Tämä on keskustelu FullHD-telkku PS3:n seuraksi, Yleistä keskustelua PS3-konsolista alueella, joka on osa-alue PlayStation 3 alueella: Viestin lähetti alunperin TT-2k X360 -versio tekee skaalauksen itse, PS3 -versiossa skaalausta ei ole. Sisäisesti kumpikin toimii silti 720p-tarkkuudella. Itselläni ...
Itselläni tuo vastaava homma tapahtuu oikeastaan kaikkien PS3 pelien kanssa. PS3:a ei siis saa skaalaamaan kuvaa 1080p:hen kuten Xbox tekee? Ärsyttävää kun kuva aina tavallaan pätkäisee ja näyttöön tulee television valitun sisääntulon tiedot jne. aina kun tuo muutos 1080p:sta 720p:hen tapahtuu... |
Tällähetkellä kovimmassa rääkissä: Prince Of Persia & Little Big Planet
Ei saa ei. Vain harvat PS3-pelit tukevat skaalausta ja/tai pyörivät aidosti 1080p-tilassa. Boksin oma skaalainpiiri pitää huolen siitä, että käytännössä peli kuin peli skaalataan 1080p:ksi asti. Se riippuu sitten pitkälti näyttölaitteen omasta skaalaimesta, onko jälki verrattavissa boksin tekemään skaalauksen. Se voi olla huonompaa, mutta laadukkaalla skaalaimella ehkä jopa parempaakin. |
Mitä h*****n väliä sillä on pätkiikö se kun se lataa siinä vaiheessa peliä eikä siinä ehdi edes mitään videoita tai mitään alkamaan. tai ainakaan itselläni ei ehdi. Sitäpaitsi skaalaus ei ainakaan paranna kuvanlaatua. päinvastoin kun kone joutuu "emuloimaan" pikseleitä lisää? |
Itse olen tuosta skaalaamisesta samaa mielta kuin uusitolli, ei se skaalaus sitä kokemusta paranna. Jos lähdemateriaali on natiivina 720p niin parempi pitää se sellaisena eikä alkaa muuntamaan sitä 1080p:ksi. |
- Paint it Black -
Plasmaa ei kyllä ole ainoaksi oikeaksi täällä väitetty. Lcd:tä tosin on. Lähinnä täällä on kaadettu vanhoja myyttejä ja mantroja. Niin ja oltu tyytyväisiä omiin hankintoihin. |
Vielä jonain päivänä minulla on aikaa pelata niin paljon, että en ehdi tekemään mitään muuta.
Ehkä vähän liian radikaalisti toin sanomiseni esille. Kovasti plasmaa silti mainitaan parhaana vaihtoehtona, vaikka se ei sitä kaikille ole. Yhtenä esimerkkinä vaikkapa jos on todellinen HC-Tekkenisti, jolle input lagi on kaikki kaikessa, kannattaa esim. Pioneer Kuro vs Sony W4000 valita jälkimmäinen. |
IzeroDignityI Do it like Pelimiehet tekis!
Olen saanut jo puolet Sonysta kaltereiden taa.
Tehtävä jatkuu.
Valmistajat ilmoittavat monesti vasteajan, mutta eivät input lagia. Eli ovat tosiaan kaksi eri asiaa. Vasteaika on raakasti panelin nopeus vaihtaa pikseli tummasta vaaleaksi ja takaisin tummaksi. Uskoisin että tämän hetken markkinoilta ei juuri löydy paneeleita, joissa tämä olisi yli 16ms, eli yli ihmisen silmän erotuskyvyn. |
Veikkaanpa, että mustapug tarkoittaa sitä, että esimerkiksi PS3:lla näyttövalikosta poistamalla ulostulo vaihtoehdoista 720p ja jättämällä vain 1080p, ei se kuvan laatua tule välttämättä parantamaan. Joissakin tapauksissa tapahtuu päinvastoin. Esimerkiksi Resistance 2, joka normaalisti pyörii 720p:llä, niin vaihtamalla sen 1080p:hen materiaali kärsii. Esimerkiksi jo pelin logo (http://library.galciv2.com/mvlib/ss/...PA-logolrg.png) näyttää enemmän tikapuilta, kuin "A":lta. |
En ole vieläkään päässyt varmuuteen minkä television ostaisin.. |
Itse ainakin erotan tuon vasteajan erot ja kumarran sille alas tomuun asti. Ja todettakoon täällä ketjussa jo useampaa kertaan todettu fakta, ettei valmistajien lukuihin kannata luottaa. Nyt kun on todella nopealla paneelilla pelannut niin huomaan eron vielä paremmin. Erityisesti tuon huomaa fps-peleissä päätä käännellessä pienenä sumentumisena. Tosin enää niin pahoja paneeleja ei ole näkynyt hetkeen, että pelaamisen niillä voi unohtaa. Silti tarkkuutta vaativissa fps-peleissä joissa on pitkä piirtoetäisyys, yli 8ms paneelit jäävät minun mielestä 0,001ms paneeleille reippaasti. Tuollaisissa peleissä on jonkinverta hyötyä siitä, jos pystyt spottaamaan vihun mahdollisimman kaukaa huolimatta siitä, että olet liikkeessä tai että vihu liikkuu. Mutta tosiaan, myönnän kyllä, että 8ms riittää pelaamiseen enemmän kuin hyvin. Tarve tuota nopeampaan riippuu pitkälit "korvien välisestä hifistelyasteesta", josta jo aiemminkin tässä ketjussa oli puhetta. |
Vielä jonain päivänä minulla on aikaa pelata niin paljon, että en ehdi tekemään mitään muuta.
Itsellä on tuo ue46b7070 ledtv ja en takuulla vaihtaisi pois.Kuva on ihan älyttömän hyvä pelatessa ja digikuvakin menettelee.Input lagia en ole juurikaan huomannut ja kontrasti on mielestäni parasta mitä olen itse tähän saakka nähnyt. |
No jaa, meikällä oli ennen katteluetäisyys 50" töllöllä 2,5m ja nykyään ~3,5m. Ennen oli parempi, ei ollut ainakan mulla mitään ongelmia 50" 2,5m kanssa. Nyt pitäisi saada tähän etäisyyteen 100" kuva. 100" on varmaan liikaa täyskuvan leffoille, mutta sen kokoinen kangas pitää olla niitä "mulla on isot mustat palkit"-leffoja varten. |
IzeroDignityI Do it like Pelimiehet tekis!
En nyt ole ihan varma ymmärsitkö oikein tuon asian, vai olenko itse ymmärtänyt väärin. |
- Paint it Black -
Joo itellä on just 92" kangas ja katseluetäisyys on jotain aikalähellä kolmee metrii, ei oo kyl yhtään liian iso. Kaikkeen tottuu ja yleensä vielä aika nopeesti. Tietysti digikuva ja dvd:eet näyttää usein aika karseilta, mutta blu-rayt ja hd-kuva muutenki on ihan loistavaa. |
Kyllä Xbugs on oikeassa, eli jokainen ruutu, FullHD tai HD Ready, kykenee näyttämään kuvaa vain käytetyn paneelin natiiviresoluutiolla vaikka onkin kykenevä vastaanottamaan myös muita resoluutioita. Parasta jälkeä saadaan, jos ruudulle syötetään sen natiiviresoluutiolla kuvasignaalia olettaen, että lähdemateriaali antaa siihen mahdollisuuden. Mikäli resoluutio on jotain muuta muuntaa ts. skaalaa laite sen itse tarvitsemaansa resoluutioon, vaihtelevin tuloksin. Skaalaus siis tapahtuu viimeistään TV:n toimesta jos kuva ei ole valmiiksi TV:n natiiviresoluutiolla. |
"Greenpeace Say Nintendo Eat Dolphins, Kill Pandas For Sport" - Kotaku
Kannattaako 1000€ budjetilla ostaa 47" LCD tv uutena? |
Itse laittelin juuri tilaukseen LG LH3000 -LCD-tv 47", kun pari päivää koetin pohtia mihin vaihtoehtoon päätyy.. Kummoisia vaatimuksia ei kuitenkaan ole, enkä noiden speksien päälle paljoa ymmärrä.. Suht halpakin kapistus oli hakusessa, kun ei varoja parempiin ole. 42" oli alkujaan tarkoitus ostaa, mutta homma hieman karkasi lapasesta.. |
Osaisiko joku suositella minulle hinta/laatu suhteeltaan parasta mahdollista Full HD televisiota PS3:n seuraksi? Hinta voisi olla siinä 400-600€:n paikkeilla ja koko voisi olla 32". |