Tämä on keskustelu RROD-aiheisia kysymyksiä, Yleistä keskustelua Xbox 360 -konsolista alueella, joka on osa-alue Xbox 360 alueella: Niin, tuli tuo kolmas RRoD ja valotestin mukaan virhe 0020. X-clamp fixiä aattelin kokeilla, ehkä sillä saisi boksin pyörimään jonkin ...
Niin, tuli tuo kolmas RRoD ja valotestin mukaan virhe 0020. |
Kaverin teki Xbox360 ton RRoD ja purettiin sitte koko hela hoito. |
Noiden tahnojen levittämisessä on pääasiassa kahta koulukuntaa. Toiset suosivat sitä, että laitetaan keskelle pieni nokare tahnaa ja sen jälkeen vaan lyödään jäähdytyssiili päälle. Tahna leviää painon alla luonnollisesti (mutta epätasaisesti). Toiset puolestaan levittävät tahnan hyvin ohueksi kerrokseksi tasaisesti esim. pankkikortin avulla. |
Itse teen homman niin, että pesen kädet huolellisesti, hinkkaan pikkurillin perusteellisesti asetonilla (tai vastaavalla). Sitten levitän pikkurillillä tasaisen, todella ohuen kerroksen sekä prosulle että siilille. Lopuksi laitan ~nuppineulan pään kokoisen pisaran tavaraa väliin. |
Ruuvikorjauksen jälkeen, uudelleenkäynnistysvaiheessa muuntajaan ilmestyi keltainen valo. |
onko kellään tietoa E39 viasta, eli 0213 vikakoodi? |
Hei nyt on paha paikka! |
Itse tein aikoinaan kyseisen operaation tätä ohjetta noudattaen: Llamma's Xbox 360 3RLOD (three red light error) X-Clamp Fix |
Eli kaverin Xboxia korjatessa kävi nyt sitten näin: |
Minulla kävi niin, että pelasin normaalisti Fifaa ja tulis nuo kolme punaista valoa siihen käynnistysnappulaan. Laitoin koneen uudestaan päälle ja pystyin vajaan viisi minuuttia pelaamaan ennen kuin äskeinen tapahtui uudestaan. Seuraavan kerran koitin n. tunnin näiden kahden ensimmäisen kerran jälkeen ja pystyin pelaamaan n. 10 min enne pimahtamista. Tarkoittaako tämä siis sitä, että oma X360 on aivan varmasti rikki? Itselläni on kummiskin käynyt noin, että tulee noi kolme punaista valoa joku n. vuosi sitten, mutta siitä tähän päivään asti ei mitään ongelmia. Olen siis tänään noi kolme punaista valoa nähnyt boxissani kolme kertaa. |
Kuinka moni muu täällä on joutunut lähettämään oman boxin sieltä xbox.com:in kautta korjattavaksi. Itse tänään rekisteröin konsolin sinne ja laitoin sen korjauspyynnön niille. Tämän jälkeen menin netistä seuraamaan sitä korjausta niin siellä luki, että ovat lähettäneet sen lähetyslipukkeen minkä laitan siihen laatikkoon missä boxini Saksaan lähetän. Kuinka pitkään suunnilleen kestää, että pääsen taas pelailemaan? Olisi meinaan ihan kiva tietää. Ja ylipäätään korjaavatko he ton minun boxin vai lähettävätkö vain uuden tilalle? Järkevät kertokaa. |
Kaverin Xbox360 Pro teki siis RRoD:n monta vuotta sitten ja koitettiin sitä fixata. Vaihdettiin tahnat (Arctic Sliver 5) ja ylikuumennettiin konsoli, mutta se ei lähtenytkään käyntiin. Nyt minun kaverini kertoikin, että hänen boxinsa DVD-asema kyllä naarmuttaa levyyn rinkulan. |
Mä voin kyllä ottaa vastaan noita brikkaantuneita x-boxeja |
Parempi pyy pivossa ku kyy pipossa.