Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Xboxin Minecraftiin halutaan tiheämmin päivityksiä

Microsoft suunnittelee Xbox 360 -pelien päivitysprosessin nopeuttamista, Edge kertoo verkkosivuillaan. Minecraftia konsolille kääntävän 4J Studiosin Paddy Burns toivoo pelin pääsevän ensimmäisenä hyötymään ripeämmästä tahdista.

Minecraftia on PC:llä päivitetty tasaiseen tahtiin. Keskeneräisistä versioista siirryttiin lopulliseen julkaisuun viime vuoden marraskuussa. Aktiivinen palautteeseen reagointi sekä ominaisuuksien lisääminen ja hiominen olivat keskeinen osa pelin varsin uniikkia kehitysputkea.

Xbox 360:lla ja PlayStation 3:llakin kehittäjät ovat joutuneet kärsimään merkittävistä viiveistä, jotka johtuvat konsolivalmistajien testaus- ja laadunvalvontaprosesseista.

Paddy arvioi Edgen haastattelussa, että Live Arcadessa julkaistavaa Minecraftia voitaisiin ehkä päivittää kahden kuukauden välein. Ihan PC-version tahtiin ei vielä päästäisi. Live Arcadessa "lopputalvesta" nähtävä Minecraft pohjautuu aluksi 1.6.6-beetaversioon, ja ahkeralla päivittämisellä se aiotaan tuoda PC:llä nähdyn lopullisen 1.0-julkaisun tasolle.

Galleria: 

Kommentit

Minecraft on kyllä tylsä. Tosi tylsä. Siis loppujen lopuksi.

Se riippuu ihan täysin mitä teet. Multiplayeriä modit päällä niin ei ihan heti tylsisty. Ja mitenhän tuo Xbox jaksaa tuota Minecraftia pyörittää? On nimittäin melko raskas peli ulkonäöstään huolimatta (syytän Javaa). Tosin jos tuo koodataan C++ pohjaisesti tms. niin voi toki helpottaa hieman.

"syytän Javaa"

Jos myyttilinjalle lähdetään niin minä voisin syyttää lumimiestä.

Myyttilinjalle? Sehän on ihan selvää, että Java ei ainakaan tällä hetkellä ole yhtä nopea ja kevyt, kuin juuri esim. C++. Toki riippuu myös paljon miten se on koodattu. Varmasti Minecraft täysin samoilla ominaisuuksilla, huonosti koodattuna voi olla hitaampi C++:lla tai taasen nopeampi kuin nykyään, paremmin koodattuna Javalla. Noh Xbox ei tietenkään Javaa pyöritä, joten sitä nyt ei tarvitse ainakaan funtsia sen enempää.

"Sehän on ihan selvää, että Java ei ainakaan tällä hetkellä ole yhtä nopea ja kevyt, kuin juuri esim. C++."

Suosittelen ottamaan Googlen käteen ja perehtymään nykytilanteeseen hieman paremmin. Emme kuitenkaan enää elä vuotta ~1995.

"Suosittelen ottamaan Googlen käteen ja perehtymään nykytilanteeseen hieman paremmin. Emme kuitenkaan enää elä vuotta ~1995."

Sanoi google mitä sanoi sitten mutta tämä nykyinen javacraft ei toimi läheskään sellaisilla tehovaatimuksilla mitä kyseisenlaisen palikkapelin olettaisi vaativan

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi