Tämä on keskustelu FullHD-telkku PS3:n seuraksi, Yleistä keskustelua PS3-konsolista alueella, joka on osa-alue PlayStation 3 alueella: Viestin lähetti alunperin miiccis Tarkoitatko "kannattaa" vaiko kannattaa oikeasti kuunnella? Mun kaveri vain sanoi että plasmat on hirveän tummia ja ...
Höpöhöpö, ittellä on Panan plasma (vanhempi hd-ready 42PX70) ollut Pleikkarin kanssa vajaa pari vuotta ja ei ole kyllä ollut mitään valittamista. Tuo 'tummuus' on pikemminkin hyvä juttu, tarkoittaa nimittäin samalla sitä että musta on mustaa, eikä harmaata. Testasin talvella pleseä myös vanhempien tuplasti kalliimmalla full-hd Samsungilla (lcd) ja en huomannut mitään minkä takia vaihtaisin plasmasta pois. |
olen ps3 kaveriksi hankkimassa hd-readya, budjetin takia mulla on jäänyt kaksi vaihtoehtoa: samsungin LE32A336, tai lg:n 32LG3000. |
By the way, i´m gonna KICK YOUR A**
PSN ID: KomradGeneral
Kertokaapas, mitä eroa on Sonyn W- ja V-sarjan televisioissa? |
Sonyn sivuilla on varsin hyvä vertailutoiminto. Siitä vaan tsekkaamaan. |
Ei haittaa. Ei silti kannata venyttää kuvaa, vaan katsoa 4:3-kuvamateriaali alkuperäisellä kuvasuhteella (eli mustat palkit reunoilla). |
Olen saanut jo puolet Sonysta kaltereiden taa.
Tehtävä jatkuu.
Ei nämä ihan mielipidekysymyksiä ole, kyllä televisioiden tekniikassa on eroja. Pelikäytössä vaikuttaa itsestäänselvyyksien (kuten resoluutio, liitännät jne) lisäksi myös kuvanpiirron viive (input lag). Mitä enemmän tv jälkikäsittelee kuvaa (100 Hz:n kuva, lisäterävöitys, kohinanpoisto jne.) ns. kuvanparannuspiireillä, sitä hitaammin kuva päivittyy näyttöön. Nopeatempoisissa räiskinnöissä ja vaikkapa Guitar Heroa pelatessa viive voi olla niin suuri, että se haittaa pelaamista. |
Tehtävä jatkuu.
kävin tuossa gigantissa vähän testailemassa eri vaihtoehtoja....ja päätin että 32"---->42" omaa silmää miellytti Gigantti - Samsung 42" Plasma TV |
päädyinkin sitten LG:n 42" hd readyyn.tuntui sen verta hyvältä liikkeessä ja sopivalta pelikäyttöön minun tarpeisiin. |
Heh heh reso on vaan yksi tekijä tarkasteltaessa tv:n kuvanlaadullisia tekijöitä. Isokaan resoluutio ei tee huonosta paneelista hyvää. HD Ready LCD:ssä on 1366x resoluutio, sekään ei yksistään tee tv:tä kehnoksi. |
[ The Lord is my shepherd | I shall not want. | He maketh me to lie down in green pastures | he leadeth me beside the still waters. |
He restoreth my soul | he leadeth me in the paths of righteousness for his name's sake. ]
Mutta tuossa TT-2k:n mainitsemassa esimerkissä 1024*768 vs. 1280*720 kuvaa joudutaan pystysuunnassa litistämään ja sivusuunnassa venyttämään. |
Atari 2600 + PS2 + PSP + PS3 + Sony KDL46X2000
Trophyt
Itselläni on 42-tuumainen Pana juuri tuolla 1024x768 -resoluutiolla ja testattuani pari kuukautta sitten vanhempien myöskin 42-tuumaista Full HD Samsungia en huomannut mitään eroa tarkkuudessa pelikäytössä. Eron saattaisi huomata, jos telkkuja vertailisi metrin päästä ja rinnakkain, mutta käytännössä Full HD -resoluution hyöty 42-tuumaisella parin metrin päästä katsottuna on täysin olematon. Ainut asia, missa täydestä tarkkuudesta olisi etua on varmasti nettiselain ja pienimmät tekstit. |
MIllasia vasteaikoja löytyy fullHD telkuista? |
Riippuu käytetystä yksiköstä, mutta jos kyseessä olivat millisekunnit, on arvo nykytelevisiolle erinomainen. Oletko ihan varma, että kyse on nimenomaan vasteajasta? (Teknisissä tiedoissa voidaan huijata mittaamalla jotakin muuta näytön päivitysnopeutta.) |
Last edited by Xbugs; 08.04.2009 at 16:18.
Tehtävä jatkuu.