Tämä on keskustelu Podcast 038: Videopeli-Oscarit, Podcast alueella, joka on osa-alue Yhteiset alueella: Viikonlopun VGA-gaalan innoittamina jryi , FelisLeo , maagiset ja Paavi kokoontuivat keskustelemaan siitä, miten itse tekisivät homman paljon paremmin. Mitään ...
Viikonlopun VGA-gaalan innoittamina jryi, FelisLeo, maagiset ja Paavi kokoontuivat keskustelemaan siitä, miten itse tekisivät homman paljon paremmin. Mitään uutta ei olla pelattu ja uutiskeskustelussa mehustellaan viikonlopun pelijulkistuksilla. Lisäksi arvovaltainen muotiraati ruotii ohimennen linnan juhlien värikästä pukukavalkaadia. |
Last edited by maagiset; 13.12.2011 at 11:27.
"En ole puolesta enkä vastaan, vaan pikemminkin päinvastoin"
En keksi, että millä tavalla tämä liittyy itse kastikkeeseen, mutta pakko oli linkittää. Tai liittyyhän Arska näihin aina tavalla tai toisella. |
"En ole puolesta enkä vastaan, vaan pikemminkin päinvastoin"
Muistan Jyriliinin joskus puhuneen, kuinka hieno Uncharted 3:n laivakohtaus onkaan. Hieno se onkin, ja ilmeisesti kehittäjät ovat pelanneet myös muinaista Cold Fear -peliä vuodelta 2005. |
Kimppapeli kaverin kanssa on parasta, mitä heteromies voi toisen miehen kanssa tehdä.
En yllättynyt kun Skyrim nostettiin vuoden 2011 peliksi. Ja mennään sillä herralla vaan. |
Kuuntelu vielä kesken mutta oli pakko tulla kommentoimaan yhtä asiaa. Milloin 'ylitsevedetty' ja 'mauton' ovat olleet synonyymejä 'irstaalle'? Sanojen vääristelyä, sanon minä. Ei muuta. Jatkakaa. |
Ihan ok cast. Aihe vähän tylsänpuoleinen, revitte siitä sen irti, mitä siitä oikeastaan pystyy. Pelatuissa peleissä ei ollut mitään mahdottoman mielenkiintoista settiä sielläkään. Lopetus oli kuitenkin hieno. |
[zD] zeroDignity
Noin! Casti kuunneltu ja fiilikset ristiriitaiset. En tiedä johtuiko se minusta vai mistä mutta jotenkin tämänviikkoinen casti oli sarjaa: Ei-Niin-Hyvä. Parhaimmasta päästä ei ollut muttei myöskään täysin susi. Mahtoiko johtua tietyllä tavalla tylsästä aiheesta. Keskustelu sujui ja nauraa sai taas muiden bussissa istuvien ihmetykseksi. Kiitokset taas tästä ja ensi viikkoon. |
Kiitos tästäkin jaksosta. |
Kertonee ehkä kaiken Video Game Awardseista, sillä itse viikon aihe oli vaisuin osio. Enkä koe, että tuosta yhtään enempää oleellista sanottavaa olisi. Ehkä parhaiten jäi mieleen spekulointinne Konsolifin-valinnoista. Olen ihan samaa mieltä siinä, ettei alustalla tulisi olla merkitystä parasta peliä valitessa. Tämän jopa soisin heijastuvan foorumille saakka eli pelit voisivat mielestäni olla yhden alikeskustelualueen alla toki alustoilla tagitettuina, jotta niitä voisi halutessaan filtteroida. Voinpi hyvinkin olla vähemmistössä, mutta minusta 'siilot' ovat saatanasta. Onneksi on tuo Uusimmat viestit -toiminto. |
Intervision 2001 - C64 - Amiga 500 - MegaDrive - 32X - Saturn - PlayStation - Dreamcast - Xbox - PlayStation 2 - Wii - PlayStation 3
Aikanaan Pelit-lehti jakoi ihan omissa oloissaan Kyöpelit-palkintoja. Jossain vaiheessa syntyi yhdessä FIGMAn kanssa FIGMA-gaala. Vuonna 2010 lähdettiin kuitenkin eri teille, ja syntyi Finnish Game Awards. Siellä jaettavat palkinnot ovat Aapeleita. |
Hyvä podcast ja juttua tuntui asiasta riittävän sopivasti. Olisi kyllä auttanut varmasti, jos kaikki olisivat katsoneet VGA:n gaalan. Olisi saanut vähän syväluotaavampaa analyysiä. |
Aihe ei kieltämättä ollut kiinnostavin mahdollinen, mutta ehkä tällainen keskustelu voisi olla laajemminkin ajankohtaista. Nykyiset palkintogaalat ovat vähän mitä sattuu, eikä niitä varmaan edes olisi ellei haluttaisi matkia vanhempien viihdemuotojen palkintogaaloja, kun halutaan olla yhtä "vakavastiotettava" taidemuoto. Elokuvat saivat sen sittemmin erittäin vakiintuneen Oscar-gaalansa ollessaan noin 30-40 -vuotias viihdemuoto, pelien voisi katsoa olevan nyt noin 40-60 -vuotias viihdemuoto. |