Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Vigil Games -pelistudio julkaisee tietojen mukaan Darksiders II -seikkailun Nintendon Wii U -kotikonsolille ensi vuonna laitteen ilmestyessä. Kyseinen studio on yksi ensimmäisistä tahoista, joka kääntää jo olemassa olevan pelinsä Wii U -konsolille ja tämän takia pelistudion David Adams ja Colin Bonstead ovat Game Informerin videohaastattelussa kertoneet kokemuksistaan uuden pelialustan parissa. Pääasiallisia huomioita olivat alustalle kehittämisen helppous ja innostus ohjaimen kosketusnäytöstä.

Darksiders II:n kääntäminen ensi vuonna julkaistavalle laitteelle oli ensimmäinen kerta, kun Vigil Games työskenteli Nintendon kanssa. Koska itse laitekaan ei ole vielä täysin valmis, oli pelin työstämisessä hieman pienempiä ongelmia, joihin edes Nintendolla itsellään ei ollut vielä vastauksia. Pelin kääntäminen uudelle alustalle vei kolmihenkiseltä tiimiltä vain viikon, joskin grafiikoiden ja muiden ominaisuuksien säätö vaati pidemmän ajan. Kokonaisuudessaan toimivan pelin kääntäminen Wii U:lle vei viisi viikkoa.

Kokonaisuutena uutta laitetta kehutaan helpoksi kehitysalustaksi, joka hyötyy paljon muille konsoleille tehdystä koodista. Adamsin varovaisen arvion mukaan Wii U:lle kehittäminen on helpompaa kuin PlayStation 3:lle kehittämisen. Kehitystyön vaativuus vastaa hänen mukaansa Xbox 360:n tasoa.

Ohjaimesta puhuttaessa Bonstead kertoi uskovansa koko pelin pystyvän toimimaan ohjaimen kautta, jos kehitystiimi ottaisi asian työkseen. Adams kertoo olevansa innostunut ohjaimesta, jonka avulla pelissä kerättävät esineet ilmestyvät heti ohjaimen ruudulle ilman itse pelin paussittamista. Koodin tekeminen kuvan saamiseksi TV-ruudulta ohjaimeen kesti arviolta kymmenen minuuttia. Ohjelmassa on vielä miettiä lisää käyttöä ohjaimen näyttöä varten, eli peli ei ole vielä valmis kokonaisuudessaan.

Wii U ja Darksiders II ilmestyvät myyntiin ensi vuonna. Tarkkaa ajankohtaa ei vielä ole kerrottu pelille tai itse laitteelle.

Galleria: 

Kommentit

Joo, PS3 kehittäminen onkin kuulema aika haastavaa puuhaa.

Kauankohan 3rd partylta menee pelin kehittämiseen pystymetsästä WIIUlle. PS3 on tosiaan saanu "jokusen" moitteen hankalasta pelien kehittämisestä. Toivottavasti PS4 on tästä on opittu.

Se on hyvä merkki pelitarjonnan kannalta, että pelien tekeminen on helppoa, ellei sitten käy niin että rahat yksinkertaisesti loppuu pelinkehittäjiltä kesken.

No jaa, eipä tuo kehittämisen vaikeus näytä kuitenkaan kummemmin kampittaneen pelitarjontaa millään alustalla. Ei sillä, etteikö Wii U:n kehityshelppous meinaisi sitä, että multiplättärit varmaan ilmestyvät jatkossa varmemmin kolmelle konsolille entisen kahden sijaan mutta tiedä nyt sitten miten moni niistä innostunut konsolipelaaja kärvistelee edelleen pelkän Wiin varassa. Samapa tuo, hyvä peli on aina hyvä peli ihan millä tahansa kokoonpanolla koettuna.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi