Tämä on keskustelu Metroid - keskustelu pelisarjasta, RetroPELIT alueella, joka on osa-alue RetroFIN alueella: Mitenkäs ihmisiin täällä on uponnut vuosikymmenien kuluessa Metroid-pelisarja? Vaikka kyseessä on tavallaan yksi Nintendon tunnetuimmista sarjoista, on se jollain tasolla ...
Mitenkäs ihmisiin täällä on uponnut vuosikymmenien kuluessa Metroid-pelisarja? Vaikka kyseessä on tavallaan yksi Nintendon tunnetuimmista sarjoista, on se jollain tasolla jäänyt aina selvästi Zeldan ja Marion varjoon, tai ainakin pienemmän pelaajakunnan suosikiksi. Jos viedään asia hieman laajemmalle tasolle, niin harmillisen harvoin Metroideja tuodaan esille yleisessä pelisarjojen mehusteluissa esimerkiksi Final Fantasyjen, Metal Gearien, Silent Hillien, Resident Evilien tai minkä tahansa muun vastaavan kulttitason suosikin rinnalla. |
Itse pelkäsin kovasti että Metroid Prime tulee olemaan kauheaa raiskausta, onneksi olin hyvin hyvin väärässä. Sen takia oikeastaan ostin Gamecuben aikoinaan kun niitä vielä sai halvalla ja uutena. Itselleni rakkaimpia ovat kyllä GBA:n Metroidit, elikkäs Zero Mission ja Fusion. Ovat lähimpänä Super Metroidia niin pelillisesti kuin graafisesti. Metroid Prime kakkosesta en kovin välittänyt koskaan, hieman tekemällä tehdyn oloinen mielestäni. Sitten taas Metroid Prime kolmonen on hieman kesken vieläkin, johtunee kai samasta syystä mitä Twilight Princessissakin, ostin Wiin julkaisun yhteydessä heti kun sen sai ja tuolla se kerää pölyä. Vaikeahko vain jotenki tarttua siihen ja pelata... johtunee varmaan ohjaustyylistä. |
Every dog has it's day. The world is yours.
Unohdin sitten nuo GBA:n Metroidit itse täysin. Noista olen itse Fusionin pelannut ja se oli kieltämättä mainio sekin. Vähän erilainenhan se oli ja kulki tavallaan aavistuksen raiteilla, mutta toimi kaikesta huolimatta vanhassa kunnon Metroid hengessä oikein hyvin. En ihan älyttömästi muista pelistä enää, minkä takia senkin voisi koittaa kaivaa jostain tähän Metroid-maratoniin, mutta sen muistan että tunnelma oli kohdallaan, eri alueet olivat mukavia, se joka paikassa omiaan hoidellut "Super Samus" oli kuumottava ja lopussa tuli kunnon nostalgiapaukkua Zebesin kolmen vihreän örkin ja lintumaisen olennon merkeissä. |
Every dog has it's day. The world is yours.
Hieno pelisarja, kyllä kyllä. |
"Nothing will ever change my ways, I'm tripping on something that's better than Jesus"