Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Verkkosota pyörähti käyntiin kadonneella planeetalla

Capcom on julkaissut moninpelidemon Lost Planet: Extreme Conditionista. Kokeiluversiossa Liven kultajäsenet voivat ottaa tuntumaa lumiseen räiskintään 16 pelaajan yksilö- tai joukkuepohjaisissa tappomatseissa. Noin 174 megatavun kokoisessa paketissa on mukana yksi kenttä.

Onnekkaat saattoivat eilen ladata demosta kahden kentän erikoisversion, jolla on kokoa 233 megatavua. Erikoisversio kuitenkin katsosi mystisesti saatavilta illan aikana.

Tuoreen moninpelidemon lisäksi Live-kauppapaikalta on ladattavissa myös Lost Planetin yksinpelidemo, joka julkaistiin alkukesästä. Kokoversio ilmestyy Xbox 360:lle ensi vuoden alussa.

Galleria: 

Kommentit

Kertokaahan demoa kokeilleet, miltä se tuntuu. Tämä on nyt ensimmäinen Xbox360 -peli joka henkilökohtaisesti kiinnostaisi aika paljon.

Ja onhan kuvakulma hahmon takaa edelleen onlinessä ?

Kyllähän tuo kuvakulma on hahmon takaa edelleen. Kuvakulman saa laitettua silmiinkin, mutta kontrollit eivät silloinkaan tavallista FPS-ohjausmallia vastaa. Graafisesti peli on todella kaunis, varsinaista valaistustykitystä. Aseita on mukavan monipuolisesti, sillä ainakin kranaatteja on peräti viittä erilaista. Yksi on ihan perinteinen kranu, toinen plasmainen, kolmas tarttuu seiniin iloisesti, neljäs lähettää liikenteeseen MDK-henkisen hämäysnuken ja viidettä voi viskata kuin fisbeetä konsanaan.

Uutta ulottuvuutta (kirjaimellisesti) toimintaan tuo naru, jonka voi ampua X-napilla. Se lentää tietyn etäisyyden, ja tarttuu törmätessään seinään, robottiin tai vastaavaan. Näin liikkuminenkin monipuolistuu huomattavasti. Ominaisuutta kannattaa toiminnassa käyttää hyödyksi etenkin rakennuksissa/raunioissa edetessä, sillä kerrosten välillä liikkuminen nopeutuu selvästi.

En kauhean paljon demoa ehtinyt kokeilla, mutta toivottavasti jaksan jossain vaiheessa nauhoitella siitä videota. Hyvältä vaikuttaa tähän mennessä.

Tätä on pakko päästä tänään pelaamaan. Itse asiassa Lost Planet on syy, miksi alun perin XO:ta himoitsin. Myöhemmin GoW niittasi ostopäätöksen lukkoon. Pelin konsepti on yksinkertaisesti nerokas, ei mullistava, mutta kuitenkin tarpeeksi tuorea.

Huh, Paavin kommentin perusteella moninpelikin vaikuttaa yhtä huikealta mitä odotinkin. Se on sitten Boxin osto edessä.

Naurettavaa pihtaamista näiden demo karttojen kanssa. Ainakin omasta mielestäni juuri se tästä tänään julkaistusta demosta puuttuva kartta on huomattavasti parempi.. (Vaikka tyyleiltään kylläkin täysin eri tyyppisiä, joten jotkut tykkää varmasti "pirate fortressista" enemmän.) Nyt siihen onkin sitten suh vaikeeta löytää pelaajia :P

Yksinpelin takia olen tätä ostamassa, mutta hyvä moninpeli ei ole ollenkaan haitaksi. Vaikutti jopa niinkin kiintoisalta ja rennon oloiselta että voipi olla ensimmäinen Live peli jota jaksan pidempäänkin pelata, kaikkiin muihin kyllästynyt suhteellisen äkkiä.

Tosin se kartta mitä kokeilin oli ruma, omituinen ja tylsä sokkelo, mutta varmasti lopullisesta versiosta löytyy kauniita lumikenttiäkin <3

Juuri sopivasti tuli vielä LP:n kuvapaketti, oli pakko ostaa vaikkein tuosta rahastuksesta hirveästi tykkää :p

Paavi mitä tarkoitat tällä: "mutta kontrollit eivät silloinkaan tavallista FPS-ohjausmallia vastaa"

Mikä ero siis yleensä kontrolleissa normaaliin FPS:ään.

Lost Planetin tähtäys toimii siten, ettei kamera käänny välittömästi tähtäimen mukana. Tähtäimellä on siis ruudun keskellä alue, jolla sitä voi liikuttaa kääntämättä kameraa. Vasta riittävästi keskikohdasta poikettuaan tähtäin ottaa kameran mukaansa.

Tasan yhtä paska kun yksinpelidemokin.

Hyvä moninpelikokemus. Socom-veteraaneille tässä on jotain sitä samaa.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi