Tämä on keskustelu Wiin pelitarjonta, Yleistä keskustelua Wii-peleistä alueella, joka on osa-alue Nintendo Wii alueella: Olen tässä katsellut Wii:lle tulevien pelien trailereita jo muutamia kuukausia ( Noin puolisen vuotta ), siitä asti, kun Wii:ni hankin, ...
Olen tässä katsellut Wii:lle tulevien pelien trailereita jo muutamia kuukausia ( Noin puolisen vuotta ), siitä asti, kun Wii:ni hankin, ja olen törmännyt erittäin pahaluonteiseen ongelmaan.....yksikään peli ei ole näyttänyt kovinkaan lupaavalta. |
Last edited by PieceOfHeart; 28.10.2008 at 14:10.
En oo ihan varma mitä sieniä olet syönyt, mutta XO:n ja Wiin prosessoreissa ainaki minun logiikan mukaan on aika helevetin iso ero. Rikspoksia pyörittää 3 3,2 gigan prossua ja Wiikkulia ymmärttääkseni yksi 729 megahertzin prossu. Joten en odota Wiin pystyvän samaan grafiikkaan kuin Xbox 360. |
Wiillä on se ongelma, että se tuli ihan puskan takaa. Kukaan pelistudio eikä julkaisija ei uskonut laitteen menestyvän yhtään, eikä laitteesta tiedetty paljon mitään ennen kuin vuosi, puoli vuotta ennen julkaisua. Grafiikat vaativat suoritustehoja, mutta erityisesti ne vaativat aikaa, ja ennen Wiin julkaisua pelkästään Nintendolla oli reilut kehitysajat, koska he tietenkin olivat valmiita panostamaan konsoliinsa. Ja sitten kun laite julkaistiin ja osoittautui suurmenestykseksi, julkaisijoilla oli kiire saada pelejä ulos ja graafiseen ulosantiin ei ehditty laittamaan paljoa aikaa eikä resursseja. Brawlin tasoiset grafiikat ja paremmatkin olisivat mahdollisia jokaisessa Wii-pelissä, mutta sellaisten tekemiseen kuluu aikaa ja vaivaa. |
Wiin pelit maistuvat. Voi toki olla että perinteiseen konsolipelaamiseen voi joidenkin mielestä olla vähän tarjontaa, mutta omaan makuun laite kyllä sopii vallan mainiosti. Konsoli sai herätettyä kiinnostuksen peleihin useiden vuosien jälkeen, ja parin vuoden ajalta on monta kehuttua peliä jäänyt kokeilematta, joita tulee osteltua nyt halvalla hinnalla. Tänä syksynä on julkistettu sen verran lisää kiinnostavia nimikkeitä, että pelaamista kyllä riittää. |
Pistin tuon XO:n vertailuksi, koska Siihen verrattuna, Kyllä Wiin pitäisi pystyä parempiin grafiikkoihin, kun mitä nyt on ilmestynyt, mielestäni nuo palikka aseet eivät oikeen vastaa tuota. |
=> vaatii myös rahaa. Ja Wii-kehitys kun on niin halpaa ja Nintendokin rohkaisee kehittäjiä sillä mentaliteetilla, ettei Wii-pelien budjetit liiku miljoonissa, niin monetkaan kehittäjät eivät sitten käytä sitä rahaa kehitykseen, jolloin kaikenlaiset juonivetoiset pelit, jotka hyötyisivät myös hyvästä graafisesta ulosannista, jäävät tekemättä. Edelleen Wii saa suurimmaksi osaksi ne pienemmät (epä)pelit ja PS3:lle & Xbox 360:lle julkaistaan esim. EA:n ja Ubisoftin toimesta sellaisia tarinavetoisia pelejä kuin Dead Space, Prince of Persia ja Mirror's Edge, samalla kun heidän pääjulkaisuina Wiille on jotain Rayman-minipelikokoelmia ja MySims Kingdomsin kaltaisia mahtavia pelejä. |
Ihmettelyn alla PS2: - PS3: Gran Turismo 5: Prologue, Motorstorm XO: -
Wii/GC: - DS: Mario & Luigi: Partners In Time PSP: God of War: Chains of Olympus
FamaZ, keskityin graafiseen puoleen. Hyvät tarinat ovat paljon ongelmallisempi puoli, ja jotkut (kuten minä) voisivat vaikka väittää että oikeasti hyviä tarinoita tulee kerran, pari sukupolvessa, kaikki muu on huttua ja arvioitava pelillisten ominaisuuksien eikä "tarinan" mukaan. |
Heh Ds oli vuoden ja vaihtui PSP:hen, juuri samasta syystä. |
Last edited by PieceOfHeart; 28.10.2008 at 22:07.
Ean tapauksessa jätkät tekee virheitä wiin suhteen ja he siitä kärsivät tuloksen notkahtamisella. Tai siis on jo kärsinyt, jonka jälkeen taas johtajat selittelevät lehdistötiedotteissa ei niin hyviä talouslukuja. Toki EA on wiille paljon hyvääkin tehnyt, Skate It, Kummisetä ja Tiger Woods etunenässä. |
Last edited by Jooseppi; 29.10.2008 at 13:54.
Pelaa: NHL 2K10 (4125-4888-7074), Tales of Monkey Island
Kyllä se on yhä kiinni siitä ajasta enemmän kuin rahasta. Rahaa voidaan sijoittaa lisää, mutta aikaa ei synny tyhjästä kuten ei myöskään kokemusta. Niiden Wiille optimoitujen grafiikkojen tekemisessäkin kestää aikaa, ja kun monen pelin kohdalla kehitys aloitettiin vasta vuonna 2007 Wiin menestyksen alkaessa valjeta, ei ole ihme jos kaikki tarjonta ei ole joskus 2005 kehitykseen menneen Brawlin tasolla. Mutta jos vuonna 2009 katsoo Wiin tarjontaa ja polygonit sahaavat yhä silmään, tuskin vuosi 2010 onnistuu sekään tajuntaa räjäyttämään. |
Niin noh grafiikallahan ei sinäänsä ole mitään tekemistä sukupolven kanssa, vain julkaisu ajankohdalla. Vaikka Wii on tätä sukupolvea, ei se automaattisesti tarkoita sitä että se olisi esim tehokkaampi kuin vanha xbox. |
Ketjun aloittaja painii täsmälleen saman ongelman kanssa, mistä avauduin tuonne Wiin yleiseen keskusteluun. Wiille löytyy hyvin rajallinen määrä oikeasti laadukkaita pelejä, eikä vielä tulevaisuuskaan näytä kovinkaan lupaavalta. The Conduit ja Madworld vaikuttavat kylläkin hyviltä peleiltä, mutta saattavat yhtä hyvin paljastua laaduttomaksi kuraksi. |
Kokonaisuudessaan ekat vuodet ei ole olleet kaksisia. Selittelyä syistä tietysti löytyy, mutta niiltä taisi pudota pohja jo pitkän aikaa sitten. |
242 STAR GET!
Tosiaan kunnon hardcore pelaajalle pelitarjonta voi käydä vähiin todella nopeasti. Itse olen semi-satunnaispelaaja, eli tulee pelattua vain noin 7-15 tuntia viikossa wiitä. Pc pelejä tulee pelattua about sama määrä. Joten pelattava ei pääse millään loppumaan, ostoslistalla on kokoajan enemmän pelejä kuin mitä hyllystä löytyy, ja vieläkin on kokematta moni jo kauan kaupoissa ollut peli (mm. mp3, nmh, brawl, paper mario, warioware, mario kart wii jne). |
pointin viimeisessä kommentissa (siis siinä aiemmassa viestissä) oli kyllä suorasukaisuudestaankin huolimatta (tai siitä johtuen) pointtia. Voi nimittäin olla, että samalla mittakaavalla Wiille ei koskaan saavu massiivisia pelejä (tarinat, grafiikat, pelin pituus) kuin X0:lla ja PS3:lla. Kannattaa todellakin miettiä, miksi tietyn konsolin hankkii. |
Jos tykkää erilaisista peleistä kuten esimerkiksi Trauma Centeristä tai Endless Oceanista kuten minä, niin ei pelattava Wiiltä ihan heti lopu. Party peleistä pelaan vain harvat, mutta siti Wiiltä löytyy pelattavaa. Wiin vahvuus piilee juurikin noissa erilaisissa konsepteissa. Ei esimerkiksi mainitsemani pelit genressään ole sen hunompia kuin hyvät "hc-pelit" omassa genressään. Valitettavasti vain pelimediassa verrataan pelejä liian usein vain "hc-pelaajien" makuun. Kaikki on siis kiinni siitä minkä tyyppisistä peleistä pitää. Ei Wiillä sen huonompi pelivalikoima ole kuin muillakaan koneilla. Vain erilainen. |
Ei nyt ihan noin jyrkkä kannata olla. Itse en ole noista lainkaan kiinnostunut, mutta en silti katsele PC:n suuntaan, koska sieltäkään ei löydy mitään kiinnostavaa. Omaa Wii-kiinnostustani kannattelee toistaiseksi SSBB, Mario Kart, Boom Blox sekä muutamat VC-pelit. Plussa tietysti, että aiemmin omistamani GC-pelitkin toimivat. |
Ostolistalla nyt: TYHJÄ KOHTA (Rahat loppu, päivitetty 31. tammikuuta 2011) (Kauppapalautteeni)
Maaliskuussa viimeksi mainostivat DS:n Ring of Fatesia näin: |