Tämä on keskustelu UMD-elokuvat - Onko tulevaisuutta?, Yleistä keskustelua PSP:sta alueella, joka on osa-alue PlayStation Portable alueella: Nyt kun tuli hankittua PSP , tutustui näihin UMD-elokuviin. Nettiä hieman katseltuani olen huomannut että leffamuodon tulevaisuus on aika kiikkerä, ...
Nyt kun tuli hankittua PSP, tutustui näihin UMD-elokuviin. Nettiä hieman katseltuani olen huomannut että leffamuodon tulevaisuus on aika kiikkerä, kun ei ihmiset ole niin valtavasti kiinnostuneita siitä. Kauppojakin kierreltyäni olen nähnyt vain pieniä rippeitä hyvin hajanaisella hintahaarukalla. Stockmannilla UMD-leffat irtoaa n. 28e ylöspäin ja Prismassa leffat on laitettu alelaariin 5e ylöspäin. Huuto.netissä on sitten enemmän tarjontaa. |
Työstössä: Batman:AA 67%
Trophyni
Eikös tuo ole aika lailla kuollut ja kuopattu leffaformaatti? Kai juuri alelaarit & huuto.net on paras paikka niitä kerätä. |
Nyt pelaa: Mitä milloinkin
Suomessa on se hassu tilanne, että leffoja on julkaistu yllättävän paljon suomiteksteillä, mutta niitä ei ole koskaan päätynyt tännepäin maailmaa myyntiin. |
3DS - Dreamcast - DSi - iPhone - PS3 - PSP - PSPgo - PS Vita - Wii - Windows Phone - Xbox360
X360 Gamerscore: 113710 - PS3 Trophies: Level 15 (90%), #30629 - iPhone Game Center: 11113, #278966 - Folding@home score: 757579, #30373 (sijoitus: #Maailma)
Jumankauta! Tuolta Playstahän löytyy aika uusiakin leffoja UMD:nä kuten Borat. Iteltä löytyy jo Dodge Ball ja Predator. |
Juu, itselleni menee hankintaan Predator ja Fight Club, mutta loman jälkeen... |
Trophyni
Ainakin Lahden Citymarketissa oli iso kasa UMD-leffoja 3,90e hintaan.. |
Vajaan 500 UMD-leffan lista löytyy täältä. Suomi-tekstityksistä tuossa ei ole mitään mainintaa tosin. |
Itse en näe millään fyysisellä medialla tulevaisuutta mitä tulee kannettaviin laitteisiin - voi olla normaalilevyjenkin tulevaisuus vaakalaudalla "oikeissa soittimissa". UMD:stä voi erikseen ja vaikka alleviivaten sanoa 99.9999999% varmuudella, että sillä ei ole mitään tulevaisuutta leffoissa. |
Pioneer Kuro 42", PC, 360, PS3, DS Lite, Uutta minulle: PS2!! | Pölyttymässä: Atari 2600, Intellivision, C64, ST, A500, NES, SNES, GameBoy, Atari Lynx, Mega Drive, Mega-CD, Saturn, Dreamcast, Xbox
En mäkään mitään valoisaa tulevaisuutta tolla medialla näe. Tällä hetkellä se on kuitenkin ihan toimiva tuote. Ainakin ite tykkään ottaa pari umd levyä mukaan jos meen johonkin pidemmälle niin on sitte matkan ajaksi jotain tekemistä. Nykyään kun noi hinnatkaan ei ole mitään päätä huimaavia. |
Niin kauan kun digitaalinen formaatti ei tarjoa samaa helppoutta kuin fyysinen media, ei digitaalinen media ole soveltua laajemmalla käyttäjäkunnalle. Samoin leffoissa digitaaliset formaatit eivät tarjoa eri kielivaihtoehtoja, tekstityksiä yms. mitä fyysinen media tarjoaa ilman lisävaivaa. |
"Greenpeace Say Nintendo Eat Dolphins, Kill Pandas For Sport" - Kotaku
Ei taida olla kovin pitkää tulevaisuutta kun kaupat myy loput UMD - leffat pilkkahintaan jo nyt. |
Do you feel lucky, punk?
nyt oli citymarketissa kaikki loput leffat 1.5 kpl! |
Missä niistä? |
Last edited by hartzu; 05.07.2008 at 20:57.
"Greenpeace Say Nintendo Eat Dolphins, Kill Pandas For Sport" - Kotaku
Ison Omenan sittarissa ainakin. I Robot, 28 päivää myöhemmin ja Alien osu ainakin silmään. |
Trophyni
Ite ostin tänää karvisen ja fantastic fourin hintaan 1,50 kpl sellon cittarista. |
juu sellossa oli ainakin ite ostin predatorin, dodge ball, behind enemy lines ja villi tusina. |
Itse näen tuossa suurimmaksi esteeksi surkean pienen kuvan, katselin kanssa Citymarketissa noita leffoja 4 kpl 10e laarissa (pari päivää sitten, yksittäin 3.95e), mutten sitten saanut aikaiseksi hommattua edes Alienia. En oikeasti ymmärrä miten tuollaisen kokoiselta ruudulta jaksaa jonkun leffan katsoa. |