Tämä on keskustelu PS3:n huoltoajat, Yleistä keskustelua PS3-konsolista alueella, joka on osa-alue PlayStation 3 alueella: Hei, tietääkö kukaan katsokaas ostin PS3 40gb amazon.co.uk:sta. Mutta jos se hajoaa, mikä on menetelmä? Kuitti on tallella ja muut ...
Hei, tietääkö kukaan katsokaas ostin PS3 40gb amazon.co.uk:sta. Mutta jos se hajoaa, mikä on menetelmä? Kuitti on tallella ja muut hommelit. |
Pelaan nyt: MW2, CoD4 ja BC2
Itselläkin on sellainen tilanne että kone ostettu netanttilasta ja pitää älämölöä joten pitäis lähettää takuuna vaihtoon.Mut ajattelin odotella siihen asti et netanttilan listoilla taas näkyy konsolia myynnissä ja vaan pelailla volyymit kovemmalla |
Onneksi kuluttajat eivät tajua tehdä asialle mitään.. : ) |
PS3, 360, Wii & LG 47LE8500
In memoriam of Ro0Ki3, a new era with rookie has begun.
Saan konsolini takuuseen, laitan matkaan maanantaina tai tiistaina, kauankohan menee tuossa 60 GB:n reissussa noin keskimäärin? |
Olen saanut jo puolet Sonysta kaltereiden taa.
Tehtävä jatkuu.
Tänään kannoin koneen (60gb) postiin, takuu aika umpeutuu ensiviikolla, tais olla 13.8. Vika: pelit ei meinaa lähtee pyörimään, pitää käynnistää useita kertoja tai jynkätä peliä sisään-ulos niin monesti alkaa pelit pyöriä...Vika on ollut jo oikeastaan sen puolivuotta mutta en oo saanu aikaseksi paketoida sitä takuu huoltoon, nyt oli jo korkea aika. Liekkö mitään väliä sillä mistä kone on ostettu, siihen kauanko se viipyy huollossa? Kun teillä muilla nuo ajat vaihtelee. Itse ostin netAnttilasta. Noh..ototellaan! |
Hei. |
"We are performing maintenance on the database. Please excuse this inexcusable excuse for an excuse to excuse us for being excused for what is not excusable."
PS3 Pelini
No nyt ilmoittivat, että valmis huolto, eli vaihdettu taas uuteen. Ensimmäinen tapaus kesti sen 8 viikkoa ja lähettivät paskan 60gb:n ja sen vaihtohuolto kesti nyt sen 10 viikkoa. Eli yhteensä kone oli 4kk 2vkoa huoltorundilla. Tästä mä en hyvityksenä kelpuuta mitään paskapeliä ja Sony T-paitaa. |
Tervehdys! |
Ite olen kerran saanu vaihdettua ilmaseks takuuajan ulkopuolella. Eikä tarvinnu edes taistella. |
Olen aika varma, että se korjataan sulle ilmaiseksi. Ainakin oman läppärini kohdalla takuuaika oli umpeutunut puolivuotta sitten (takuu 2 vuotta) ja se otettiin mukisematta vastaan. Olisiko ollut jonku kuluttajapykälän mukaan, että tuotteen on kestettävä 2-3 vuotta takuuajasta riippumatta, mutta en kuitenkaan sata varma ole miten ps3 kanssa toimitaan. |
-PS3
2 vuotta on tämän ryhmän tuotteiden kestettävä. 3 vuosi on ns. optiovuosi ja silloin esim. tyyppiviat on vielä korjattava ilmaiseksi ja annettava 1 vuoden lisätakuu osalle. |
Korjaus tulee tietääkseni lähes yhtä kalliiksi kuin uuden ostaminen kun korjausta ei kait vieläkään pysty hoitamaan täällä vaan pitää lähettää ulkomaille. |
Kyllä se noin menee, kuten Weldomite mainitsi. Kaveriasi on sitten "huijattu" tai hän ei ole osannut itse pyytää/vaatia ilmaista korvausta. Se on ihan yleinen käytäntö, että tuotteen on kestettävä tietty aika noin 2 vuotta, muuten se on valmistajan virhe - he ovat vastuusa. Ja todellakin siinä tapauksessa, jos takuuaika on ylittynyt vain parilla kuukaudella. |
-PS3
No sonyn asiakaspalvelusta tuli suora ei ja tapauksen yksityiskohdat olivat seuraavat: Laite lakkasi toimimasta 1v 7kk oston jälkeen aivan yllättäen... eli ei enään käynnistynytkään seuraavana päivänä ja asiakaspalvelun herra vain sanoi rivien välistä luettuna "takuu ummessa joten sonyllä ei ole enään osaa eikä arpaa asiaan" ja kun kysyimme hinnasta niin sanoivat että postikulut + korjaus tulee maksaa ja hinta vaihtelee viasta riippuen 250e-400e postikuluineen. |