluamanne ja kaupat on purkissa.

Oliverin mainitsema ripeys ja sutjakkuus kaupankäynnissä puolin ja toisin auttaa kyllä kovasti onnistuneiden diilien tekemiseen. Ja hyvä yhteydenpitokin helpottaa odotuksen tuskaa viivetilanteissa, on odottava osapuoli sitten kumpi tahansa.
    Heh, kaupat kun eivät ole purkissa. Muutama päivä sitten myyjä kun vaivautui viestiini vastaamaan ilmoitti laittaneensa pelin postiin. Tosin, siitä on jo 2päivää yliaikaa mennyt, eikä peliä ole saapunut. Koska tässä kannattaa mennä eteenpäin. En odota enää yhtään huomisen jälkeen.

Paikka
    Tampere
    Gamer IDt

Lainaus Viestin lähetti alunperin Psg (Näytä viesti)
    Juu no itsekkin alan hieman huolestumaan, kun ei jo maksettuja dvd sarjoja ala näkymään. Maksettu kuitenkin jo 2vk sitten, ja 2 kertaan aikonut jo postitella samalle päivää kun vastannut.

Huomasin tuossa vasta, että jollain muullakin ollut vaikeuksia toimitusaikojen venymisessä saman myyjän kohdalla pelien oston kanssa. Mutta jospa sieltä tulee tavara, tai ainakin rahat takaisin.
    En tässä nimimerkkiä vielä rupea viskomaan, katsotaan nyt tämä viikko ainakin vielä.
    Jep, itseäni huijattu myös Huuto.net. Rahojen perään taistelin 2vk. Nyt tuntuu samanlaiselta tapukselta myös täällä. Väitetään, että peli on lähetetty. Pah.. ei se saavu minulle jos sitä ei oikeasti lähetetä.

Paikka
    Tampere
    Gamer IDt

Tämä KuukkeliFin ei ole vieläkään toimittanut minulle peliä, kaikesta huolimatta. Minun kannattaa siis alkaa ottamaan poliisiin yhteyttä. 27.pvä jos olisi laittanut pelin postiin, olisi se tänään minulle tullut. Jos ei huomennakaan tule minulle, tartun toimenpiteisiin kuten ylläpito suositteli. Viimeinen merkintä täältä foorumeiltä "Eilen 21:01".

Ikää, en haluaisi, mutta muutakaan vaihtoehtoa en näe. En minä halua lahjoittaa rahaa, saati "lainata" tuntemattomalle. Verukkeena myynti Xbox 360 Cod 5:World at War pelillä.

Siirsin 35e rahaa kohta pulitoista viikkoa sitten myyjälle, enkä vielä tähän päivään mennessä peliä ole saanut.

Paikka
    Tampere
    Gamer IDt

Lainaus Viestin lähetti alunperin KuukkeliFin (Näytä viesti)
    Noh, kyllä muuten sieppaa tällainen touhu, Anyway, peli on nyt sitten postissa, vaikkakin harmittaa ihan sairaasti tällainen.....

Ja missäköhän sinun postisi sijaitsee, kun pelistä ei ole mitään tietoa..
    Huomenna jos ei ole tullut, joudun oikeasti tekemään toimenpiteitä, huijari selkeästi tuolloin kyseessä! Ikävä törmätä sellaisiin myös täällä.

Paikka
    Tampere
    Gamer IDt

NYT ylläpito voisi alkaa jeesaamaan asian kanssa. Peliä ei minulle kuulu, huijariksi tuo näin osoittautuu. Joko autatte, kuten lupasitte tai teen rikosilmoituksen johon laitan käydyt keskustelut.

Paikka
    Jyväskylä
    Gamer IDt

Lainaus Viestin lähetti alunperin dsOne03 (Näytä viesti)
    NYT ylläpito voisi alkaa jeesaamaan asian kanssa. Peliä ei minulle kuulu, huijariksi tuo näin osoittautuu. Joko autatte, kuten lupasitte tai teen rikosilmoituksen johon laitan käydyt keskustelut.
    KuukkeliFiniä on tiedotettu asiasta, enempää emme voi tässä vaiheessa tehdä. Mikäli myyjästä tai pelistä ei nyt ensi viikon alkupuolella kuulu mitään, suosittelen että teet rikosilmoituksen alueesi poliisille loppuviikosta. Tällöin juttu varmasti liikahtaa eteenpäin. Me puolestamme laitamme jäsenen pysyvästi foorumin mustalle listalle IP-porttikiellon kera.

Samoin Psg:n tapauksessa myyjäosapuolta on tiedusteltu/informoitu samoilla ukaaseilla.

PS. Se on selvää, ettei epärehellinen kaupustelu ole KonsoliFINissä sallittua sen enempää kuin missään muuallakaan. Nyyppätason välistävetäjiä ja helppoheikkejä tietysti aina löytyy ja nyt nettiaikakautena varsinkin, mutta samalla tavalla he kaikki jäävät kiinni, kun virkavalta otetaan mukaan kuvioihin. Kannattaa siis hoitaa epäselvät ja viiveiset pelikaupat yms. ajoissa kuntoon, ettei kenellekään tulisi ylimääräisiä harmeja.

Psg
    Psg on offline
    Jäsen
    Paikka
    Liminka
    Gamer IDt

PSN ID: Jutih

Juurikin näin. Itse yritän myös vielä alkuviikosta saada tuotteita tai rahoja takaisin, jos ei onnistu niin pitää kait sitä lampsia tekemään rikosilmoitus..

Paikka
    Tampere
    Gamer IDt

toivon, että alkuviikosta palauttaa rahat. Alkaa *ituttamaan ja pahasti.

Jäsen
    Paikka
    Imatra
    Gamer IDt

Gamertag: Ninjux

Ääh. Vihaan tälläisiä "nettirötöksiä"
    Tuntuu foorumit uppoavan niihin jo.. Noh, onhan kummiskin niitä onnistuineita kauppoja enemmän, se on hyvä puoli. Itse en ole joutunut ollenkaan koskaan uhriksi vaihdossa että ostossa. Mutta suretta niitten puolesta ketkä ovat. Se ei varmastikaan ole kivaa joutua rahojaan/peliään kokoajan pyytämään takaisin ilman minkäänlaisia vastauksia.
    Noh, tämän foorumin moderaattorit pitävät ainenkin huolen että samat varkaat eivät täällä foorumilla toisten huijaa

Hooray to moderators!
    Boom Xbox'ed
    Call of Duty Black Ops - OUT NOW

Paikka
    Tampere
    Gamer IDt

Lainaus Viestin lähetti alunperin Ninjux (Näytä viesti)
    Ääh. Vihaan tälläisiä "nettirötöksiä"
    Tuntuu foorumit uppoavan niihin jo.. Noh, onhan kummiskin niitä onnistuineita kauppoja enemmän, se on hyvä puoli. Itse en ole joutunut ollenkaan koskaan uhriksi vaihdossa että ostossa. Mutta suretta niitten puolesta ketkä ovat. Se ei varmastikaan ole kivaa joutua rahojaan/peliään kokoajan pyytämään takaisin ilman minkäänlaisia vastauksia.
    Noh, tämän foorumin moderaattorit pitävät ainenkin huolen että samat varkaat eivät täällä foorumilla toisten huijaa

Hooray to moderators!
    Jep, ei vaan tunnu minkään auttavan. No tiistaina teen rikosilmoituksen.

Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen

Tämän ketjun tagit

Säännöt

• Et voi tehdä uusia ketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  •