Tämä on keskustelu FullHD-telkku PS3:n seuraksi, Yleistä keskustelua PS3-konsolista alueella, joka on osa-alue PlayStation 3 alueella: Viestin lähetti alunperin Gasoil Mitä nyt aikaisempia kommentteja lukenut, niin LG:tä kannattaa välttää ja Samsungia suosia? Et kai nyt ollut ...
Et kai nyt ollut tosissasi? |
MSX - NES - GameBoy - Megadrive - PC - GameBoy Pocket - PS - GBA - PS2 - Xbox - GBA SP - GameCube - PSP - DS - DS Lite - Wii - Xbox 360 - PS3 Slim - PSPgo
http://taistelusika.blogspot.com/
Samaa mieltä. Kannattaa ostaa heti se isompi. 32" tuntuisi aluksi upealta, mutta ei aikaakaan kun haluat suurempaa. |
Tähän televisioon liittyen hain viestejä tästä keskustelusta, lähinnä että löytyyköhän muilta tuota töllöä. |
DDay "The Best Gaming TV Test" |
Tieto vähentää tuskaa.
Vaikkei edellinen Toshiban 37-tuumainen HD Ready -telkku ole kuin 2,5 vuotta vanha, on jo vaimokin alkanut haluta isompaa. (Juu, juu, tästä on sanaleikit jo nähty. Älkää yrittäkö olla hauskoja.) Olen tässä nyt viime päivinä tutkinut, vertaillut, lueskellut ja perehtynyt lukemattomiin eri malleihin eri valmistajilta. Loppusuoralle on päässyt kuitenkin vain kolme. |
Tuskin voit noista kolmesta valita väärin, hyviä televisoita kaikki. Lähinnä vain kiinni siitä, mitä ominaisuuksia ja hienouksia painottaa. Kannattaa käydä ihan liikkeessä asti käydä ihmettelemässä noiden telkkareiden ominaisuuksia, säätöjä ja käytettävyyttä. Itselle ainakin käytettävyys on merkittävä tekijä ja telkkareihin on tullut pieniä innovaatioita parin vuoden aikana runsaasti. |
Panaan kallistuisin myös itse. Huvikseni katsoin Saksan hintoja ja halvimmillaan irtoaa 1650 euroon+pk:t. Toki jotkut lafkathan tiputtavat hintoja vielä kohtuu hyvin pienellä tinkimisellä. Hyvä homma kyllä, että Suomen hintataso on laskenut huimaavasti parin viimevuoden aikana verrattuna Saksaan. Itse hommasi töllöni n. kolme vuotta sitten ja silloin vehkeellä oli 700 euron hintaero maiden välillä. |
PSP, PS3. Yamaha RX-V2067, Samsung 46LEC755. Magnat x 5, Sennheiser HD-555 & CX-500 II ja BK Monolith DF.
Odotuslistan kärki: Blur 2 Koneessa pyörivät: -
Käytettävyys on toki oleellista, mutta ei kaupassa pysty testaamaan läheskään samalla tavalla kuin kotona. Sonyn kaukosäädin miellyttää itseäni eniten, ja XMB on Pleikkari-maailmasta tuttu käyttöliittymänä. Noista kahden muun valmistajan laitteesta ei ole sitten niin minkäänlaista kokemusta. Tarkoitus on kyllä viikonloppuna käydä vaimon kanssa kaupoissa kiertelemässä, josko jossain noita (tai edes suurin piirtein vastaavia malleja) olisi käpisteltävänä. |
En oo ihan varma, että ymmärsinkö oikein, mutta game mode huonontaa kuvanlaatua. Se poistaa prosessoinnin. |
Last edited by Rottamopo; 18.11.2009 at 14:02. Syy: lisäys
Vielä jonain päivänä minulla on aikaa pelata niin paljon, että en ehdi tekemään mitään muuta.
En nyt muista tarkalleen miten takuuhuollon kanssa asia meni, mutta ainakin Sonylla on, ja eiköhän panalla ja tsamtsungillakin ole ainakin nykyisin Euroopan laajuinen takuuhuolto, jolloin Saksasta tilaamisella ei ole muuta haittapuolta (tietääkseni), kuin se että vehje saattaa jäädä korjausjonossa sinne "pinon" alimmaiseksi. Saksaan ei töllöjä huoltoon lähetetä. Mutta eihän tuo hintaero enää ole tosiaankaan mikään päätähuimaava, varsinkaan vakiduunia painavalle henkilölle. Kalliimpien mallien hintaerot taitavat nykyisellään olla vielä sellaisia maiden välillä, että kannattaa sinne sakemannien puoleen kääntyä. |
PSP, PS3. Yamaha RX-V2067, Samsung 46LEC755. Magnat x 5, Sennheiser HD-555 & CX-500 II ja BK Monolith DF.
Se on tää "valikoivasti perfektionistinen" luonteeni, joka pistää tutkimaan asioita ja listaamaan hyviä ja huonoja puolia ennen ostopäätöstä. |
Prosessointia tarvitaan huonolaatuisen kuvan paranteluun, eli käytännössä digitv-puuron siistimiseen isolle näytölle sopivammaksi. Pelikäytössä kuva on jo lähtökohtaisesti virheetön (no vaikuttaahan tähän käytössä oleva pelikonekin, on velvollisuuteni todeta), jolloin kuvan jälkikäsittelyä ei tarvita. Päinvastoin siitä on vain haittaa (keinotekoinen terävoitys ja tietysti kuvan hidastuminen). |
Olen saanut jo puolet Sonysta kaltereiden taa.
Tehtävä jatkuu.
Rottamopo vaikka Pana sai Pioneerin paneelitekniikkaa, ei se silti ole vieläkään samalla tasolla Kurojen kanssa. Mustan toistossa sekä värien toistossa jäädään edelleen jälkeen. En siis tiedä onko tuota Kurojen tekniikkaa vielä käytössä, vai onko se vasta seuraavien mallien juttuja. Ja V10 on siis oleellisesti parempi kuin G10, kuten TT2k mainitsikin. |
IzeroDignityI Do it like Pelimiehet tekis!
Tuo kaapeleiden seinän sisään vetäminen voi jäädä kyllä tekemättä monelta kodinkoneliikkeen asentajalta. Vaikka olisikin kyseessä ontto gyproc-seinä, niin ilkeä homma (ainakin usein hidas ja hermoja vaativa)... Nimimerkillä kerran sen oma-alotteisesti tehnyt. Pirun siisti siitä kyllä silloin tulee. Uskoisin, että monesti noi kodinkoneliikkeiden asentajat laittavat vain niitä perusmuovikouruja. |
Olen saanut sellaisen käsityksen, että kaikissa paneleissa on jonkinverta prosessointia game modeista huolimatta johtuen pikseleiden epäsymmetrioista, värialuiden sijainneista ja valovoimakkuuksista, materiaalien heijasteista sun muusta. Nämä nykylituthan eivät ole valmistusteknisistä ongelmista johtuen mitään täydellisiä symmetrisiä matriiseja ja tässä kohtaa prosessoinnilla kompensoidaan niiden ongelmakohtia ihmis-silmälle sopivammiksi. Spekulaatiotahan tämä on vailla parempaa tietoa, mutta tuohon viittaa viittaa sekin, että täysin input lagitonta teeveetä ei ole(paitsi crt). Ellei sitten jossain välissä ole keksitty puolijohdetta joka hidastaa sähkön kulkua. |
Vielä jonain päivänä minulla on aikaa pelata niin paljon, että en ehdi tekemään mitään muuta.
Juu ei ole Panasoniceissa kuvanpesutoimintoja, koska niille ei ole käyttöä. |
[ The Lord is my shepherd | I shall not want. | He maketh me to lie down in green pastures | he leadeth me beside the still waters. |
He restoreth my soul | he leadeth me in the paths of righteousness for his name's sake. ]
Ontto väliseinä kyseessä ja estetiikkaa tässä haetaankin. Mulla on peukalo keskellä hanuria, joten itse en edes yritä mokomaa operaatiota. Siksi pitäisikin löytää ammattimies, jolla olisi sekä aikaa, kärsivällisyyttä että ennen kaikkea taitoa. Ja silti se ei saisi maksaa kauhean paljoa. |
OT: Marantz SR6004 - DVD Plaza Forums |
Kiitos vain vinkistä, mutta on "pikkaisen" liian korkea TV-tasooni. DVD Plazalla olen speksannut asiaa enemmänkin, ja sitä kautta "loppukilpailuun" on päätynyt kolme eri vaihtoehtoa. Mutta tämä on telkkari-, ei vahvistinketju, joten ei tästä sen enempää. |
Nyt hakusessa teevee joka ei varsinaisesti tule pleikkarin kainaloon vaan bluuräy käyttöön. Jos joku joka telkuista mitään tietää voisi heittää pari esimerkkiä mikä kannattaa käydä hakemassa. Budjetti olis 1200e ja kokoa sais olla vähintään 32", enempi parempi. Kertauksen vuoksi: laadukkain töllö (bd/teevee käyttöön) mitä tohon rahaan saa on? |