Tämä on keskustelu Pro Evolution Soccer 2010 [PS3], Yleistä keskustelua PS3-peleistä alueella, joka on osa-alue PlayStation 3 alueella: Uutta gameplay materiaalia PESsistä. Itse Seabas pelaamassa peliä ranskalaista heeboa vastaan. Näyttää jo peli suht lupaavalta kun kaksi suht osaavaa ...
Uutta gameplay materiaalia PESsistä. Itse Seabas pelaamassa peliä ranskalaista heeboa vastaan. Näyttää jo peli suht lupaavalta kun kaksi suht osaavaa kaveria pelaamassa. |
Siis toi tattihan on miljoona kertaa huonompi kun noi nuolet. Ainut oikee tapa pelata futispelii on noitten nuolten avulla. Fifaa en voinnu nyt vähään aikaan pelata, kun siinä ei nuolia saannu toimimaan muutakun vasta 09:ssa. Maku kysymys, kummalla on parempi pelata, tosin xlootalla noi nuolet on täysin pelikelvottomat... |
Itse asiassa toi tempo näyttää hitaammalta vain siksi että kuva on tyyliin 4:3 tuossa. Onko kukaan miettinyt sellaista illuusiota että pessin nopeus on ollut sama jo ps2:lta lähtien, mutta näyttö millä pelataan tekee pelistä nopeamman. Itse olen aina luullut että esim ps2:n pes 2008 ja 2009 peleissä oli puolet pienempi tempo verrattuna ps3:n vastaavaan, mutta olin väärässä. Kun kokeilin ps2 pes 2009 ps3:n kautta taulutöllöllä niin peli vaikutti jopa nopeammalta. Todennäköisesti myös PES 5 tuntuisi ihan yhtä nopealta kuin nuo uudet hirvitykset. Toinen teoria on että ps3:lla tuo peli vaan pyörii nopeemmin, mutta tuskin nyt kuitenkaan |
Eihän tuo nyt pidä alkuunkaan paikkaansa. PESin nopeus vaihteli jo PS2:n eri vuosikertojen välillä, ja vaikka nopeus olisi tismalleen sama 4:3- ja 16:9-kuvasuhteiden välillä, pitäisi 16:9:llä pelin tuntua hitaammalta, koska näet pelitapahtumat isommalla alueella ja täten aikaa reagoida on enemmän. Peli tuntuisi 16:9:llä nopeammalta vain siinä tapauksessa, että se olisi tehty 4:3-kuvasuhteelle ja venytetty väkisin 16:9:ään, eli tuttavallisemmin näyttäisi litistetyltä. |
Don't hate the player, hate the game.
Niin kauan kun noita liikkumissunntia pelissä on se kahdeksan niin nuolet tottakai ajaa ihan saman asian kuin tatti. Mutta kun liikkumissuunnat siitä lisääntyy, ja nyt siis mukana täysi 360 asteen liikkuminen niin kai sitä kannattaisi hyödyntää tatin avulla, eikä tyytyä noihin ristiohjaimen kahdeksaan suuntaan. |
Jeps, tiedän tuon. Ja pleikkarillahan siinä videossa pelattiin eli sinänsä pystyivät hyödyntämään 360 asteen liikkumista. Kuitenkin tatilla tuo on varmasti tarkempaa kun ristiohjaimella, jolla saavuttaaksesi eri suuntia joudut esim painamaan voimakkaasti vasemmalle ja vain hieman alas päin. Eli sinänsä jos vaikkapa painaa vahingossa voimakkaasti oikealle ja voimakkaasti alas, eli oikeaan alaviistoon, ottaa peli tuon tuttuna 45 asteen käännöksenä, mikä sitten saa taas pelin näyttämään kulmikkaalta. |
Onkohan pelien joukkueita varmennettu Konamin taholta? Mietin vain kun netissä liikkuu aika hyviäkin listoja joukkueista. Varsinkin maajoukkueita esim. wikissä on ~80, joka olisi todela hienoa. |
Tää lista joukkueista on ainaki monessa paikassa pyöriny, ja suht luotettavana tuota on monet pitäny. Mutta mitään virallista ei kai ole kuulunut. |
Maajoukkueita on kerrankin sopivasti. Voisi olla muutama enemmänkin, mutta toisaalta kaikista maanosista ne suurimmat löytyvät ja muutama hyvä täydennyskin päälle. Sanotaan että mielestäni tuo on erittäin hyvä ja pitäisi ollakkin jatkossakin minimi mitä maajoukkueita mukana peleissä on. |
Mikään virallinen listahan tuo nyt ei tosiaan ole, mutta saa nyt nähdä.. kuitenkin mm-kistakin ensikesänä niin tuollainen määrä maajoukueita kuulostais kyllä todella hyvältä.. |
Hyvältä juurikin ja mielestäni tosiaan minimitasoa. On naurettavaa että ei voi pelata maajoukkueilla mitään kunnon maanosakohtaisia kisoja(pl. EM-kisat). Itse ainakin kuulun siihen porukkaan joka pelaisi mielellään paljon enemmän paljon enemmän maajoukkueilla ja vaihtelevasti. |
Osaako joku sanoo milloin demo tulee julki? Fifalta tulee 10. syyskuuta |
maajoukkueita todallakin mukavasti. juuri mitä tarviikin.. toinen juttu taas on, että monta niistä on lisensoitu |
Hurjasti löytyi juttua Pessistä: Kaikki teksti on TÄÄLTÄ |
Kuulostaa kyllä paperilla todella hyvältä, mutta ainakin pelaajalehden poijat ja monista muistakin pelimedioista on varoteltu, ettei tää niin suuri harppaus ole etenpäin kun jossain annetaan ymmärtää.. Toisaalla taas uus FIFA on saanut aika paljon kehuja osakseen.. menee turhan vaikeaksi tää futispelin valinta.. |