Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Nintendon kehittämä Demo Play -ominaisuus myös DS-peleihin

Japanilaisen Nihon Keizai Shimbun -sanomalehden mukaan kauan spekuloitua ja viimein E3-messujen aikaan vahvistettua Demo Play -ominaisuutta suunnitellaan otettavaksi käyttöön myös DS-peleissä.

Ensimmäisenä Nintendon Wii-peleihin saapuva Demo Play antaa pelaajalle mahdollisuuden siirtää pelin ohjaaminen tietokoneen hoidettavaksi liian haastavan tilanteen tullen, jolloin peli etenee itsestään. Takaisin ohjaksiin voi hypätä missä kohdassa tahansa.

Ominaisuuden toivotaan auttavan pelien kehittämisessä erilaisille kohderyhmille, sillä vaikeusastetta ei välttämättä tarvitse laskea niin kutsuttuja satunnaispelaajia varten.

Ensimmäinen Demo Play -ominaisuutta hyödyntävä peli on loppuvuodesta julkaistava New Super Mario Bros. Wii.

Galleria: 

Kommentit

Uutiskuva on alkuvuodessa jätetystä patenttihakemuksesta kyseistä ominaisuutta koskien.

Esimerkiksi SMB: The Lost Levels oli kyllä sen verran vaikea, että tämmöinen ominaisuus olisi voinut osalle pelaajakuntaa olla ihan hyödyllinen. Uskallan veikata, että monilla on kyseinen peli johonkin kohtaan tyssännyt. Ehkä nyt saadaan yhtä vaikea Mario?

Hieno idea! Nyt ei tartte kenenkaan valittaa vaikeustasosta.

Eli siis katsotaan kun konsoli pelaa pelin läpi? No mikä ettei :p

Mega Man ysiin tämä :I

Olen nintendo- fani, mutta nyt täytyy kyllä sanoa että tämä on typerin idea mistä olen vähään aikaan kuullut. Pelit ovat muutenkin liian helppoja nykyään. Onnistumisen ilo on peleissä tuntematon käsite tämän jälkeen kun kärsimättömät pelaajat skippaavat jokaisen vähänkin haastavan kohdan.

Rubines: Koita jättää sympatiat muita pelaajia kohtaan vähemmälle ja ajatella itseäsi - parhaassa tapauksessa saat nykyistä vaikeampia pelejä, eikä sinun missään vaiheessa tartte edes ajatella kyseistä ominaisuutta. Jos vaihtoehto on se, että pelit olisivat jo valmiiksi helppoja.

Tuohan on siis ajatus siitä, mikä ominaisuuden ansiosta olisi mahdollista ja minkä toivon toteutuvan. Eihän se varmaa kuitenkaan ole, että pelit vaikeutuisivat. Mutta tuskin nyt ainakaan helpottuisivat? Siis niille, jotka tuosta ominaisuudesta pitävät näppinsä erossa.

Pelien vaikeentaminen normaalisti saattaa pelintekijöistä tuntua liian riskialttiillta uudenlaisten pelaajien tultua osaksi kohderyhmää, mutta nyt ainakin tarjotaan mahdollisuus tehdä vaikeita pelejä, joista voivat nauttia myös satunnaispelaajat.

Jospa nyt pelintekjiät saisivat pollansa kirkastumaan uudelleen tämän avulla, nii saadaisiin HAASTAVA Mario peli vuoden lopuksi. =)
Itse olen kai joskus Mario: Lost Levelsiä kokeillu(tietokoneella kylläkin), ja kyllä se alkuperäiseen ykköseen on rutkasti vaikeampi.

"nyt ainakin tarjotaan mahdollisuus tehdä vaikeita pelejä, joista voivat nauttia myös satunnaispelaajat."
Kyllä se kai niinkin on, mutta kaveripiireissä saatetaan vähän osoitella sormilla ja tuhahtaa: "Hah, siis skippasitko vain tuon kohdan?" =)

Voi sitä kultaista aikaa kun pikseliset loppuanimaatiot oli vain hyville pelaajille!

Tämä toiminto ei tallenna pelissä edistymistä. Tason tai osion loppuessa joutuu siis pelaamaan itse ainakin melkein yhtä hyvin jos haluaa jatkaa.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi