Tämä on keskustelu Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?, PS3-verkkoasiat alueella, joka on osa-alue PlayStation 3 alueella: Viestin lähetti alunperin jmmv Eli sinä pystyt pelkällä pleikalla,reitittimellä,mokkulalla muuttamaan reitittimen asetukset ja kytkemään mokkula yhteyden pleikalle ilman tietokonetta? Käsitit ...
Käsitit edelleen hieman väärin. Tarkoitin tuolla "joutuuko siellä tekemään jotain säätöjä" -kohdalla, että itse tietokoneen verkkoasetuksiin ei tarvitse koskea (toisin kuin siinä tapauksessa, että mokkula on kytketty suoraan tietokoneeseen, jolloin yhteys todellakin kulkee kyseisen koneen kautta). |
Mistäs sen sitten tietää, että osaako reititin jakaa 3G-yhteyden pleikkarille? |
Kyllä sitä konetta vielä tarvitaan |
Ei ole mitään saivartelua.Tietenkään yhteyttä ei tarvi kierrättää koneen kautta.Sitä vartenhan reititin on.Lue se Temee:n viimeinen kysymys?? |
Sen kysymyksen voi käsittää monella tavalla, ja oman tulkintani olen tässä jo esittänytkin. Se 3G-yhteys toimii ilman tietokonetta, mutta sen käyttöönotto aika todennäköisesti vaatii 3G-reitittimen asetuksien säätämistä, ja siihen tarvitaan jotain selainpohjaista yhteyttä. Yleensä nuo verkkolaitteiden hallintakäyttöliittymät ovat sen verran yksinkertaisia, että niistä pitäisi PS3:nkin selaimen suoriutua, jos laitteet ovat samassa aliverkossa. Toisaalta yhtä hyvin asetukset voi säätää kuntoon esim. täppärin selaimella, jotka ovat selvästi parempia kuin PS3:ssa. Joten tietokone ei siinäkään suhteessa ole välttämättömyys. |
Itsellä PS3:nen mokkulalla netissä. Mokkulana DNA:n kauppaama MF60 ja siinä sitten Liikkuva Laajakaista XL + ympärisäteilevä ulkoantenni ulkona. |
Mikä nat type sulla tulee tuolla mokkulalla? Mulla on mokkulana MF80 ja nat type 3. Eli netti kyllä periaatteessa toimii, mutta esim NHL 12:ssa en pysty pelaamaan verkossa. |
Minullakin on pleikka reittitimen ja mokkulan avulla netissä mutta nyt aina kun menen pelaan onlinessa niin katkaisee vähän ajan päästä netin ja tuulee vain teksti: DNS virhe??? Neuvot olisi tarpeen.... |
Last edited by temppu; 14.02.2012 at 17:10.
Enään en pääse edes playstation networkiin??? Apuja?? |
Kokeile mennä tietokoneella reitittimen asetuksiin ja katkaista yhteys ja sen jälkeen kytkeä uudelleen päälle. Omassa reitittimessä on myös takana nappi jolla reitittimen saa hakemaan yhteydet uudestaan. Yksi lyhyt painallus hakee verkon uudelleen ja pitempi painallus resetoi reitittimen asetukset kokonaan. |
Kyllä sen yhteyden siis saa mokkulalla toimimaan jos on reititin välissä. Itselläni on saunalahden 4G (elkää laittako jos meinaatte pelata netissä, NAT tekee elämästä helvetin) ja reititin on Dovado 4GR joka toimii loistavasti. |
Onko tosiaan noin, että 4G yhteyden kautta operaattorilta tulee aina jo valmiiksi NAT-osoite (eli 10.x.x.x, 168.192.1.x tm. IP-osoite)? Kuulostaa melkoisen kummalliselta. |
"Greenpeace Say Nintendo Eat Dolphins, Kill Pandas For Sport" - Kotaku
Morjesta. Olen menossa viikon päästä eri kämppään viikoksi ja mietein, että pääseekö tuollaisella dna:n mokkulalla pelailemaan verkkoon? Mokkula tuli kaupanpäälle, kun osti tuollaisen tuplakaistan heiltä. Kämpässä on käytettävissä kyllä tietokonekin jos tarvitsee jotain säätää (niin, kuin olen ainakin ymmärtänyt). |
Tästä ketjusta löytyy useampia ohjeistuksia valmiiksi, mutta pääpiirteittäin näin homman pitäisi toimia: |
"Greenpeace Say Nintendo Eat Dolphins, Kill Pandas For Sport" - Kotaku
Juu kiitosta. Kahlasin kyllä tästä pari viimeistä sivua ja ensimmäisen, mutta niistä löytänyt suoraan. |
Juu elikkäs olin yhteydessä vikapalveluun ja johtuen siis siitä että nämä IPv4 osoitteet on loppumassa koko mualimasta niin ovat alkaneet NATin takaa laittamaan mokkulayhteydet. |
Kyllähän sitä voi pelata. Mutta ainakin kun pelataan kavereiden kanssa esim. gran turismo 5 netissä niin kyllä se mokkulalla pelaava pätkii ja hyppii siinä radalla muiden kuvassa ja tämä jo silloin kun radalla on 4 pelaajaa. Mokkulien nopeus kyllä riittää mutta kun se on langaton niin se vaihtelee vähän väliä se lähetys nopeus joka taas aiheuttaa näitä pätkimisiä. Sanotaanko näin jos pelailet silloin tällöin vain yksinään netissä niin mokkula riittää, mutta jos taas pelailet paljon kavereiden kanssa niin hanki kiinteä laajakaista, adsl tai valokuitu. |
Morjes! |