Tämä on keskustelu Kokemuksia PS3:n Blu-ray-lukupään vaihdosta omatoimisesti, Yleistä keskustelua PS3-konsolista alueella, joka on osa-alue PlayStation 3 alueella: Viestin lähetti alunperin Yesse Ostin pleikkarin, jossa oli lukupää rikki. Sitten ostin YLOD pleikkarin, jossa oli ehjä lukupää jonka vaihdoin ...
Voishan sekin olla. Myyjä kuitenkin kovasti vakuutti, että kunnossa on. Kuulemma oli vaihtanut siihen YLOD pleikkariin uuden laserin ja vika oli jossain muualla siinä konsolissa sitten. |
No jaa, itse olen vaihtanut kuuteen 60gb konsoliin uudet lukupäät ja kaksi lukupäätä oli jo valmiiksi rikki ebaystä ostettuna. Sain tosin vaihdettua toimiviin 'postikulujen' hinnalla. Molemmat työnti sinistä valoa, mutta käsittääkseni fokusoinnissa levypintaan joku meni perseelleen (toimivassa fokusaatio on todella terävä piste levypinnassa). Oireet samat kuin sinulla, eli hetken yrittää lukea levyä mutta failaa ja heittää loppupelissä hanskat naulaan. |
Hajosipa sitten lukupää kun ei lue levyjä. Nyt viisaammat valaiskaa, eli minulla on kaksi 40gb fättiä. Toinen muuten rikki, mutta siinä on toimiva blu-ray asema. Voinko siis vaihtaa siitä toimivan lukupään hajonneeseen ps3:seen? Eikös se niin ole, että koko blu-ray asemaa ei voi vaihtaa.... |
Itsellä samanlainen 40gigane läski lojunut tossa jo vuoden. Harkitsen tässä kanssa pitäisiköhän yrittää korjata kun siinä ei sikäli menetä mitään vaikka hajois lopullisesti koko roska kun tossa on ehjä slimi käytössä. Koneessa tuo tyypillinen vika, että dvd/cd lukee muttei blu-ray. Saattaa lähteä toimimaan välillä hetkeks ja menee sitten jumiin mutta useimmiten ei edes lue. Tässä ihan pätevän oloinen video tuosta PS3 not reading PS3 and Blu-rays fix (Disassembly Included) - YouTube . Vai löytyisikö Lappeenrannan seudulta joku joka voisi korjata tuon kohtuu hintaan jos ostan itse osan? |
Nyt olisi itsekin avattava ensimmäinen PS3. Malli on 60gb CECHC04. Nähtävästi kone on ensin purettava, että saan selville laserin mallin. Vai löytyykö tuo tieto jostain luotettavasti laitteen tietojen avulla? Kun avaan laitteen, lukeeko lukupäässä sen malli jossain vai onko sitä verrattava ebaysta löytyviin kuviin? |
Eiköhän se 99% varmuudella ole KES-400A -malli mutta koska joudut jokatapauksessa purkamaan uuden asentamiseksi niin vilkaise netistä että on samanlainen. |
|
Last edited by Wyfell; 06.01.2012 at 20:45. Syy: Täydennys
Yritin tuossa vaihtaa lukupään ps3 60g. Luki vanhalla lukupäällä vielä dvd-levyjä ja sit vaihdoin sinne uuden jonka tilasin kiinasta kun laitoin koneen päälle niin sieltä kuuluu vain pientä naputusta lukupäästä ei lähde pyörittään levyä. Aattelin sit että on uus jo valmiiksi rikki ja koitin laittaa vanhan takas mut sekin tekee samaa käynnistettäessä. Missähän mahtaa olla vika?? Pitääkö se lukupää jotenkin säätää kohdelle vaihdon jälkeen vai pitäiskö se olla heti oikeasssa kohdassa? Onko kellään ollu samaa vikaa vaihdon kanssa. Kiitoksia etu käteen. |
Itselläni PS3 80GB malli (CECHL04), jossa lukupää vetää aivan viimeisiään. Tunnistaa vielä ajoittain levyjä, mutta pelaaminen on mahdotonta. Purin koneen tänään ja putsasin "linssin"... Ei auttanut. Tilasin hongkongista tämän setin ja raportoin kunhan se joskus saapuu. Saattaapi pari viikkoa vierähtää matkallla. |
Last edited by heebo1974; 04.04.2012 at 08:03.
Joo eli luin koko tän viestiketjun läpi ja sama tuttu ongelma mulla ku monella muullakin. PlayStationi ei lähde lukeen mitään levyjä mitä sinne laittaa. Pyörii se levyn kuva ylä kulmassa mutta mitään ei tapahdu. Vissiin just tää lukupää rikki vai mitä sanotte? 2 vuotta ja risat vanhanmallinen kone toiminut täydellisesti, mutta yht äkkiä lakkasi toimimasta. Ite kyllä pystyn vaihtaman tämän lukupään, mutta ongelma on se sen tilaus. Mistä minun kannattaisi tilata tämä ja miten tämä maksaminen käy? Pleikkarini on 40gb CECHJ04. Tai näin kyljessä lukee? Apu olisi tarpee. Kiitos. |
Last edited by Temix; 14.03.2012 at 21:57.
Tilasin itse yhteen Kerran tuolta Logiktoyzilta, tuli paketti perille noin kuukaudessa kun useampaan kertaan pommitti sähköpostilla. Varmaan ebaystä olisi saanut helpommin. Nyt edessä on uudestaan veljen koneeseen laserin vaihto, onko kenelläkään suosituksia mistä kannattaisi tilata? |
- Paint it Black -
Juu, pistinkin samasta paikasta kem-400aaa:n tulemaan, paypalin kautta maksu ja nyt jännätään milloin paketti löytää perille ja onko laser toimiva. |
Last edited by mustapug; 23.04.2012 at 16:09.
- Paint it Black -