36suosittelee
Tämä on keskustelu Suosittele-ominaisuus, KonsoliFIN-käyttöohjeita alueella, joka on osa-alue Yhteiset alueella: (KonsoliFIN Ylläpito toivoo kaikkien jäsenten lukevan tämän viestin ajatuksen kanssa!) Suosittele –ominaisuus auttaa kaikkia löytämään ketjusta nopeasti sen parhaan tiedon, ...
(KonsoliFIN Ylläpito toivoo kaikkien jäsenten lukevan tämän viestin ajatuksen kanssa!) |
Last edited by XShava; 15.03.2011 at 22:35.
Nyt pelaan:
Ylläpito kerää myös tähän viestiin esimerkkejä. Näistä selviää, millainen viesti luokitellaan sisältörikkaaksi ja millainen sitä ei ole. |
Nyt pelaan:
Toiminto on nyt käytössä ja muistakaa käyttää sitä oikein -> tai tulee varoituksia +banaania. |
Nyt pelaan:
Onko nyt niin, että ominaisuutta on tarkoitus käyttää ainoastaan äärimmäisen informatiivisiin, lähes FAQ-tyyppisiin posteihin vai voiko sitä myös käyttää muun ajatuksella kirjoitetun ja "hyvän" viestin mainostamiseen? |
stammy: Viesti voi olla monella tapaa hyvä, joten siinä mielessä tarkkoja rajauksia on vaikea antaa. Yksinkertaisesti voisi sanoa, että ominaisuutta voi käyttää silloin, kun itselle tulee "tässä oli hyvä viesti, haluan muidenkin tietävän tästä" -olo. |
Tätä yritin itsekin sanoa sortuen tosin pitkään jauhantaan. |
Tämä ei ollut tarkoitus tai en näin ainakaan ajatellut jos teksti taas näin antaa ymmärtää. pitää yrittää selventää. |
Nyt pelaan:
Ok, hyvä tietää. Ja olen tyytyväinen tähän kantaan, sillä pelkkien tietoiskujen korostaminen olisi ollut vähän liiankin kuivaa ja tylsää, joskin hyödyllistä. |
Tässä esimerkkejä, joita en pidä Hyvä viesti -maininnan arvoisina. En edes MAG pelaajan kannalta. Eli viestit eivät liity kyseisen topicin otsikkoon/aiheeseen. Itse ketjuun ne voivat kuulua, mutta niille ei kuulu hyvä viesti mainintaa. |
Nyt pelaan:
Jäsenet tulevat käyttämään ominaisuutta kuin FB:n likeä, mikä ei ole totaalinen katastrofi tämän lisätessä yhteisöllisyyttä, mutta alkuperäinen tavoite ei tule kuitenkaan toteutumaan ihan toivotulla tavalla. Alkuperäinen tavoite tulee kuitenkin toteutumaan tietyissä määrin, sillä kun valveutuneiden käyttäjien määrä kasvaa, ne oikeasti parhaat viestit tullaan nostamaan ominaisuudelle vieläkin ylemmäs näiden väärinkäytösviestien saadessa kuitenkin maksimissaan 1-2 "likeä". |
Minä oikeastaan en näe tarvetta tämä asian sen kummemmalle analysoinnille: toki paskojakin viestejä tullaan tykkäilemään, mutta eipä se nyt niin detrimentaalista ole. Tykätyt viestit kuitenkin kuvastavat suoraan foorumia itseään, joten näkisin niiden kyseenalaistamisen vähintäänkin hankalana. |
Vaihdoimme tämän nyt Suositteluksi, pitää korjailla ensimmäiset viestit ja ketjun otsikko. |
Nyt pelaan:
Hyvältä ominaisuudelta vaikuttaa. Kiva klikata ylhäältä ja nähdä asiapitoiset viestit sen takaa. Kunhan vain juurikin pysyy tarkoitukseensa suunnatussa käytössä. |
Hyvä hommeli, mut hiukan huonoja esimerkkejäkin löytyy mun mielestäni, jolla hommeli ei pääse ihan täyteen tehoonsa. Esim. hypeketjuissa on mm. suositeltu parin rivin viestejä joissa ydin on, |
Tämän takia pistin ketjun lukemisen pakoksi, jos jäsenet tajuaisivat, ettei tämä oli Facebookin tykkää toiminta. Ja olen myös noillle huonoille suosittelijoille lähettänyt privaa, kun vastaan on tullut. |
Nyt pelaan:
Hyvä että pakotettiin lukemaan tämä ketju ! |