Tämä on keskustelu FullHD-telkku PS3:n seuraksi, Yleistä keskustelua PS3-konsolista alueella, joka on osa-alue PlayStation 3 alueella: Viestin lähetti alunperin Seppo Taalasmaa Mikä on vikana, kun televisiokuva jättää sellaista sellaista haamukuvaa taakseen? Sen huomaa parhaiten valkoista taustaa ...
Ehkä tarkoitat termiä "ghosting", mutta äkkiä tuntuu ettei ole kovin merkittävä ongelma enää nykyisissä tv-malleissa.. Korkeintaan jos on joku huono esityskopio jostain vanhasta leffasta tai erityisen huono tv-lähetys tms.. |
Last edited by TT-2k; 28.12.2010 at 22:30. Syy: Viestit yhdistetty
PS3, Xbox 360, Wii - PS Vita, PSP 2000, DSi - MacBook, iPhone 4S - Sony 52" LX900 3D http://ps3.ign.com/articles/106/1065653p1.html
"Video games are bad for you? That's what they said about rock and roll." -Shigeru Miyamoto
Tv-lähetyksiä katsoessa huomasin tuon siinä mtv3:n mainoskatkoilmoituksessa ja HDMI:n kautta pleikkarilla nettiä selatessa sen huomaa vahvana. AV-kuvalähteessä kuvatilana on yleinen ja HDMI:ssä tilana on peli. Ainakaan tuossa peli-tilassa ei pitäisi olla mitään kikkoja päällä, mutta silti sen huomaa varsinkin nettiä selatessa. |
Kyseessähän on ns. soap opera effect, kuva näyttää ikään kuin videokameralla kuvatulta. Tätä esiintyy juurikin näissä 100hz/200hz jne televisioissa, joissa on käytössä joku näistä liiketoiston parannuksista, kuten Motionflow tai vastaavat. |
Tosi vaikea sanoa mitään suoraa vastausta, mutta kokeile tosiaan nyt pari päivää niin, että varmistat ettei tv:ssä ole mitään kuvakikkailuja, "motionflow" (100/200hz..) tms asetuksia päällä. Itse olen niin vähän nettiä selaillut PS3:sen kautta (ehkä kaksi vuotta sitten viimeksi tms), ettei oikeastaan edes ole kokemusta. Tietysti tulee se mieleen, että voiko HDMI-piuhassa olla jotain häikkää.. |
PS3, Xbox 360, Wii - PS Vita, PSP 2000, DSi - MacBook, iPhone 4S - Sony 52" LX900 3D http://ps3.ign.com/articles/106/1065653p1.html
"Video games are bad for you? That's what they said about rock and roll." -Shigeru Miyamoto
Onko kellään tietoa voiko vasta ostetun tv:n palauttaa liikkeeseen ja ostaa tilalle uuden että maksaisi vain erotuksen ? |
Last edited by jpl2; 09.01.2011 at 19:17.
Mikä olisi hyvä FULLHD tv pleikkari 3:lla pelaamiseen ja myös kuitenkin TV:n katsomiseen. Kooksi olen kaavaillut 27-32 tuumaa ja budjetiksi 450e. Onko ideoita? |
Jos budjetti on tiukka niin pari esimerkkiä. |
PS3 320Gb + X360 Slim 250Gb + Sony KDL-40V5500 40" PS3 Pelit X360 Pelit
Itse ostin pienehköön huoneeseen puoli vuotta sitten LG:n 32" full hd töllön.Mallia en nyt muista mutta oli tarjouksessa 399e.Aivan loistava kuva ja mitään vikoja kuvassa en ole löytänyt.Ps3:n kaverina loistava peli |
Last edited by jmmv; 10.01.2011 at 21:52.
Joko noissa uusissa on se ominaisuus joka tukee HD-kanavia? Jossain uutisissa oli että vuodenvaihteessa tulisi se ominaisuus telkkareihin. En täysin ehkä ymmärtänyt uutista mutta kiinostaisi tietää onko mun kuukauden vanhassa telkkarissa tuo ominaisuus vai tuliko se tosiaan noihin tässä vuoden vaihteessa vasta, jos on vielä edes tullut siis. |
DVBT-2 :sta on käsittääkseni vasta "testiajossa" DNA:n terrestial verkossa. |
psn:Techniqo
Pitäis uus telkkari hommata... Kokoa saa olla vähintään 37", mutta mielellään ainakin 40". Sitä isompaa ei oikeastaan (no ehkä 42" asti), kun äippä ei niin isoa halua. Mutta kuitenniin, äiti oli käynyt kattelemassa Anttilassa telkkareita ja myyjä esitteli tämmöstä. Näyttäis olevan jonkinsortin tarjouksessakin (norm. hinta 799e). Vaikuttais ihan pätelvätä vehkeeltä, mut Philips vähän arveluttaa... |
► 46" Samsung Full HD LED-TV | PS3 40 GB (320 GB) | 2x SIXAXIS | Jabra BT135 -headset ► PS3-pelini ► Trophy-kokoelmani
Jos 42-tuumainen kelpaa, olisi LG 42LD450N valintani. Kustantaa 499,90 e Verkkokaupassa. Ongelma tosin on saatavuuden kanssa, koska aika moni muukin näyttää huomanneen, että nyt olisi hyvä telkkari lähdössä halvalla. |
Vaikuttaa oikein mainiolta vehkeeltä. Mikähän tuossa on virkistystaajuus, kun sitä ei edes valmistajan sivuilta löytynyt? Oon siinä tiedossa, että tuo hertsimäärä on myös melko tärkee.. Nuo kaks telkkaria, jotka itse linkitin, niin tuo Gigantissa oleva Sony näytti olevan vain 50 Hz, kun tuo Philips oli 100 Hz. Mutta en sitten tiedä miten paljoa tuolla on väliä, eiköhän tuon Verkkokaupan telkkarin hertsimäärä ole ihan tarpeeksi..? |
► 46" Samsung Full HD LED-TV | PS3 40 GB (320 GB) | 2x SIXAXIS | Jabra BT135 -headset ► PS3-pelini ► Trophy-kokoelmani