Tämä on keskustelu GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!), Yleistä keskustelua konsoleista & peleistä alueella, joka on osa-alue Yhteiset alueella: Ei nuo kyssärit sulle silleen ollut tarkoitettu, että sun pitäisi vastausta tietää. Retorisia kysymyksiä joiden on tarkoitus esittää tilanteeseen kuuluvia ...
Ei nuo kyssärit sulle silleen ollut tarkoitettu, että sun pitäisi vastausta tietää. Retorisia kysymyksiä joiden on tarkoitus esittää tilanteeseen kuuluvia aukkoja. |
MIkäs on normaalikäytäntö, jos ei ehdi hakea varattua peliä julkasupäivänä. Kävin viime viikon perjantaina kysymässä Sellon Gamestopissa, voivatko he pitää omaa Uncharted 2:tani varattuna kunnes sen ehdin noutamaan. Myyä sanoi OK, ja pyysi vielä ilmottamaan kun mulle tulee puhelu noudosta. |
Eli hommahan menee niin että kyllä niitä saa myydä niihin pitäisi vaan tulostaa esim. pegin sivulta viralliset laput päälle! |
Eiköhän tuo ikäraja juttu ole aika pitkälle vain GS tapa yrittää rajoittaa UK pelien trokaamista. Tai näin ainakin kovasti epäilen. |
Unchartedit on siis toimitettu liikkeisiin ja limited editionia on runsain mitoin tarjolla? Omani varasin viime kuun lopulla ja saisi tuolta turun pisteestä sen noudettua ruokatunnilla ja valitettua loppupäiväksi päänsärkyä |
It can't rain all the time | http://www.myspace.com/nikkisebastianband - sooloprojekti by minä.
Un roi d'un jour, un petit moment de bonheur, et demain, je serais triste à nouveaux...
En arvosta pikaruokayhteiskuntaa.
Näinhän siinä usein käy, kun ei työntekijöille kerrota syitä päätöksiin. Harmillista sinänsä että myyjien pitää väkisin näitä spekulaatioitaan myös asiakkaille jakaa. |
*KFP*
PS3-pelit: Ormgard @ Playfire.com - Tilauksessa: -
Hämmennetääs vielä ikärajamerkkisoppaa aiheesta kotelottomat pelit. Kertokaa ihmeessä, jos kyseessä on taas vain jokin paikallinen erikoisuus, mutta Jyväskylän GameStop ainakin on ottanut pelejä vastaan vaihdossa myös ilman koteloa. Laittavat pelin hyllyyn kotelossa, jossa GameStopin oma kansipaperi ja pelin nimi kirjoitettuna käsin. Kerron suoraan omalle kohdalle sattuneen esimerkin: Vein pelin vaihtotarkoituksessa GameStoppiin, jossa myyjä kertoi, että bundle-pelit käyvät kyllä vaihdossa, kunhan kotelossa ei lue bundle "liian isolla" |
Last edited by nostr0mo; 14.10.2009 at 08:35. Syy: Lisää tapauksia listaan.
Noista ikärajoista sen verran että esim. godfather 2:n kannessa on pegin merkinnät, mutta pelilevyssä on molemmat(pegi ja pun. pallo) |
Soitinpa samantien Jyväskylän Gamestopiin tämän tarkistaakseni, eivätkä kyllä ota pelkkiä pelilevyjä vastaan ilman koteloa. Eivät ainakaan näihin euron kampanjatarjouksiin. |
Eikö noissa pelilevyissä ole muutenkin ne ihan samat brittimerkinnät printattuna vai onko tästäkin erilaisia poikkeuksia? Luulisi että jopa ilman koteloita ne olisi varsin helppo bongata levyn printistä vaikka noita vaihtokappaleita otettaisiinkin jossain vastaan ilman koteloa. |
Last edited by Gallstoned; 14.10.2009 at 11:26.
Nähtävästi ovat senkin muuttaneet sitten kaikessa hiljaisuudessa. Aiemmassa viestissä kuvaamani vaihto ilman koteloa tapahtui pari viikkoa sitten; ennen kuin näistä ikärajamerkeista alettiin puhua. Vaihtopeli oli Englannista ostettu käytetty PGR 3, jonka kannessa luki isolla Bundled copy, not for sale tjms. Vaihto tapahtui toisen pelin mukana juurikin tuollaiseen +1€ kampanjassa. Ilman koteloa peli kelpasi. Ja ovat ainakin 360:n pelit aikaisemminkin kelvanneet, käytettyjen hyllyssä on pyörinyt useita GameStopin omalla kansipaperilla varustettuja pelejä, muistaakseni mm. jotain Pro Evolution Socceria. |
Itse en ymmärrä jengin poraamista. Kai se kauppias saa itse päättää millä ehdoilla tekee kauppaa?!? |
I´m the best of what´s left!
Play Asia (affilinkki)
Bisnesmaailmassa on vain niin, että asiakas ostaa sieltä mistä halvimmalla saa. Sääliostoksia ei tunneta, sellaisia että "kiittää" esim. Gamestoppia ja ostaa sieltä 70e uuden pelin. Sellaista on ihan turha odottaa. |
Saattaisi se teikäläistäkin hieman korpea, jos olisit matkannut vaikkapa 100km sinne lähi-Siwaan ostamaan maitoa. Vasta kassalla sitten selviäisi, että eihän Siwa ota vastaan muita kuin suomalaisia eurokolikoita ja sulla on perhana taskussa vain saksalaisia. Kotona kyllä viimeksi olit Siwan sivuilta tarkistanut maidonosto-ohjeet, eikä siellä mainittu mitään rajoituksia minkä maan eurokolikoita pitäisi käyttää. Toki sinulla on mahdollisuus käydä Forexissa vaihtamassa ne kolikot, mutta se taas tuo sinulle lisäkuluja ja lisää vaivaa. Kaiken lisäksi Siwa vielä antaisi vaihtorahana saksalaisia kolikoita, vaikkei ota niitä itse vastaan. |
Last edited by stammy; 14.10.2009 at 15:16.
Kauppias saa toki itse määrätä haluamansa myyntiehdot, siitä tuskin kukaan on erimieltä |
Last edited by Gallstoned; 14.10.2009 at 14:32.
Yhdessä GS:ssä syyksi sanoivat suoraan VET ikärajasäännökset. Kertoivat, että eivät kuulemma enää ota pelejä vastaan ilman PEGI/Suomi merkintöjä, mutta eivät ole kyllä hyllyiltään poistamassa puutteellisilla merkinnöillä varustettuja pelejä (ainakaan vielä). Seuraavat kuulemma tilannetta (mitä se nyt tarkoittaakin). En jaksanut alkaa väittelemään. Olen myös nähnyt kansittomia pelejä myynnissä, ehkä näihinkin jossain vaiheessa puututaan. |