Tervetuloa KonsoliFINin keskustelufoorumille!

Mikäli sinua kiinnostaa...

•  » Pelaaminen konsoleilla

•  » Keskustelut peleistä, laitteista ja niihin liittyvistä ilmiöistä

•  » Peliseuran löytäminen verkkopeleihin sekä turnauksiin osallistuminen

•  » Pelien myyminen, ostaminen ja vaihtaminen

...olet päätynyt oikeaan paikkaan.

Ennen kuin pystyt kirjoittamaan viestejä, pitää sinun rekisteröityä.

P.S. Rekisteröityneet jäsenet välttävät myös melkein kaikki mainokset.

+ Vastaa viestiketjuun
Sivu 59 / 99 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9495051525354555657585960616263646566676869 ... ViimeinenViimeinen
Näytetään tulokset 1 161 - 1 180 / 1975
Like Tree1suosittelee

FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Tämä on keskustelu FullHD-telkku PS3:n seuraksi, Yleistä keskustelua PS3-konsolista alueella, joka on osa-alue PlayStation 3 alueella: Viestin lähetti alunperin Mikinho82 Olen koko ikäni toiminut telkkareiden parissa, joten tiedän mielestäni näistä aika hyvin. En väitä kuitenkaan olevani ...

Jäsen
    Paikka
    Jns

Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Lainaus Viestin lähetti alunperin Mikinho82 (Näytä viesti)
    Olen koko ikäni toiminut telkkareiden parissa, joten tiedän mielestäni näistä aika hyvin. En väitä kuitenkaan olevani mikään totuus tässä asiassa. Jos itse saisin valita LG ja Samsungin väliltä ni en kauheasti miettisi.

Itselläni on parhaillaan Samsungin 50 tuumanen Full hd pelihuoneessa. Huikea telkkari gigantista 1000 eurolla (alennuksella).

LG ei kestä vertailua Sonyyn.
    Pakko sanoa että ei kyllä vieläkään riitä perusteluiksi (ainakaan minulle) se että mielestäsi Samsung on parempi. Kerro edes miksi ne ovat mielestäsi parempia.

Itsellä on pelikäytössä LG:n 37" full hd tv (joku nyt jo myynnistä poistunut malli) ja vallan mainiosti on toiminut enkä ole juurikaan input lagia huomannut. Samsungeista ja Sonyista en hirveästi tiedä muuta kuin mitä on tullut netistä lueskeltua ja liikkeissä hieman katseltua niin en niistä sano sen suuremmin mitään.

Vielä tuohon loppukaneettiisi haluaisin perusteluja. Ettei vaan LG:n (ainakin) aiempi "halpamerkki"-brändi olisi vielä kolkuttelemassa taustalla?

Edit: Enkä siis tosiaan väitä että LG (tai mikään muukaan merkki) olisi automaattisesti parempi (tai huonompi) kuin toinen.

Jäsen
    Paikka
    hki
    Gamer IDt

PSN ID: vanttila

Millä perusteella toi LG 7020 on huonompi kuin sony, nimenomaan pelikäyttöön? Sonyssa ainakin vasteaika on 8ms, kun LG:ssä 5ms.

KonsoliFIN Toimitus / Lomalla
    Paikka
    Kerava / IRK-reinotodellisuus
    Gamer IDt

Gamertag: TriKuiva PSN ID: TT-2k

Lainaus Viestin lähetti alunperin vanttila (Näytä viesti)
    Sonyssa ainakin vasteaika on 8ms, kun LG:ssä 5ms.
    Noihin valmistajien itse ilmoittamiin vasteaikoihin kannattaa suhtautua varsin skeptisesti, koska niiden suhteen ei ole olemassa yhtä standardia mittaustapaa. Näytön teoreettinen vasteaika ei kerro input lagista vielä oikeastaan yhtään mitään.

Jäsen
    Paikka
    hki
    Gamer IDt

Lainaus Viestin lähetti alunperin TT-2k (Näytä viesti)
    Noihin valmistajien itse ilmoittamiin vasteaikoihin kannattaa suhtautua varsin skeptisesti, koska niiden suhteen ei ole olemassa yhtä standardia mittaustapaa. Näytön teoreettinen vasteaika ei kerro input lagista vielä oikeastaan yhtään mitään.
    Onko mitään keinoa nähdä inputlagia jo specseistä, ettei tarvitse vasta kotona todeta?

Jäsen Hiipu:n Avatar
    Gamer IDt

Gamertag: Androgunther PSN ID: Androgunther

Italian kielessä ei ollut sanaa hyvä ennenkuin tuli Sony Bravia. Bravo!

Suosittelen. Testattu on ja nähty LG:n vastaavien seurassa. Paremmasta saa maksaa vähän enemmän.
    "Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen."

Jäsen Mikinho82:n Avatar
    Paikka
    Ulvila
    Gamer IDt

PSN ID: Mikinho82

En jaksa enää tapella asiasta, mutta hauskaltahan toi kuulostaa, kun vertaat 3-5 vuotta vanhaa LG:n malliasi noihin Samsung - malleihin, jotka on kaupoissa käytössä pelaamista varten.

Tv:n katseluun sopii sitten monet muutkin mallit. Tässä puhutaan vain pelitelkkarista.

Paikka
    Gamer IDt

Onko mitään keinoa nähdä inputlagia jo specseistä, ettei tarvitse vasta kotona todeta?
    Ei valitettavasti. Ja koska kyse on aika spesifisestä asiasta, sitä ei ole monissa arvosteluissakaan otettu erityisemmin huomioon. Parhaiten input lag per TV-malli selviää asiantuntijafoorumeja (esim. www.avforums.com) seuraamalla.

KonsoliFIN Toimitus Gimble:n Avatar
    Paikka
    Tampere
    Gamer IDt

PSN ID: GimbleFIN

Tässä on nyt jonkinverran ollut noista pienemmistä näytöistä/TV juttua, niin kannampa oman korteni kekoon keskusteluun kun tuli asiaa pengottua muutama viikko sitten...

Eli päivitin jonkin aika sitten makkarin TV:n ja pelaamiseen liittyvät ominaisuudet oli valintaa tehdessä myös suurennuslasin alla, koska TV tullaan käyttämään satunnaisesti myös PS3 kanssa.

Päädyin sitten tällaseen. Samsung 2270HD.

Kyse on tietsikkanäytön ja TV:n risteytyksestä. Eli aikalailla näytön olonen, mutta antenni ja kaapeli virittimet löytyy myös. HDMI liitäntöjä oli vain yksi, mutta tuskin enempää ikinä siihen kaipaankaan. Ensi viikolla otan tuon telkkarin lomalle mukaan PS3 kaveriksi, eli viikon päästä olen sitten viisaampia että miten sen kanssa pelaaminen sitten ihan oikeasti sujuu? Vielä en ole ehtinyt testata kuin TV-käytön.

Toinen potentiaalinen vaihtoehto valintaa tehdessä oli hieman vanhempi malli eli, eli 2333 HD.

Tätä saattaa jostain markettien tarkouksista kohta saada hyvinkin kohtuulliseen hintaan lähiaikoina koska malli on kai jäämässä pois? Eli silmät kannattaa pitää auki sittarissa jos tällasta telkkaria/näyttöä on vailla.

2333HD myydään sekä molemmilla, että pelkällä T-digivirittimellä, eli kannattaa olla hereillä kun ostaa että tulee sopiva. Esim. Veikon koneesta irtoaa tällä hetkellä T-virittimellä 269 ja molemmilla 299. Tässä mallissa on 2 kpl. HDMI liittimiä eli sen suhteen parempi kuin tuo oma valintani. Ruutu on myös aavistuksen isompi. Valinta osui lopulta tuohon 2270HD malliin hieman uudemman tekniikan ansiosta ja osa 2333 HD:n käyttäjistä oli foorumeilla valitellut laitteen tuottamasta "ininästä"

PS. Niin nämä molemmat mallit on Full-HD, tosin sen tuoma hyöty lienee tässä kokoluokassa aikas marginaalinen ja merkityksetön asia PS3 käytttöä ajatellen.
    PSN: GimbleFIN Online pelit käsittelyssä: Battlefield 3, Uncharted 3, Catan. Pelivideoita.

Jäsen

Ostamalla laatuvalmistajan plasma television.
    [ The Lord is my shepherd | I shall not want. | He maketh me to lie down in green pastures | he leadeth me beside the still waters. |
    He restoreth my soul | he leadeth me in the paths of righteousness for his name's sake. ]

Jäsen
    Paikka
    Jns

En jaksa enää tapella asiasta, mutta hauskaltahan toi kuulostaa, kun vertaat 3-5 vuotta vanhaa LG:n malliasi noihin Samsung - malleihin, jotka on kaupoissa käytössä pelaamista varten.

Tv:n katseluun sopii sitten monet muutkin mallit. Tässä puhutaan vain pelitelkkarista.
    Jaa, kerrotko vielä että missä kohtaa minä vertaan omaa telkkariani mihinkään? Tv:n katseluun sopii tosiaan monet mallit mutta pelaamiseen vain uusimmat, näinkö ajattelet?

Yhtään perustelua en ole vieläkään täällä nähnyt noille sinun aiemmille väitteillesi.

Pistää aina joskus ärsyttämään nämä "mielipidefaktat" noin niinkuin yleisesti

Mutta olkoon tämä tässä, tämä kun ei näytä hirveästi asiaa edistävän ja jatketaan vaikka privalla jos tunnet tarvetta.

Paikka
    Ulvila
    Gamer IDt

Perusteluja ei tarvitse laittaa, koska kaikki nämä asiat ymmärtää. Tv:n katseluun voi laittaa monia hyviä telkkareita (samsung, sony, panasonic ja lg). Pelaamisessa ykkönen on Samsung!! Se ei ole mielipideasia mikä on hyvä töllö. Se mistä sinä pidät on mielipideasia. Pelkkiä teknisiä ominaisuuksia on turha katsoa.

Ei muutenkaan kannata ikinä ostaa kaikkein uusinta ja kalleinta telkkaria (ei edes pelitelkkariksi). Kaikkein uusinkin malli on jo tavallaan vanha. Uutta tulee kokoajan. Nyt myydään LED-televisioita, vaikka nekin kuolevat sukupuuttoon hyvin nopeasti. Seuraava "mullistus" on jo keksitty, mutta ei siitä kannata vielä ihmisille puhua. Rahastetaan nyt ensin.

Jäsen
    Paikka
    Kajaani

Perusteluja ei tarvitse laittaa, koska kaikki nämä asiat ymmärtää. Se ei ole mielipideasia mikä on hyvä töllö. Se mistä sinä pidät on mielipideasia. Pelkkiä teknisiä ominaisuuksia on turha katsoa.
    Ottamatta kantaa töllöjen merkkeihin on todettava, että aika jäätävää tekstiä. Mitään oikeita perusteluja et vieläkään ole saanut aikaiseksi sen vuoksi, että kaikki nämä asiat ymmärtävät? Ilmeisesti sinä olet asian ylin auktoriteetti, joka määrää mikä on parempi, muiden tehtävänä on vain sitten hyväksyä nämä jumalaiset tiedot. Tämä selvä, näytä tietä meille, oi suuri johtajamme.

Paikka
    Ulvila
    Gamer IDt

Miljoona sivua löytyy netistä perusteluja. Itse kun vertailen telkkareita niin kuvan laatu on ainoa mikä merkkaa. Siinä Samsungin Game Mode ratkaisee kaiken. Mulla on hyvä pelitöllö ja se riittää minulle. En halua tapella kenenkään kanssa. Minä suosin Samsungia ja joku toinen toista.

Jäsen
    Paikka
    hki
    Gamer IDt

Voisiko joku jäsen suositella 42" töllöä <800€, jonka on todennut hyväksi pelikäytössä. Onko kellään esim Sony KDL-40V5500 Bravia?

Paikka
    Gamer IDt

Miljoona sivua löytyy netistä perusteluja.
    Meille muutamakin esimerkkisivusto riittäisi.

Itse olen TV-arvioita lukenut pääasiassa Trusted Reviewsistä, HDTVtest.co.uk:sta ja CNETistä. Noiden lisäksi seuraan jo mainitsemaani AVforums.comin foorumia sekä DVDplazan foorumia. Jälkimmäisestä saa erityisesti suomalaisten omia kokemuksia.

Paikka
    Ulvila
    Gamer IDt

Itse suosin juurikin dvdplazaa sekä afterdawnia. Erinomaisia sivustoja molemmat.

Jäsen
    Paikka
    Imatra

Thumbs up Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Voisiko joku jäsen suositella 42" töllöä <800€, jonka on todennut hyväksi pelikäytössä. Onko kellään esim Sony KDL-40V5500 Bravia?
    Täältä löytyy sony KDL-46v5500 joka sopii pelaamiseen erittäin hyvin, olen ollut tyytyväinen kyseiseen laitteeseen, voin suositella.

Jäsen
    Paikka
    hki
    Gamer IDt

Olen nyt päätynyt kahden vaiheille. Joko Sony V5500, tai Sony W5500. Hintaeroa ei käytännössä ole, mutta onko eroa pelikäytössä? W5500 on 100hz, mutta ilmeisesti siinä on enemmän input lagia kuin V5500. Onko jollain kokemusta näistä kahdesta? 100hz ei ole välttämättömyys, mutta jos samalla hinnalla saa, niin mielellään otan. Kuhan input lagia ei ole enempää.

Jäsen BilriX:n Avatar
    Paikka
    Vantaa
    Gamer IDt

Gamertag: BilriX PSN ID: BilriX Wii Code: 6211 0529 1818 0702

Perusteluja ei tarvitse laittaa, koska kaikki nämä asiat ymmärtää. Tv:n katseluun voi laittaa monia hyviä telkkareita (samsung, sony, panasonic ja lg). Pelaamisessa ykkönen on Samsung!! Se ei ole mielipideasia mikä on hyvä töllö. Se mistä sinä pidät on mielipideasia. Pelkkiä teknisiä ominaisuuksia on turha katsoa.
    Niin pitkään, kun kantaansa ei perustele on tämäkin mielipideasia. Ilmeisesti itse pelaat Samsungin televisiolla ja silloinhan se tietysti on paras.

Itse olen aivan lähiaikoina omistanut 3 eri lcd töllötintä joista viimeisimpänä toshiban kone ja pitää sanoa, että ehdottomasti parasta kuvaa tulee viimeisimmästä koneesta.
    Tämä tulee esille niin televisota, dvd:tä katsellessa sekä pelatessa. Sitä on äärettömän vaikea sanoa mikä on lagina tässä koneessa, mutta ne pelit joita itse pelailen on aivan yhdentekevää mitä se on. Itse en onneksi ole mikään kultasilmä ja uskon, että suurin osa käyttäjistä ei tarvitse mitään yyber hifi telkkaria.
    There's no dawn for Men...

Jäsen Gasoil:n Avatar
    Paikka
    Hämeenlinna
    Gamer IDt

Gamertag: Gaskade PSN ID: Gaskade

Itse olen tässä katsellut uutta telkkua tuon PS3:n kaveriksi, kun tällä hetkellä pelikäytössä 22" Full HD-näyttö, ja alkaa vituttamaan tuo johdon repiminen ja siirto PC:n ja PS3:n välillä. Oma huone on sen verran pieni, että 37" melkein max. koko telkulle. Mitä nyt lehtiä ja nettiä selaillut, niin seuraavat tarjoukset on osunut silmiin:

Anttilasta 37" Philips 37PFL564H 699€
    Citymarketista 37" Samsung LE37B535 649€ ja 32" LG 32LF2500 499€

Mitä nyt aikaisempia kommentteja lukenut, niin LG:tä kannattaa välttää ja Samsungia suosia? Eli Citymarket tehnyt tällä hetkellä parhaan ja houkuttelevimman tarjouksen. Mutta onko noissa kahdessa suurikin ero että kannattaa laittaa 150€ lisää tuohon Samsungiin? Onko 32" ja 37" kauheastikkin eri kokoisia kun en ole vielä paikan päälle päässyt katsomaan.
    Last edited by Gasoil; 12.11.2009 at 18:58.

+ Vastaa viestiketjuun

Tämän ketjun tagit

Säännöt

• Et voi tehdä uusia ketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi