Tämä on keskustelu Wiin parhaat pelit, Yleistä keskustelua Wii-peleistä alueella, joka on osa-alue Nintendo Wii alueella: Wii on nyt ollut markkinoilla neljä vuotta ja vähän päälle, ja tässä ajassa on julkaistu melkoinen määrä pelejä. Lisää tarjontaa ...
Wii on nyt ollut markkinoilla neljä vuotta ja vähän päälle, ja tässä ajassa on julkaistu melkoinen määrä pelejä. Lisää tarjontaa tulee jatkuvasti, mutta tässä vaiheessa voi jo alkaa katsella, mitkä ovat sitä laitteen parasta pelitarjontaa itse kunkin omasta mielestä. Formaattina voi käyttää vaikka top 10/20/30 jne. -listaa, tai levypelit/WiiWare/Virtuaalikonsoli-jaottelua, tai kirjata ylös muuten vain mietteitään Wiin parhaimmistosta. |
Oikeastaan en näe tällaisessa ketjussa kauheasti pointtia, koska jo sinun suosikkipelejäsi katsomalla huomaa että makuja on paljon. Metacriticistä löytyy se kriitikoiden. |
Mutta eikös juuri makujen monimuotoisuuden ansiosta olisikin hyvä listata omia suosikkeja? Ketjusta tulisi hyvin tylsää luettavaa, jos jokaiseen viestiin olisi listattu Mario Galaxya, Zeldaa ja Metroidia. Sitä paitsi muiden listoilta voi tehdä löytöjä, joita ei muuten tulisi peliostoksia tehdessä edes huomioitua. |
Gnothi seauton
Jos tarkoitit minua, niin se johtuu ehkä siitäkin että kotoa löytyy 7 muutakin pelikonetta. Tarkoitin tuolla kommentillani lähinnä sitä että suurin osa niistäkin peleistä joita olen pelannut eniten Wiillä olisi tavalla tai toisella saatavissa esim. XO:lle ja PS3:lle. Näin ollen mulle Wii-pelit ovat tarjonneet vain vähän lisää peli-iloa. |
Samaten täälläkin löytyy jokin 9-11 pelikonetta laskentatavasta riippuen, ja kyllähän se välillä aiheuttaa pohdintaa multiplattarien kohdalla. Esim. Guitar Heron ja Rock Bandin kohdalla vahva vaikutus on sillä, mille laitteelle muovisoittimia alkaa kertyä, ja niinpä Wiillä on tullut pelattua niitä eniten. |
Ihan hyvä että tuli ketju niin saa jotain kirjoitettavaa. |
En suunnannut kirjoitelmaani erityisesti kenellekään. Olen vain ollut huomaavinani, että Wiin suhteen tuntuu olevan paljon pelaajia, jotka eivät suostu millään uskomaan, että laitteelle löytyy hyvääkin pelattavaa (vähemmistä tehoista huolimatta). |
Gnothi seauton
En jaksa miettiä, joten luntataan suoraan Nintendo-kanavalta pelatuimmat pelini. Valitettavasti ihan kaikki eivät rekisteröidy sinne mutta ketäpä toisaalta kiinnostaa. Pelisarjat on yhdistetty. |
Dreamcast - Wii - Xbox - Saturn - PSone - Atari ST - PC
Nyt:
Itselleni Wii on riittäny pelikoneeksi mainiosti. Pelihelmiä on enemmän kuin listaan kannattaa edes kirjata, tässä muutamia, helmiä ja klassikoita. |
Last edited by Funzoboy; 23.03.2011 at 19:56.
MadWorld - Törkeän kivaa turpasaunaa. Jos tehokonsolien Bayonetta teki vaikutuksen, niin kannattaa antaa tällekkin mahdollisuus. Suosittelen NTCS-versiota, koska 60Hz. |
Tietenkin 10 pelin lista oli vain raapaisu Wiin valikoimasta, joten pitkän harkinnan jälkeen olen pistänyt järjestykseen lisää Wiin ilahduttaneita pelinimikkeitä. Valtavan moni peli jäi jälleen tästä listasta ulkopuolelle, ja tällaista listausta koostaessa sitä todellakin ymmärtää, kuinka laaja se Wiin pelivalikoima onkaan. |
Listaan parhaat eli neljän ja viiden pisteen pelit joita olen pelannut. X niille jotka ostolistalla ja luulen niin hyviksi. |
Eurogamer on tarjonnut näkemyksensä Wiin parhaista peleistä. Top-10 näyttää tältä, ilmeisesti aakkosjärjestyksessä: |
Nojoo pistetäämpäs vähän omaa TOP-listaa kehiin. Tässä siis Wii-pelit jotka ovat tuottaneet minulle paljon iloa: |
Ostolistalla nyt: TYHJÄ KOHTA (Rahat loppu, päivitetty 31. tammikuuta 2011) (Kauppapalautteeni)
EA Sports Active 1 ja 2 |