Tämä on keskustelu Forza Motorsport 3, Yleistä keskustelua Xbox 360 -peleistä alueella, joka on osa-alue Xbox 360 alueella: Viestin lähetti alunperin Joohanh Täytyy kyllä sanoa, että Forzan vauriomallinnus oli pettymys. Kyllähän se sinänsä oli yksityiskohtainen, sillä moottori, vaihteisto, ...
Minusta ongelma on juuri päinvastainen. On aivan sama miltä auto näyttää kun ajaa satasta toisen perään. Oleellisempaa olisi että autolla ei tämän jälkeen enää voisi ajaa. Forzan tapauksessa visuaaliset vauriot näkyvät visuaalisesti ja ajettavuuteen vaikuttavat vauriot näkyvät symbolisesti ruudulla. Näin sen pitääkin olla, paitsi että ajettavuuteen vaikuttavia vaurioita ei tule läheskään niin realistisesti kuin mitä simulation -asetus antaa olettaa. |
Itse itseäni lainaten: tuo on vain demo. Valmista versiota viikolla testatessa eräs toimittajan ketku sai pädin käteensä Dan Greenwaltilta ja ajoi tieltä ulos (ei tarkoituksellisesti) niin että auto pyöri ympäri kerran pari. Sillä ei enää ajeltu sen jälkeen...noh taisi se valua eteenpäin hitaasti ja puolsi reilusti. |
Killi.. Relax |
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.
Ei ole (yllättäen) itsellä kokemusta lopullisesta versiosta, mutta luulisi että tässä tapauksessa kyseessä on vain kvalitatiivisesti karsittu versio lopullisesta pelistä. Kun onhan peli ollut valmiina jo pidemmän aikaa, josta demo on ilmeisesti sitten koostettu. |
Anteeksi nyt vaan pojat, mutta aidan läpi ja pari kertaa ympäri -> tiiviillä koneella hyvätkin mahdollisuudet pysyä käynnissä. |
No täytyy itse sen verran sanoa, että tuossa on kyseessä "turvallinen" auto. Auton siis halutaan menevän kasaan niin, ettei se hajoita sisällä olijoita, tahi pysähdy niin kuin hmm... seinään. Autoista siis olisi mahdollista tehdä sellaisia, että ne eivät juurikaan hajoaisi törmäyksessä, mutta silloin sisälläolijat kuolisivat yksinkertaisesti äkkipysähdykseen. Mitä nyt yritän sanoa tällä on, että "kilpa-autoista" on saatettu tehdä juurikin sellaisia, että ne kestävät jopa pikkuisen osumaa, eli vahviketta sinne tänne. |
On se jännä. Heti annoin periksi, seksin toivossa."
Niin tai näin, eihän näitä Forzien ja Turismojen vauriomalleja voi millään sanoa realistisiksi. Ne toimii tiettyyn pisteeseen asti, mutta realistisempaa jälkeä löytyy jo vuosikymmenen takaa. Kyllä niistä kilpureistakin renkaat lähtee ja pellit lentää. Liekkejäkin näkyy suhteellisen usein. Eikä se ole tekijästä tai konsolista kiinni. Henkilöautoja ei vain yleensä saa ajaa tuohon kuntoon. |
Tämä toki tiedossa. |
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.
aikamoiset tärinät päällä odotan peliä. pakko-ostos kaikkien muiden ohi |
En nyt jaksata plarata kaikkia viestejä läpi, mutta kai kaikki on huomannu että leaderboardsien kautta pääsee ajamaan time trialia. Itse hokasin vasta äsken, joko olen puusilmä tai ominaisuus on todella piilossa. |
Mielestäni demo on aivan loistava, ainut joka puuttuu on kunnollinen televisio. Siitä puheenollen pari sivua taaksepäin luin että peli näyttäisi paremmalta HD Ready telkulla kuin Full HD:lla, onkos tuo totta ja kumpaa suosittelisitte? Anteeksi pieni off-topic. |
Tämä aika-ajo mahdollisuus demossa on hyvä juttu! Lisää demon ikää. Itse tahkonut demoa innolla. Tulostaulu kertoo: "You're in top 3%"! |
Jotenkin jäi outo tunne demosta, kun tuntui ettei auto kulje kuin 50km/h vaikka mittari näyttää 120 km/h eli omasta mielestä vauhdintunne puuttui... |
Riippuu ihan telkusta. HD Ready telkku joutuu skaalaamaan kuvaa ruudulle sopivaks eli keksimään kuvaan mukaan reilut 100000 kuvapistettä. Tämä (laitteesta riippuen) yleensä pehmentää kuvaa jonkin verran. |
Forza 3:nkin natiivitarkkuus on 720p, joten skaalausta tulee tapahtumaan joka tapauksessa. Joko sen tekee boksi tai telkkari, mutta skaalaamiselta ei voi välttyä, ellei näyttölaite tarjoa pikselintarkkaa kuvaa 1280x720-resolla. |
Mä kun painoin manuaalivaihtein menemään, niin ei kyllä tosiaan tuntunut hitaalta! Mini kylläkin, ja Mitsu ehkä snadisti. Mutta vaikkapa tuolla Audilla ajellessa ei kyllä tunnu hitaalta! |
Pointti olikin se että sitä pitää sitten ihan tosissaan yrittää että auton saa ajokelvottomaksi. Ei sen ihan niinkään pitäisi mennä. Oikeassa elämässä niin voi käydä jo ihan yhden ajovirheen seurauksena. |