Tervetuloa KonsoliFINin keskustelufoorumille!

Mikäli sinua kiinnostaa...

•  » Pelaaminen konsoleilla

•  » Keskustelut peleistä, laitteista ja niihin liittyvistä ilmiöistä

•  » Peliseuran löytäminen verkkopeleihin sekä turnauksiin osallistuminen

•  » Pelien myyminen, ostaminen ja vaihtaminen

...olet päätynyt oikeaan paikkaan.

Ennen kuin pystyt kirjoittamaan viestejä, pitää sinun rekisteröityä.

P.S. Rekisteröityneet jäsenet välttävät myös melkein kaikki mainokset.

+ Vastaa viestiketjuun
Näytetään tulokset 1 - 17 / 17

Kuinka hyvin Dreamcastin osat kestävät?

Tämä on keskustelu Kuinka hyvin Dreamcastin osat kestävät?, Yleistä keskustelua Dreamcastista alueella, joka on osa-alue DCFIN alueella: Hei, Olen ajatellut lopultakin hankkia Dreamcastin käytettynä, mutta haluaisin tietää että kuinka hyvin konsoli kestää yleistä kulutusta. Olen kuulut joiltakin ...

Jäsen

Kuinka hyvin Dreamcastin osat kestävät?

Hei,

Olen ajatellut lopultakin hankkia Dreamcastin käytettynä, mutta haluaisin tietää että kuinka hyvin konsoli kestää yleistä kulutusta. Olen kuulut joiltakin tahoilta että laitteen virtalähde sanoisi itsensä palveluksesta irti parin kolmen vuoden jälkeen, samoin GCD-asema (eikä varaosia ole tarjolla). Onko tämä totta? Ja mistä voisin löytää listan tappelupeleistä joita Dreamcastille on tehty?
    Tämä käyttäjä on lopettanut Konsolifinin käyttämisen. Syitä voitte miettiä itse.

Hex
    Hex on offline
    Jäsen Hex:n Avatar
    Paikka
    Espoo

Vastaus: Kuinka hyvin Dreamcastin osat kestävät?

Levyaseman sitä kai yleisimmin kuulee hajoavan. Mutta silti tuosta on aika paha sanoa, että yleisesti kestäisivät tietyn ajan. Omassani ei ole ollut mitään ongelmia, vaikka käyttötunteja on paljon.
    242 STAR GET!

KonsoliFIN Toimitus
    Paikka
    Espoo
    Gamer IDt

Gamertag: Tonppa PSN ID: Tonppa Wii Code: 5858 1907 5214 1101

Omia koneitani on valehtelematta käytetty satoja tunteja - kuten myös ystävieni. Eikä mitään ongelmia ole ollut.

Ainoa mikä on pitänyt tehdä on se erään piirin "hankausoperaatio". Se on helppo ja nopea juttu tehdä. DCFinissä olisi ohjeet, mutta kun moiset sivut ovat ilmeisesti kadonneet for good...

Myös lukupään säätäminen on käsittääkseni vaivatonta, jos sellainen ongelma tulee eteen.

Eli eikun konetta hankkimaan! Se oikeasti kannattaa!
    3DS - Dreamcast - DSi - iPhone - PS3 - PSP - PSPgo - PS Vita - Wii - Windows Phone - Xbox360
    X360 Gamerscore: 113710 - PS3 Trophies: Level 15 (90%), #30629 - iPhone Game Center: 11113, #278966 - Folding@home score: 757579, #30373 (sijoitus: #Maailma)

Jäsen

Oma Dreamcast on ostettu julkaisupäivänä japanista ja yhä toimii kuin uusi. Eli eipä ole kokemuksia sen kummemmin kestävyydestä.
    paska peli.

Jäsen Knight:n Avatar
    Paikka
    Helsinki
    Gamer IDt

Gamertag: Eiskis PSN ID: Eiskis

Ohjainportin kosahteluun saa minun kokemukseni mukaan tottua. Kaksi kertaa vastus paukahtanut, ja kolvaustaidottomalle tämä on kovin ikävää. Tällä hetkellä rakas istuskelee idlenä katselemassa kun muut koneet vievät kaiken ajan.

Jäsen
    Paikka
    Turku

Itselläni toinen Dreamcast menossa. Ensimmäinen kesti muistaakseni pari vuotta ja tämä toinen vetelee viimeisiään. Levyasema todellakin tuntuu olevan aika huono. Pelitunteja on kyllä tullut aika runsaasti.

Jäsen

Kiitos kaikille vastauksista.

Mistäköhän tuollaisen vain saisi kohtuullisen edulliseen hintaan?
    Tämä käyttäjä on lopettanut Konsolifinin käyttämisen. Syitä voitte miettiä itse.

Paikka
    Helsinki
    Gamer IDt

Lainaus Viestin lähetti alunperin Teppo_Holmqvist
    Kiitos kaikille vastauksista.

Mistäköhän tuollaisen vain saisi kohtuullisen edulliseen hintaan?
    Siinä kysymys, joka on paitsi tilintarkastajan, myös kaikkien meidän huulilla. Tekisi minunkin mieli, kerro jos hyvä apaja eteen sattuu.

Jäsen

Lainaus Viestin lähetti alunperin Knight
    Siinä kysymys, joka on paitsi tilintarkastajan, myös kaikkien meidän huulilla. Tekisi minunkin mieli, kerro jos hyvä apaja eteen sattuu.
    Lik-Sangista tilatessa yhdelle Dreamcast konsolille tulee hintaa veroineen 97 euroa. Laite ei ole uusi, mutta se on paketteineen päivineen ja vielä modattu aluevapaaksi. Sinänsä kyllä toivoisin löytäväni jostakin laitteen hieman edullisemmin, koska tuohon tarvitsisi vielä Stepdown Converterin (kun USA versio sattuu olemaan).

Paikka
    Helsinki
    Gamer IDt

Lik-Sangista tilatessa yhdelle Dreamcast konsolille tulee hintaa veroineen 97 euroa. Laite ei ole uusi, mutta se on paketteineen päivineen ja vielä modattu aluevapaaksi. Sinänsä kyllä toivoisin löytäväni jostakin laitteen hieman edullisemmin, koska tuohon tarvitsisi vielä Stepdown Converterin (kun USA versio sattuu olemaan).
    Aika tyyrishän tuo on. Maksoin aikoinani (varmaan pari vuotta sitten) DC:stäni 140, mukana oli kaksi ohjainta (+ tarvikeohjain), VMU (1 tai 2) ja muistaakseni viisi peliä. Nykyisin käypä hinta pelkästä PAL-koneesta voisi olla 40-60. Ulkomailta tilaus on kyllä sitten jo nähtävästi hintavampaa, vaikka modi ihan kätevä onkin.

Jäsen
    Paikka
    Vantaa

Itse sain pari päivää sitten postista USA Dreamcastin kaveriksi yhdelle Euro Dreamilleni.
    Hintakaan ei ollut hirvittävä n. 35 euroa käytettynä Jenkeistä. Ebaystä löytyy kohtuu hinnalla pelkkiä koneita jos ei halua mukaan pelejä tai lisälaitteita, mutta huono puoli tietysti on ettei voi olla 100% varma että laite on siinä kunnossa missä myyjä sanoo sen olevan.

Kestävyydestä sen verran, että omalla Euro Dreamillani olen pelaillut Sakura Wars 1, 2, 3 & 4:sta yhteensä lähemmäs 100h eikä kone ole takkuillut vielä kertaakaan. Tietysti on aina hyvä jos kaapista löytyy varakone jos jotain sattuu tapahtumaan.

Jäsen

Lainaus Viestin lähetti alunperin SamiS
    Kestävyydestä sen verran, että omalla Euro Dreamillani olen pelaillut Sakura Wars 1, 2, 3 & 4:sta yhteensä lähemmäs 100h eikä kone ole takkuillut vielä kertaakaan. Tietysti on aina hyvä jos kaapista löytyy varakone jos jotain sattuu tapahtumaan.
    Heh, tuo on vielä pientä. Minulla oli PS1:sen Street Fighter Alpha 3:sessa mittarissa 238 tuntia, ja aikamittari oli sentään vielä kerran resetoitu.

Jäsen
    Paikka
    Oulu

Ja mistä voisin löytää listan tappelupeleistä joita Dreamcastille on tehty?
    Noista ei taida olla tarjolla erillistä listaa, mutta kyllähän ne saa editoitua listaksi vaikkapa omasta pelilistasta ... odotas ... nämä siis löytyvät omasta hyllystä:

Capcom vs. SNK - Millennium Fight 2000
    Capcom vs. SNK 2 - Millennium Fight 2001 (JAP)
    Dead or Alive 2
    Dead or Alive 2 LE (JAP)
    Fighting Vipers 2
    Fire Pro Wrestling D (JAP)
    Garou: Mark of the Wolves (JAP)
    Giant Gram 2000 (JAP)
    Guilty Gear X Special Edition (JAP)
    Heavy Metal Geomatrix ... tunnustan, en muista yhtään, millainen peli tämä oli; ehkei tappelua nähnytkään
    Jojo's Bizarre Adventure
    King of Fighters '99 Evolution (JAP)
    King of Fighters 2001 (JAP)
    King of Fighters Dream Match '99 (USA)
    Last Blade 2 Final Edition (JAP)
    Marvel vs. Capcom
    Marvel vs. Capcom 2
    Mortal Kombat Gold
    Powerstone
    Powerstone 2
    Project Justice
    Psychic Force 2012
    Soul Calibur
    Spawn - In the Demon's Hand ... tunnustan, en muista yhtään, millainen peli tämä oli; ehkei tappelua nähnytkään
    Street Fighter III - 3rd Strike
    Street Fighter III Double Impact
    Street Fighter Alpha 3
    Toukon Retsuden 4 (JAP)
    Vampire Chronicle (JAP)
    Virtua Fighter 3 tb
    Who wants to beat up a Millionaire (USA)
    WWF Attitude
    WWF Royal Rumble

PAL, jossei erikseen mainita.

Muitakin on olemassa. Ainakin KoF-sarjassa on vm. 2000 ja 2002, joita itselläni ei ole.
    Muut saa täydentää omista hyllyistään löytyvillä peleillä ...

KonsoliFIN Toimitus
    Paikka
    Espoo
    Gamer IDt

Gamertag: Tonppa PSN ID: Tonppa Wii Code: 5858 1907 5214 1101

Hyvä lista Pacdamilta.

Heavy Metal Geomatrix ja Spawn ovat 3rd person 3D-mätkintäpelejä, eli kyllä ne minusta listalle kuuluvat. Ellei Teppo_Holmqvist tarkoittanut ainoastaan sivusta katsottavia mätkintöjä.
    3DS - Dreamcast - DSi - iPhone - PS3 - PSP - PSPgo - PS Vita - Wii - Windows Phone - Xbox360
    X360 Gamerscore: 113710 - PS3 Trophies: Level 15 (90%), #30629 - iPhone Game Center: 11113, #278966 - Folding@home score: 757579, #30373 (sijoitus: #Maailma)

Jäsen

Lainaus Viestin lähetti alunperin Tonppa
    Hyvä lista Pacdamilta.

Heavy Metal Geomatrix ja Spawn ovat 3rd person 3D-mätkintäpelejä, eli kyllä ne minusta listalle kuuluvat. Ellei Teppo tarkoittanut ainoastaan sivusta katsottavia mätkintöjä.
    Lähinnä 2D-tappelupelit kiinnostavat, mutta varmaan nuo Virtua Fighter III ja Soul Caliburkin tulevat kokoelmaan mukaan.

Jäsen

Tilasin sitten Dreamcastin saksan Ebaysta. Neljä peliä, ohjain, VMU, laite ja alkuperäiset paketit 65 euron yhteishintaan (sisälsi postimaksut). Paketin pelit* eivät olleet kovinkaan laadukkaita, mutta mielestäni muuten silti erittäin hyvä paketti.

* Peleinä tulivat Chu Chu Rocket, Tomb Raider: Chronicles, Tomb Raider : Last Revelation ja jokin neljäs peli (en jaksa nyt muistaa). Luultavasti ovat vielä saksankielisiä.

Jäsen

Heh, tuo on vielä pientä. Minulla oli PS1:sen Street Fighter Alpha 3:sessa mittarissa 238 tuntia, ja aikamittari oli sentään vielä kerran resetoitu.
    Sadat tunnit ei ole mielestäni edes paljoa kun esim. Project Gotham Racing 2:ssa oli minulla peli tunteja yli 4000

Olisi tosiaan itsekkin tarkoitus yksi tai pari vara DC:tä ostaa vaikkakin jo toisessa aiheessa mainitsemani liike( http://www.pelikauppapelitalo.fi )korjaa DC:itä mutta koskaanhan ei tiedä vaikka jos liike konkurssiin menee.

+ Vastaa viestiketjuun

Tämän ketjun tagit

Säännöt

• Et voi tehdä uusia ketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi