Tämähän on tavallaan digijakelun tulevaisuuden "uhkakuva" jopa: Mitäs sitten jos esim. kymmenen vuoden päästä haluat pelata ostamiasi PSN/Live/WiiWare/ym-pelejä, mutta laitteesi onkin hajonnut eivätkä konsolien online-palvelut enää sisällä noita kyseisiä pelejä? Tai jotain muuta säätöä, mikä estää lataamasta pelejä uudestaan - VAIKKA olet ne maksanut. Kukaan ei tiedä miten homma menee tulevaisuudessa näiden kanssa - tuskin edes konsolivalmistajat vielä.
Moni tietysti ajattelee, että "fuck it, kai mä olen kymmenessä vuodessa ne pelit pelannut, varsinkin kun ziljoona uutta on tullut markkinoille lolz", mutta TT:n tyylisenä "keräilijä" asia kuitenkin hieman huolestuttaa. Ovatko lopulta KAIKKI digitaaliset pelit meillä "lainassa" - itse laina-aika on vain hämärän peitossa. Ehkä se on PS+-palvelun kautta "90 päivää", tai ehkä se on kymmenen vuotta vaikka olet peleistäsi maksanut ihan aidon hinnan.
Digitaalinen jakelu on mahtava juttu ja tavallaan "taivaan lahja" monelle pienemmälle kehittäjälle. Peliala saa koko ajan uusia tuulia, koska kehittäjät uskaltavat kokeilla ja ottaa riskiä digipuolella. Mutta saas nähdä kuinka kauan "bitit" säilyvät kovalevyillämme ja kuinka kauan niitä voi ladata uudestaan...

LinkBack URL
About LinkBacks

Siteeraa
Meni hetken aikaa ennen kun tajusin että vuoden ps+ jäsenyys taisi mennä umpeen. varsinkin kun ps+ toimii vielä ihan moitteettomasti. Jokin 'tilauksesi on umpeutumassa' viesti olisi ollut ihan kiva. Mutta kai tuo tuosta tokenee kun ostan uuden vuoden tilauksen.