Tämä on keskustelu Gamerscore, Yleistä keskustelua Xbox 360 -konsolista alueella, joka on osa-alue Xbox 360 alueella: Paljonko pisteitä on kertynyt? Onko havaittavissa koukuttumista pisteiden keräämiseen? Pelaatko huononkin pelin vaikka väkisin läpi ihan vaan vaikka pisteiden takia? ...
Paljonko pisteitä on kertynyt? Onko havaittavissa koukuttumista pisteiden keräämiseen? |
En anna näiden pisteiden vaikuttaa pelaamiseen. Nykyisellä systeemillä niitä tuskin kovin paljon kertyykään kun on keskittynyt lähinnä verkkopeleihin. Tällä hetkellä pisteitä 2659. Ainoat täydet pelistä Call of Duty 2. |
Slay Radio - Go retro!
Gamerscore tällä hetkellä 4403. Täydet CoD2 ja Oblivion. |
Gamerscore on hämmästyttävän koukuttava systeemi. Ei se ehkä peliä saa ostamaan, mutta parhaimmillaan se rohkaisee kokeilemaan uusia juttuja pelissä. Esimerkiksi Geometry Wars Evolvedissa pasifistisaavutus on oiva esimerkki tällaisesta. Tuskin pelissä muuten tulisi mieleen yrittää selviytyä ampumatta. |
Ei vaikuta paljoa mun pelaamiseen. |
Kuten Hakkiz sanoi, houkuttelee kokeilemaan juttuja, joita ei muuten tekisi. Ja olen aina ollut jonkin sortin täydellisyyden tavoittelija peleissä. Highscoreja on pakko parannella ja kaikki mahdollinen on suoritettava mahdollisimman hyvin. GTA:tkin olen SA:ta lukuunottamatta pelannut 100%:sti läpi. Sama homma on jatkunut myös Achievementien puolella, ei nyt kuitenkaan niin intohimoisesti. PGR:n voisi pelata läpi Platinum (tjsp) vaikeustasolla jos vaan jaksaisi. Geomoetry Warsissa saisi varmaan kaikki Achievementit jos vaan jaksaisi tahkota. Maistuu kuitenkin niin puulle, etten jaksa |
"Scissors are over powered. Rock is fine." - Paper
Raptr
Kyllä gamerscore koukuttaa ainakin tälläistä keräilyluonnetta. Olen itse havainnut sellaista, että monet pelit alkavat hyllyssä polttamaan, jos tiedän niissä olevan vielä saavutuksia avaamatta. Samat pelit, jotka ilman saavutussysteemiä olisivat tuskin lähteneet enää uusintakierrokselle. Pisteitä on tällä hetkellä 7324, mutta täydet 1000 vain King Kongista ja NFS: Most Wantedista (joista kummassakaan saavutussysteemiä ei ole hyödynnetty kunnolla vaan läpipeluu riittää). Toisaalta tuo kertoo paljon myös siitä, ettei aikaa peleihin syventymiseen ole aina riittävästi. Kaikenkaikkiaan saavutukset ja gamerscore on kerrassaan mainio systeemi. |
Winter is coming
Nyt: Wanhat Pelit (backlog tyhjäksi, prkl), NHL... Devils & Oilers (Lennu!) Odotuslistalla: Skyrim -- Twitter
Kyllähän tää on todella hyvä systeemi, sillä nykyään tulee tahkottua pelejä enemmän vain GS takia, mutta en pelejä valitse pisteiden vuoksi. |
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman!
Täysin yhdentekevä tsydeemi mulle. Alun jälkeen en oo kiinnittäny |
Olisi ehkä pitänyt muotoilla kysymys paremmin. Olisi varmaan pitänyt kysyä: haalitko Achievementtejä/Gamerscorea? koska ovat melkein sama asia ja toista ei voi haalia saamatta toista mukana |
eipä noita itellä oo ku jotai vähä yli 1500...pelejä ollu jonkuu verra mut myyny ne enne ku ees kerenny kunnolla saamaa pisteitä. nyt on tuo NFS:MW tarkotuksena hakata läpi ja sit jos ottas ne viimosen pisteet viel FNR3(tällä hetkellä jotai 750,2 palkintoa puuttuu vielä) ja sit vaik tuo MotoGP 06 muilla tasoilla läpi. |
200 pistettä on meikäläisellä, enkä oikeen ole kiinnostunut tuommosten keräilystä. |
Kyl siin on imua. Ainakin itte kattelen toisten scoret läpi ja jos kaverilla on 12 peliä ja 150 scoree ni päättelen että voitto on heleppo. Itellä on abaut 2100 scoree ja pelejä on 4 + pari arcade peliä. |
|
"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?"
|
on nuo Achievementit ja GamerScoret kyllä outo juttu. Itsellä on myös pakonomainen tarve yrittää saada vielä "helpot" saavutukset hankittua ennen kuin saatan pelin kiertoon. Peli-ikää ainakin GR:AW:lle ja Oblivionille on tullut lisää rutkasti. Nytkin olisin valmis pelillisesti jättämään Oblivionin rauhaan, mutta pakkohan se päätarina on vetää, kun sieltä irtoaa niitä 50 pojon saavutuksia |
The Long Dark Tea-Time Of The Soul
Siis ok, onhan se kiva kuulla kun konsoli pläjäyttää "Achievement unlocked!" pop-upin ruutuun...Mutta mitä ihmettä näiden achievementien unlockkaamisesta hyödyn? Rekisteröityyn Live profiiliini näköjään tulee joitain Gamer Points-pisteitä perustuen näihin Achievements-suorituksiini, mutta mitäs sitten? |
NES/SNES/N64/Game Cube/GBpocket/GBA-SP/NDS/PSX/PS2/X360/N-Gage QD
|
Itteeni rupee häiritsee jotekii ku kattoo niit omia GamerScore tilastoja ku ei oo ku yhest pelistä melkee täyet. Pari sataa pistettä per peli. En nyt niit käy eriksee metsästelemää. Tulee jos tulee. Niiku esim. NFS:MW:ssä ne tulee vaa sitä mukaa ku voittaa ne vastustajat. |
|