Tämä on keskustelu FullHD-telkku PS3:n seuraksi, Yleistä keskustelua PS3-konsolista alueella, joka on osa-alue PlayStation 3 alueella: Käytiin eilen kattelee telkkareita ja myyjä sanoi jotakin 100hz olisi kannattavaa? Ite olin, että paskat maksan siitä 400e lisää ja ...
Käytiin eilen kattelee telkkareita ja myyjä sanoi jotakin 100hz olisi kannattavaa? Ite olin, että paskat maksan siitä 400e lisää ja vertailin 32'' FULL-HD:ta ja HD-Readyä niin en huomannut mitään eroa, mitä arvelinkin. Ja niin onko tuossa 100hz oikeestaan hyötyä 32''? Tai luultavasti on, mutta tuskin mitään mullistavaa, että maksaisi sen 400e lisää? Ja olen 15v työtä, ei ole. Olen säästelly rahaa niin, eikä tähän mun komeroo isompaa nyt tarvita ja sitten isompana ostetaa omaan kämppään tietty isompaa. |
mumumu
Joo ei tosiaankaan kannata maksaa sadasta hertsistä 400€! |
*KFP*
PS3-pelit: Ormgard @ Playfire.com - Tilauksessa: -
Hd20:ssa 4x color wheel speed. Itselläni on optoma hd800xlv, jossa 3x color wheel speed, enkä näe ollenkaan "sateenkaariefektiä", mutta tämähän on yksilöllistä ketkä näkee, kuten aiemmin jo todettu. |
Kun olin ostamassa nykyistä televisiotani vuodenvaihteessa, niin kaupassa oli esillä kaksi Sony Braviaa vierekkäin (molemmat Full HD), joista toisessa virkistystaajuus oli 50hz (KDL-32V5500) ja toisessa 100hz (KDL-32W5500). Myyjä laitti molempiin samaan aikaan pyörimään jonkun HD pätkän, josta erottui hyvin että 50hz ei pystynyt pyörittämään kunnolla HD pätkää, vaan kuva "pätkisi". Muistaakseni myyjä puhui jostain päällekkäisestä kuvasta, jonka 50hz tekee kun yrittää pyörittää "raskasta" kuvaa... Ei siis ollut vaikea päätös että kumman valitsen. Hintaeroa oli noin 100 euroa. |
Itse ajattelin, että tykin ollessa kyseessä sitä ei saisi käyttää ilman erityislupaa. Tykissähän kuitenkin käyttötunneilla on suurempi merkitys kuin televisiossa. En tosin tiedä sen tarkemmin Verkkokaupan harjoittamaa politiikkaa ko. asian suhteen, joten voi ihan hyvin ollakin, että tuotetta saa testata. |
Last edited by Kazi; 21.01.2010 at 13:02.
Jos tuuletinta käyttää, eikös tuo tuuletin kannattaisi nimenomaan mieluummin sijoittaa tykin lähelle ja imeä kuuma ilma pois tykistä ja tykin läheltä? Kuuma ilma nousee kuitenkin aina ylöspäin niin näin äkkiseltään itse ajattesin. olisikos noin tehokkaampi? Noh, vähän hifistilyn makua alkaa jo olla... |
Niin, yksittäisten liikkeiden politiikat eivät tosin merkkaa yhtään mitään, vaan on pelattava niillä säännöillä mitä Suomen laki etämyynnistä sanelee. Kuluttajaliiton kanta asiaan on: |
*KFP*
PS3-pelit: Ormgard @ Playfire.com - Tilauksessa: -
Muokkasin tosiaan viestiäni ja mainitsin että kyseessä oli "läppä" 14 vrk kokeiluajasta, kun alkoi tulemaan tuota offtopic-väittelyä niin kiitettäväksi. Pitäisiköhän tuosta kuluttajansuojasta kenties mennä väittelemään omaan threadiinsa ja jättää tämä näyttölaite-ehdotuksia varten? |
Tuo kannattaisi mielestäni mitata, kuinka kuuma tuolla takan päällä on. Itse en kovin äkkiä sinne tykkiä sijoittaisi. Kannattaa muistaa, että tykillä pitää olla tilaa hengittää ja jos ilma on paikallaan, niin lämpö alkaa nousemaan väkisin, kun tykki pyörittää samaa ilmaa. |
Last edited by TT-2k; 21.01.2010 at 17:49. Syy: Lainausta siivottu
Itsellä ollut viimeisen 5 vuoden aikana 3 eri Optoman DLP tykkiä ja nyt vajaan vuoden Pansun 3000 LCD Full-HD tykki ja kohta 1800h takana, hienostunut laite 120Hz toistoineen mutta vaikka kunnon screenikin (500e) on täysin pimennetetyssä huoneessa, on heikompi kontrasti syy että seuraavakin tykki tulee olemaan DLP tekniikan laite. |
PS3 60Gb@160Gb since 23.3.2007, 51" 3D @1080p + 92" @1080p, 7.1ch@1.1kW rms, 2xButt Kickers, G25 [ChiliCoke Shifter Resistance Mods, Wide BP, Led Knob], 100cm Fan :)
Jep jep. En tosiaan hoksannut tuota "nopean reunasta toiseen vilauksen"-testiä toteuttaa vaikka joskus olin asiasta kuullutkin. Pitänee käydä demoamassa joskus uudelleen, kun saa varmaan tovin odotella tuota tykkiä joka tapauksessa. |
Voitko tarkentaa tuota "videomaista"? |
Ainakin mitä itse olen aiheesta lukenut, joidenkin mielestä hd-matsku (varsinkin nopea) näyttää motionflown/100 hz:n kanssa lähinnä videokameralla kuvatulta, mutta makuasioita nuo mahtaa olla. Vaikea sanoa omasta puolesta, kumpi parempi kun en ole 50/60 hz nopeampana noita nähnyt. |
Last edited by Podetus; 24.01.2010 at 22:17.
Hyvin menee toistaiseksi ja tykki ois turussa tulossa. Maanantaina siis todennäköisesti saan. |
Ostin uuden Samsung UE-46B7050 LED television 4 vuotta vanhan Samsungin HD-Ready telkkarin tilalle ja kun sain telkkarin tulille, niin kokeilin tietenkin heti hieman että miltä PS3:n pelit näyttää jolloin huomasin pari seikkaa: |
Melkein kaikki PS3 pelit pyörivät jollain alemmalla resoluutiolla oikeasti (ihan 500--600pix) ja jos 720p on sallittuna se tykkää ajella sitä ennemmin kuin 1080p niin pyörii paremmin. |
Ei. Pelit pyörivät 50/60 hertsin virkistystaajuudella. |