Tämä on keskustelu Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV, Yleistä keskustelua PS2-konsolista alueella, joka on osa-alue PlayStation 2 alueella: Kysymys: minkä kaapelin hankin, jotta voin sekä katsella DVD-leffoja että pelata PS2 :sta mahdollisimman hyvällä kuvalla ja äänellä. TV:ssa liitäntöjä ...
Kysymys: minkä kaapelin hankin, jotta voin sekä katsella DVD-leffoja että pelata PS2:sta mahdollisimman hyvällä kuvalla ja äänellä. TV:ssa liitäntöjä pitäisi löytyä riittävästi. (Ja älkää sanoko että katso faq:sta tms., olen jo katsonut ja en sieltä täsmällistä ja selkokielistä vastausta löytänyt.) |
Itse käytän Innovation S-video-kaapelia, joka toimii loistavasti Sonyn televisiossa, jossa on etulevyssä S-video-vastaanotto. Sekä pelit että DVD:t näkyvät moitteettomasti. Suosittelen, jos tv:si tukee S-vidoeta. |
|
Megaswap tuota vihreydenpoistajaa kauppaa eli http://shop.kolumbus.fi/megaswap/ |
|
- Pasifisti Basisti -
|
Tämän saitin yksi sponsoreista, KonsoliNet, kauppaa Innovationin RGB-scartjohtoa hintaan 59,- |
|
Hanki RGB-kaapeli ja Datelin RegionX. Voit nauttia sekä peleistä että kaikkien alueiden DVD-elokuvista niiden täydessä RGB-loistossa ilman kaapelien kanssa sähellystä. Joudut toki ennen elokuvan katselua käyttämään RegionX-levyn koneessa. |
Kani :p
Kuinka paljon parempi kuva peleissä on S - video kaapelin kautta? Onko merkittävää eroa? |
Nyt vastaajille haastetta: |
|
|
|
|
|
Googlella löysin äkäseltään mainoksen piuhasta joka näyttää sekä pelit että leffat RGBnä. |
|
TT
Itse tilasin hevnetistä RGB:n ja se makso siellä 59 mk. Lisäksi RGB:ssä oli vielä johdossa äänen ulostulo, joten sain siitä äänet stereona suoraan vahvistimeen. Hyvin toimii...etenkin mono tv:n kanssa. |
Last edited by TPK; 07.11.2001 at 09:27.
Ajattelin s-videopiuhan hankkimista, mutta en haluaisi tökätä sitä etupaneeliin, koska se ei ole kovin käytännöllinen ratkaisu eikä näytä hirveän kivalta. Onko siis niin että jos tv:ssä on s-videoliitäntä (edessä), se tukee automaattisesti myös s-videota scartin kautta adapterilla? Televisioni on siis aivan uusi Finlux 28" wide. Huononeeko kuvan laatu jos s-video viedään scartin kautta? |