Mulla on 42" LG seinällä, telineenä joku suunnilleen tällainen:
http://www.vivanco.de/ic_web/catalog...4907_p01_b.jpg
Sopii 60" asti...
Seinä on kipsilevyä, teline kiinni 7 itseporaavalla kipsilevyankkurilla, löytyy rautakaupasta. Kyllä pysyy!
Tämä on keskustelu Full HD-telkku PS3:n seuraksi, Yleistä keskustelua PS3-konsolista alueella, joka on osa-alue PlayStation 3 alueella: Viestin lähetti alunperin jarski1981 vähän aihetta sivuten; monella täällä on taulutelkkari asennettuna seinälle? itse harkitsen sellaista, pitää vähän noiden lasten ...
Mulla on 42" LG seinällä, telineenä joku suunnilleen tällainen:
http://www.vivanco.de/ic_web/catalog...4907_p01_b.jpg
Sopii 60" asti...
Seinä on kipsilevyä, teline kiinni 7 itseporaavalla kipsilevyankkurilla, löytyy rautakaupasta. Kyllä pysyy!
I hate lag!
Jotkut ei näe eroa edes Bluray- ja DVD-leffojen välillä ja siinä saa olla imo aika puusilmä. Muutenkin tottakai, jos on helvetin hyvä HD Ready-töllö, kuva näyttää paremmalle kuin huonolla FullHD-töllöllä
Mutta jos on hyvä 40" HD Ready vs hyvä 40" FullHD, FullHD hakkaa pystyyn HD Readyn leffoissa. Ja tietty 1080p-peleissä.
IzeroDignityI Do it like Pelimiehet tekis!
Minusta vähän välillä tuntuu, ettei suurin osa Full HD -hehkuttajista ole käytännössä tuota eroa testannut normaalita katsoetäisyydeltä laisinkaan. Nimittäin kummatkin olivat kyllä hyviä (kehuttuja) töllöjä ja silti pystyynhakkaaminen on kyllä täysin väärä termi. Ja mulla on oikein hyvä näkö, kiitos kysymästäJOS töllöä meinaa tuijottaa alle metrin päästä, niin sitten paha mennä sanomaan, itse testailin kahden-kolmen metrin päästä.
Mietin nimittäin itsekin jossain vaiheessa vaihtamista Panan Full-HD-töllöttimeen, mutta huomattuani ettei lisätarkkuudesta ole hyötyä jätin tuon ajatuksen tyystin.
mä laitoin 42" LG:n seinälle, telineen ostin Clas Ohlsonilta hintaan 34,90, siinä on neljä eri kallistusasentoa, suosittelen
vähä pelotti vaan laittaa teline kiinni telkkariin noilla telineen mukana tulleilla ruuveilla, ne telkkarin omat oli liian lyhyet, eivätkä ilmeisesti edes kiinnittämistarkoitukseen tehty..
hyvin pysyy.
by the way, i´m gonna KICK YOUR A**
Viimeisin esimerkki parin päivän takaa. Ihmettelin kun Colour of magic-elokuvassa oli blurayllä hieman epätarkan oloinen kuva, vaikka muuten kuva oli puhdas, rakeeton ja hienon värinen. Rupesin ihmettelemään enemmän ja huomasin info-nappulan painamisen jälkeen, että elokuva oli 720p-muodossa. Jos tuon huomaa jopa niin, että luulee koko ajan katsovansa FullHD-elokuvaa, kait se on ihan silmillä nähtävissä? Kokeilepa itse vaikka WipeoutHD:lla ensin 720p-moodia ja sen jälkeen 1080p-moodia samalla töllöllä. Luulen, että huomaat eron heti. Tietty jos peli ei tue natiivisti 1080p-tilaa, se saattaa näyttää jopa huonommalle kun laittaa 1080p-ruksin tsekatuksi.
IzeroDignityI Do it like Pelimiehet tekis!
Olisiko 32LG5700 hyvä lähinnä pelikäyttöön? Hinta on mielestäni ainakin kohdallaan, joten voisi harkita kyseisen television ostamista.
Eikös nuo LG:n nykyiset töllöt ole ihan käypiä. Jos tuohon päädyt, niin älä sitä mistään Gigantista osta, hyi helvetti.. vaikka täältä: 37893 - LG 32LG5700, Full HD - Verkkokauppa.com
PS3 & Sony 40V5500
In memoriam of Ro0Ki3, a new era with rookie has begun.
Kaikkia ei taida LG silmiä hivellä, mutta...
LG:tä on ainankin vähemmän huollossa, kuin joitain muita merkkejä.
Jopas laukastu hauska kysymys
Jos ne on kusna, vois vaikka onnistua tuolla.
Minä en muuta Gigantista tiedä kuin sen, että hinnat perustuu siihen että samaa kamaa on ja paljon ja mitä kamaa on toinen juttu.
En ole käynyt ja enkä tule käymään.
Itelläkin on edessä thomson HD-READY 26" vaihto johonkin FULL-HD 40-42" kokoluokkaan.
Tänäpäivänä on 1000 hintaluokassa ihan hemmetin hyvä valikoima.
Näyttäs siltä, että oma merkkipaalu menee tuossa Sonyn KDL40W4000 mallissa. Tuon saa parhaimmillaan 700 ja näyttäs takovan turpaan muita tölsyjä hinta laatusuhteellaan. Näyttäs olevan laadukas tv pienellä input lagilla ja arvosteluissa lähinnä saanut kasan kehuja. Taispa NörtiBitti-lehti antaa parhaimman peli tv:n palkinnon tälle.
Nyt pitäs vielä päättää, että uskaltaisiko etsiä vielä kovempaa luksusta kuin tuo. Vähän epäilyttää, että taso ei tuosta nouse millään pikkurahalla. Tai siis ainakaan niin paljon että minä puusilimä sitä huomaisin muuta kuin lompakon keveydessä.
Plasmoja pitäs päästä testaan peli tilanteessa. Nyt kun tonnilla saa jo FULL-HD plasman niin vois sellastakin harkita. Kaupassa plasmat näyttää minun silmissä sd-kuvan suhteen paljon lcd tölsyjä paremmalta. HD matskussa näyttäs olevan enemmänkin mielipide kysymys, että kumpi on parempi. Itse tykkäsin plasmojen väreistä enemmän, mutta niin... kaukosäätimellä valikkoon ja värejä säätämään ja erot tasoittuu. Pelaamisen kannalta merkittävä ero näytti olevan se, että lcd kuin lcd häntii ihan pirusti liikkuvassa kuvassa. Itse en ole tähän edes kiinnittänyt huomiota, mutta nyt kun näin plasman ja lcd vierekkäin niin johan hoksasin. Himassa piti heti pyöriä Confrontationissa ja havaita oman tölsyn häntiminen. Ei samperi, nyt kun tuon kerran hoksas, niin se häirittee ihan pirusti. Ja jumankauta tuo mun thomsoni häntii. Vissiin vähän silmä tottunut tuohon.
Vielä jonain päivänä minulla on aikaa pelata niin paljon, että en ehdi tekemään mitään muuta.
Onko näistä telkkareista mihinkään:
http://www.tietoasema.fi/eshop/?sid=...EKF%2FEN&whid=
ja
http://www.tietoasema.fi/eshop/?sid=...2394D-PZ&whid=
ja
http://direct.tesco.com/q/R.205-0336.aspx
Tätä viimesintä saa Veikon Koneesta hintaan 249e.
Kenelläkään kokemuksia Sonyn KDL-40W5500-mallista? Tuollaisen ostoa olen harkinnut ja ps3-käyttäjien näkykulmasta olisi hyvä saada lisätietoa.
Kaveri osti just Philipsin 5604H 42" telkun kahdeksalla sadalla. On hd viritintä sun muuta mutta ennenkaikkea lagiton kuva. Itellä edellisen vuoden 5603D. Hyvä kampe hintaansa nähden!
Aika halpaa. Eipä sitä loppuviimein full-hd:llä nykypäivänä vielä ruleteta. HD sukupolven konsolitkin on vasta HD-ready sukupolvea.Tuo lagittomuus on pelaajalle melkein isompi juttu kuin full-hd ja muut tekniset ominaisuudet joita ei kaikkia edes huomaa kuin lompakon tyhjyydessä. Mutta hifistely on aina hifistelya ja varmaan aikanaan sorrun siihen itsekkin.
Isompi input-lagi tossa on kuin aiemmissa neljätonnisissa. Muuta en sit tiiä.Tänään 16:43
deequ
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi
Kenelläkään kokemuksia Sonyn KDL-40W5500-mallista? Tuollaisen ostoa olen harkinnut ja ps3-käyttäjien näkykulmasta olisi hyvä saada lisätietoa.
Vielä jonain päivänä minulla on aikaa pelata niin paljon, että en ehdi tekemään mitään muuta.
Jokaisen silmä kokee varmasti lagin eri tavalla, mutta tuossa Philipsissä lagitonta kuvaa ei saa tekemälläkään. Ero on kuin yöllä ja päivällä jos vertaa plasmaan, joissa lagista ei tunnetusti ole tietoakaan.
Panasonic plasma:
"This tv is great for gaming (0.001 ms response time) ie basically no input lag."
"gaming response is never a concern"
Philips 5000 sarja:
"All 5000 series have 50Hz refresh rates, a 5 millisecond response time"
The 20 worst NES games of all time || "And maybe best of all -- no glasses." -Reggie
Tarkoitettiinkohan tässä pikemminkin input lagia kuin vasteaikaa? 5ms vasteaika kun on isossa lcd-tv:ssä todella hyvä, eikä se häntimistä juurikaan aiheuta. Input lagia taas ei voi tietää kuin kokeilemalla, koska valmistajat eivät siitä ilmoita. Plasmassa ei taida input lagia olla lainkaan crt:n tavoin.
Totta, voi olla mahdollista että tarkoitettiin. Molemmat on silti lagia, josta oli kyse![]()
Ilmoitetulla 5ms vasteajalla (ilmoitetussa ajassa tyypillisesti huijataan) voi olla ongelmia näyttää kuvaa selkeästi nopean liikkeen kanssa.
Uusilla ökyPhilipseillä ilmoitetaan päästävän tuonne 2ms ja jopa 1ms vasteaikoihin.
The 20 worst NES games of all time || "And maybe best of all -- no glasses." -Reggie
"Input lagista" joo (joka on oikeastaan väärä termi sekin). Tuo näytön vasteaika on käytännössä merkityksetön input lagin rinnalla.
Ja silmästä johtuen se LCD näyttöihin yhdistettävä motion blur ei johdu vasteajasta vaan siitä tekniikasta miten kuva näytetään. Silmä on niin vekkuli kapistus. Muuuutta tuosta on ollut puhetta tässä ketjussa aiemmin..
Yhtäkaikki, Philipsin 560X on verrattoman hyvä lähes budjettiluokan ratkaisu peli ynnä blu-ray -käyttöön.![]()
Just. No on se meikälläkin jääny pimentoon kun en tota tienny. Siis halvalla mennään x 2. Puhutaan jo massista jonka voi epäonnisena saada yhdessä illassa kurkusta alas. Sellasen massin muutto FULL-HD:ksi ei paremman puutteessa ole kyllä huono ratkaisu.
Noista response time arvoista sellaista infoa, että yks heebo joka koulunsa puolesta tutkii orgaanisten näyttöjen tekoa höyrystämällä tokaisi, että noiden response time arvojen laskemiseen on yhtä monta standardia kuin on lcd malleja maailmassa. Näiden lukujen vertaaminen toisiinsa on kuulemma tyystin turha ajatus.
Jos olis fyffeä niin ton tonnilla poistaasin Panasonic TX-P42G10 / TX-P42G10B Review
Kyllä nuo plasmat vaan rulettaa liikkuvassa kuvassa. Plasma tekniikalla voidaan kierrättää solujen sisältöä keskenään ja tuo response time on ihan olematon. Vissiinkin just noiden asioiden vuoksi Full-hd plasma säilyttää liikkeessä sen 1080 resoluution, toisin kuin lcd:t joissa se tippuu kuvan liikkuessa luokkaan 300-800pikseliä. Mutta input lagia löytyy plasmoistakin. Eli BEWARE! Olkaa tarkkoja! Kukaan ei varmasti halua mitään pahimman tapauksen 60ms lagia jonka ynnätä perus nettilagin päälle. Tai kuvitelkaa nettilagin verta lagia vaikka ei edes pelaa netissä. Hyi yöks. Näinkin on joillekkin päässyt tässä valmiissa maailmassa käymään.
Ite asiassa tavis LCD:t pystyy noin 300:n, 100Hz:n telsut 600:n (lisänä input lagia) ja perus plasmat johonki 800:n (ei välttämättä inputlagia) ku motion resolutionia katellaan. Uusimmat LED LCD:t ja parhaat plasmat pääsee täyteen 1080 lukemaan mutta sitte tulee sitä input lagiakin.
Eli myynnissä on vain sontaa. Ei vain kannata maksaa siitä liikaa!![]()
Kuukauden verran on ollut taloudessa 40E5500 eli teknisesti sama kuin tuo W5500. Oman kokemuksen perusteella hyvä laite, tosin en ole vielä testannut Rock Bandia joka ainakin omalla kohdalla kertoo hyvin miten tuo input lag vaikuttaa. Kaverin Samsungilla RBn pelaaminen on liki mahdotonta... Varoituksen sana sen verran, että pimeässä huoneessa, mustalla kuvalla yläkulmissa näkyy pientä valovuotoa näillä käyttötunneilla ainakin.