Tämä on keskustelu Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!), Yleistä keskustelua PS3-konsolista alueella, joka on osa-alue PlayStation 3 alueella: Viestin lähetti alunperin Babych44 Kertokaa nyt hyvät ihmiset miten PS3 :seen tallennetaan ostetut pelit kovalevylle, googlellakaan en vastausta löytäny, repee ...
SEmmottista, että olen tässä peilaillun noita vanhoja ps1 pelejä ps3 slimillä. Ihan cd:eeltä siis. Olen nyt backupin vääntänyt, ja copy pastetin vielä erikseen ps1 savet ulkoselle kovalevylle. Ihankuin jossain netissä tosin olisi lukenut ettei ps1 saveja pysty viemään ps3 järjestelmältä toiselle? Onko tämä näin? Olen mahdollisesti vaihtamassa takaisin ps3 "fattiin", ja jos täten backupin avulla kopioin slimin datan fatille niin pystynkö erikseen vielä kopioimaan ulkoiselta kovolta ps1 savet fattiin/kopioiko konsoli ne itse backupista? |
Ei ole. PS1-savet pystyy kyllä kopioimaan esim. USB-muistitikulle ja sitä kautta toiseen PS3-järjestelmään (tai vaikka PSP:lle). |
En ole varma, mutta käsittäisin vastuun olevan tuossa tapauksessa käyttäjällä tai korkeintaan pelin maahantuojalla/julkaisijalla. Erityisesti jos tietoisesti on rikkinäistä levyä käyttänyt, vastuu on minusta ehdottomasti käyttäjän. |
Onko kellään neuvoa tähän? Kun lataan storesta jotain, lataus loppuu tasan 237mb kohdalle, eikä lataa sen jälkeen ollenkaan, ja koko pleikka lagaa todella paljon. Kovalevyllä on 80gb tilaa joten tilasta ei ole kyse. |
Ps3 slim rusahtelee ja poksuu käynnistäessä ja sammuttaessa. EIkös se oli ihan normaalia lämpölaajenemista? Kiristinpä pohjassa olevat ruuvit, paitsi sen joka on takuutarran alla. En tietenkään naama irveessä niitä kiristänyt, mutta pistinpä jämäkämmäksi. Mutta eikai tästä koidu mitään muovin hajoamisia? Tuli juuri mieleen jos konsoli poksuu lämpölaajenemisesta tai sen jälkeen voisikohan jokin ruuvi murtaa muoviosan, jos on kireällä... Toisaalta pohjassa olevat ruuvit eivät ole semmoisissa muoviosissa kiinni jotka murtuisivat helposti? |
Näytössä musta näyttää hieman harmaalta ja tummissa kohdissa(peleissä leffoissa kuvissa jne) näkyy tasaisesti tummempia palloja. Mutta kuitenkin kun on ihan peli menossa ja paljon värejä niin ei mitään ongelmaa. Käytössä ps3 slim 120 gb, lg:n 32" tv ja kiinasta ostettu halpa hdmi johto. Onko vika pleikkarissa, johdossa, telkkari vai jossain muualla? |
Kyllä. |
Mulla on yksi mysteerinen ongelma minkä täytyisi saada pois mutten tiedä miten. Ongelmana siis kun ostin viime joulukuussa sonyn 32" full-hd töllön hdcp -tuella, tv:n malli siis kdl-32v5610 niin jostain syystä tv:n ja ps3:n välinen yhteys katkeaa noin 0.5 sekunniksi joka on todella ärsyttävää. Olen yrittänyt tehdä kaikki mahdolliset toimenpiteet kuten päivittämällä töllöttimen ajan tasalle siihen tarkoitetulla ohjelmistolla netistä sekä tarkistin liitännät jottei niissä olisi pölyä tai muuta likaa. Plegenä on tämä vanha läski 40gb -malli (nykyään 500gb). Sillä yritin nollata näyttöasetukset pitämällä virtakytkintä 5 sekuntia mutta ongelma jatkuu aina vain uudelleen. Nämä kaikki katkokset tulevat siis ihan satunnaisesti välillä muttei yleensä tule kuin jotain 1-2 kertaa päivässä mutta välillä voi kestää jopa viikko tai enemmän ennen kuin alkaa taas pätkimään. Onko tämä siis joku vika vai mikä? jos jollain kokemusta niin oletteko onnistunut korjaamaan kyseisen ongelman ja miten? Tämä pilaa jo pelkästään elokuvatkin tällä tavalla |
Tuo vilkkuminen johtuu siitä, että HDCP hetkellisesti luulee, ettei näyttölaite tue HDCP:tä. |
Joo olin joskus kokeillut myös hdmi -piuhan irrottamista ja virtajohdot hetkeksi pois myös tv:stä. Johtona on pleikkarille tarkoitettu 3 metrin HDMI -johto mutta toiseksi olin hankkinut pari kuukautta sitten 1.5 metrin piuha (v1.3) mutta ongelma siitä huolimatta jatkui. |
Tuossa tapauksessa ei oikein jää muuta vaihtoehtoa kuin ostaa HDCP:n poistava laite Pleikkarin ja telkkarin väliin. PS3 käyttää HDCP:tä pakostakin. Noiden HDCP-purkkien hinnat varmaankin lähtevät piakkoin syöksykierteeseen HDCP Master Keyn vuodettua julkisuuteen. Periaatteessa nyt melkein mikä vaan nyrkkipaja voi valmistaa HDMI-laitteen, joka saa PS3:n uskottelemaan olevansa HDCP-tuettu laite, mutta todellisuudessa poistaa koko suojauksen. Näin televisiolle asti välittyvä signaali ei enää sisällä HDCP:tä, ja HDCP:stä johtuvan vilkkumisenkin pitäisi hävitä. |
Täytyy varmaan katsoa jos hommaisi sen kun tulis tänne suomeen. Taitaa olla vain tiellä tuo HDCP kun tuntuu olevan samaa ongelmaa olevan melkein kaikilla, joillakaan ei edes meinaa pysyä kuvakaan ruudulla. Yksi iso ongelma tuleekin kun jos ostaa vaikka blu-ray -soittimen kaikella tuella niin ei ole enään täyttä varmuutta toimiiko se telkkarin kanssa ja taas saa alkaa raapia päätään tyyliin että mitäs tästä eteenpäin. Tuosta kun puhuit HDCP:stä niin onko se niin että itse PS3 jostain syystä luulee ettei tukea ole näytössä, vaikka tuki olisikin? |
Yritin tuossa päivän päätteeksi availla slimiä ohjaimesta kuten muinakin iltoina, no eipäs |
Last edited by pta76; 07.10.2010 at 07:44.
Oireiden perusteella sanoisin, että kiintolevy on hajoamassa tai tiedostojärjestelmä ottanut muuten vaan pahasti osumaa. Recovery Menun optioilla tilannetta voi yrittää selvitellä. Tai jos niistä ei ole taikaa, voi kiintolevyn vaihtaa omatoimisesti tai lähettää koko konsolin takuuvaihtoon. |
Jep, toimitan tänään suosiolla takuu-huoltoon kun sellaista vielä reilu kuukausi jäljellä. |
En tässä väsymystilassa järkevämpää ketjuakaan löytänyt mutta onko muilla ilmennyt tällä viikolla/lähi viikkoina huomattavaa hitautta PSN toiminnoissa? Kaverilistat jumii, pelissä->kaverilistaan->takaisin saattaa jumahtaa jopa puoleksi minuutiksi. Lisäksi muuta hitautta toiminnoissa havaittu ihan kaveripiirissäkin. |
En tiedä onko tämä oikea paikka, mutta äsken saatui hassu juttu. Asensin F1 demon ja kun asennus oli valmis, ei demoa/tiedostoa näy enää missään? No kai täytyy uudestaan ladata ja kokeilla josko sitten toimis. |