Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Konsolien Sota II: Peli-imperiumin vastaisku

Etusivu | Osat IV-VI >>


Osa I: Peli-imperiumin vastaisku

"Kuolema tuoksuu ilmassa. Tänään on lopullisen voittomme ensimmäinen päivä", lausahtaa tummanpuhuvaan kaapuun pukeutunut ilkeä keisari EsaMakija ja katselee ulos virtuaaliavaruuteen tökerösti toteutetusta feikkilasi-ikkunasta.

Esa puristaa robotin osista tehtyä vasenta kättään ja jatkaa: "On kulunut tasan kymmenen vuotta siitä kohtalokkaasta päivästä, jolloin Nintendon ja Microsoftin hutera allianssi kaatui kykemättömyyteen ja ennalta-arvattavuuteen. Tällä kertaa olemme huomattavasti paremmin valmistautuneita. Tulemme murskaamaan köyhän PlayStation-allianssin ennen kuin he edes huomaavat sitä!"

"MUAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, olette kiistatta nero!", toteaa vieressä seisova synkähköön robottimaiseen kokovartaloasuun sonnustautunut raskaasti hengittävä Darth Grievader. Valtavassa salissa ison lasin edessä seisova tummanpuhuva kaksikko on mallinnettu uusimmalla graafisella teknologialla. Sahalaitoja ei ole ja ikkunasta nähtävä avaruus eri planeettoineen ja muine yksityiskohtineen on suorastaan henkeäsalpaavan upeaa katsottavaa. Maksetut toimittajat, IGN etunenässä, ovat jo ehtineet kirjoittaa ylistäviä "hands on" -ensikommentteja tämän tarinan teknisesta toteutuksesta.

"Halvat jatko-osat eivät ole mitään ilman charmikasta pääpahista!", huudahtaa huoneeseen ylimielisesti asteleva lihaksikas neonvihreää valoa hehkuvaan kokovartaloasuun sonnustautunut Unreal-Hawk.

"Meidän on unohdettava surkeat pelit ja luotettava pelkän hardwaren tehokkuuteen!", jatkaa Hawk- ja laittaa kätensä hänen rintaansa tatuoidun valtavan Xbox-logon päälle. "Pian valtavista Xbox-hävittäjistä koostuva laivasto on valmis. Silloin olemme valmiit murskaamaan kapinallisten säälittävän pelikonsoliarsenaalin!"

Kaikki kolme ilkeää pahista nyökyttelevät häpeällisen huonon animaation saattelemana. No, sitähän se nopeasti kauppojen hyllyille rushattu fanfic-jatkis teettää, vai mitä?

Toisella puolen galaksia urhoollisen PlayStation-armeijan johtaja Ken Kutaragi, koodinimeltään JoreW, pitää puhetta uskollisille alamaisilleen PS2-aluksellaan:

"Ystävät! On tullut tietoomme, että toisella puolen tuntemaamme universumia valtava vihollinen on valmistautumassa massiiviseen hyökkäykseen tuntemaamme Sony-maailmaa vastaan. Etälaivastomme kiinniottamat Pokéball-vakoojat osoittavat, että ilkeä Nintendo on jälleen asialla. Lisäksi havaitsimme maahantuojien sponsoroimista kaukoputkista, että toinen puoli universumista on mallinnettu hämmästyttävän tarkalla renderöintitekniikalla. Koska oma koneemme ei vielä pysty tuonkaltaiseen visuaaliseen tykitykseen, Microsoftin täytyy olla juonessa mukana!" (oikeastihan kaikki konsolit pyörittävät samanlaista grafiikkaa, tarina on fiktiivinen - toim. huom.)

"Tuo kuulostaa hieman epäloogiselta," toteaa puheen keskeyttävä designed. "Vastustajammehan kuolivat edellisessä noin vuosi sitten julkaistussa tarinassa!"

Johtaja-Ken kumoaa moiset väitteet pelkkänä roskapuheena: "Halvat, nopeasti tuotetut jatko-osat eivät pidä kiinni moisista juonellisista yksityiskohdista. Muistaakseni sinäkin kuolit edellisessä tarinassa!"

Designed katselee itseään häpeissään, mutta muistaa lopulta, että peleissähän on se legendaarinen Continue-nappula. Kuoleman korjattua pääsee takaisin toimintaan yhdellä napinpainalluksella. Kätevää, eikö totta?

Moiset haihatukset unohtuvat kuitenkin nopeasti, kun PS2-alus alkaa täysin yllättäen täristä ja valtavat upeilla valoefekteillä toteutetut laserammukset porautuvat läpi läpäisemättömästä teräksestä valmistetusta PS2-aluksen rungosta.

"Ei olisi ikinä pitänyt luottaa koneen valmistaneeseen firmaan, jonka nimenä oli 3DO. Heiltähän ei tunnetusti ole ikinä tullut mitään hyvää!", kiroaa aluksen vakuutuksen ostamatta jättänyt Dammet, joka joutuu maksamaan vahingot omasta pussistaan.

Ruudunpäivitys tippuu ärsyttävän alhaiseksi, kun viimeinen valtava alukseen osuva ammus katkaisee konsolialuksen kahtia jättäen sen leijumaan painottomana avaruuteen.

"MUAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAAHAHHAAA!", naurahtaa hyökänneen aluksen ohjaamosta käsin Game Boy -kiikareilla tapahtumia katseleva Grievader.

Samassa erehdyttävästi pienehköä Game Boy Advance -levykettä muistuttava hätäkapselimoduuli lennähtää päätähuimaavalla nopeudella hyökänneen Xbox-aluksen ohjaamon ohitse. Capcomin Resident Evil -tiimin ohjelmoijien työstämät mukayllätyneet kasvoanimaatiot ja järkyttävän huono ääninäyttely säestävät Xbox-komentolaivan ohjaamossa olevien peli-imperiumin johtajien hämmästynyttä mielentilaa.

"Älkää päästäkö kapinaliiton johtajia karkuun!", huutaa hermonsa menettänyt Hawk- ja antaa käsimerkin hakeutuvan söpöilyohjuksen laukaisemiseksi. Yksi Xboxin isoista ohjainporteista aukeaa ja sieltä laukaistaan pastelliväreillä höystetty kaikilla Nintendon übersöpöillä hahmoilla lastattu risteilyohjus kohti kaukaisuudessa kiitävää jo tuhoutuneesta PS2-aluksesta laukaistua hätäkapselimoduulia.

Hetken matkattuaan tämä Microsoftin valmistamilla suihkulentokonemoottoriturbiinimoottoreilla varustettu lapsellinen ohjus löytää tiensä maaliin räjäyttäen pakomoduulikapselista sen kiihdytykseen käytettävän ristiohjaimen.

"Kytkekää vetosäde päälle," käskee keisari EsaMakija.

Työtä tehdään käskettyä ja valtava pikselimössöstä koostuva vihreä pallo Xbox-aluksen keskellä avautuu heijastaen koko universumiin neonhohtoista vihertävää valoa. Samalla aiheutuva vastustamaton vetosäde alkaa hiljalleen vetää pakokapselia kohti yhtä jättiavaruuslaivan neljästä ohjainportista.

"MUAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHA!", naurahtaa Darth Grievader. "Lähetetään pahimmat emulaattorimme ja ROM-tiedostomme tekemään liittoutuman säälittävistä jäsenistä kerralla selvää! Ettekö te suorastaan rakasta halpoja jo toiseen osaan loppuvia rahastusjatko-osia, joissa pahan voimat voittavat heti kättelyssä? MUAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHA!"

Xbox/Nintendo-liittoutuma poistuu komentokannelta keisari EsaMakijan johdolla. He laskeutuvat virtuaaliportaat alas lyhyen FMV-välianimaation saattelemana ja astuvat liukuovesta suoraan A-ohjainporttihangariin, jossa vetosäteen edessä voimaton hätäkapselimoduuli liukuu vähitellen kohti odottavaa teloituskomiteaa... PlayStation-allianssin aika näyttää olevan vähissä....


Osa II: Nintendooine

Pitkällisen odottelun jälkeen vetosäde saa viimeinkin kiskottua vastaan taistelleen hätäkapselin Xbox-aluksen ohjainporttihangaariin. Sen mahdolliset pakoyritykset estetään Midwayn valmistamalla portaalihilavitkutinsäteellä, joka tunnetusti jumittaa minkä tahansa aluksen elektroniset laitteet ja kommunikointivälineet. Tämän jälkeen Nintendon aina käytettävissä oleva virallinen hitsaustiimi työstää miehen mentävän aukon pienehkön aluksen kylkeen.

EsaMakija, Darth Grievader ja Unreal-Hawk astuvat kaikki sisään yhdessä muutaman käytetyistä Super Nintendon osista valmistetun aivottoman kloonisoturin kera. Muutama vastaan pistävä venäläisaksentilla varustettu Metal Gear Solid -sotilas kellistetään nopeasti, sillä he eivät aitoon pelityylin osu edes ladon seinään, vaikka ampuvatkin Nintendon ja Xboxin edustajia alle metrin päästä. Lopulta valtausryhmä tunkeutuu hätäkapselin ahtaaseen ohjaamoon.

"Täällähän ei ole ketään!", huomaa älykkään huomion tehnyt Hawk-. "Mitä ihmettä oikein on tekeillä?"

Samalla ryhmä kauhistuu Emotion Enginen viritetyn version tuottamien uskottavien kasvoanimaatioiden sävyttämänä. Pöydällä lojuu pieni välkkyvä kapseli, joka pitää ärsyttävää viheltävää ääntä.

EsaMakija tajuaa ensimmäisenä asian laidan: "Voi ei! Se on paristojen loppumisesta kärsivä Visual Memory Unit (VMU)! Juoskaa!"

Valtava polygoniräjähdys valaisee ruudun ja aluksen osia sinkoilee ympäri hangaaria. Alkuhämmennys on ilmeinen, mutta tuhoutumaton Xbox ei kärsi kuin pieniä runkovahinkoja. Hätäkapseliromun raunioista nousee esiin kolme tuhkan tummentamaa hahmoa.

"MUAHAHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAH! Onneksi Unreal-Hawkin valtavat rintalihakset säästivät meidät pahemmilta vammoilta," toteaa tilanteen tajunnut Griever.

"Tälläisiä tilanteita silmälläpitäen jokaisen Xboxin mukana tulee onneksi ohjelmoitava Abtronic-vatsalihasvyö," Hawk- vähättelee omaa osuuttaan.

EsaMakija pyyhkii tuhkat viittansa päältä ja nappaa taskustaan Game Gear -kauko-ohjaimen.

"Nyt on aika laittaa homma kerralla pakettiin."

Samaan aikaan tuhat kilometriä alempana PlayStation 2 -aluksen miehistön rippeet ovat juuri tehneet enemmän tai vähemmän onnistuneen pakkolaskun läheiselle hiekan täyttämälle Nintendooine-planeetalle. Ryhmän kahden hätämoduulikapselin laukaisu harhautti tyhmät Nintendon kätyrit täydellisesti ja ylväs sankarijoukkomme pääsi näin pakoon vaivatta.

"George Lucasille kiitos valomiekoista," toteaa Luckyman leikatessaan aukon pahassa kunnossa olevan hätäkapselimoduulin kylkeen. Onnimannin taituroimasta aukosta viimeiset PlayStation-ritarit vääntäytyvät ulos Nintendooinen polttavalle hiekka-aavikolle. Jäljellä olevan kuuden miehen ryhmän joukosta löytyvät tietysti mestari "Jore" Kutaragi ja hänen oikea kätensä designed. Tämän lisäksi mukana on puhtaimman PSOne-sydämen omaava Luckyman, edellisessä osassa kyseenalaisen maineen saavuttanut pettur.... Lastsoul, pyhään PSX-uskoon kääntynyt Wombut sekä vähäpätöinen Dammet. Ryhmän iskukykyä parantaa kuitenkin se, että Dammet ei pääse sähläilemään, koska hänet pistetään kantamaan johtaja-Keniä, jonka herkät jalat eivät tietenkään kestä aavikon kuumuutta.

Pikaisen kävelyretken jälkeen ritariryhmä saapuu keskellä aavikkoa nököttävälle kauhukartanolle.

"No tätä minäkään en osannut arvata," toteaa Lastsoul sarkastisesti selvästi käsikirjoituksen lukeneena.

"En todellakaan olisi uskonut, että kukaan sortuisi näin surkeaan käsikirjoituskäänteeseen. Tämähän on todella epäuskottavaa," toteaa Wombut herjaten selvästi tarinan kirjoittajaa. Tämän sanottuaan suuri salama pyyhkäisee miehen pois tästä tarinasta.

Luckyman katselee hetken epäuskoisena edessä nököttävää suurehkoa kartanoa ja toteaa: "Minusta tuntuu, että olen nähnyt tämän talon jossakin... se tuntuu oudon tutulta..."

Enempää miettimättä (ja tarinaa hidastamatta) ritariryhmä lampsii "Raccoon City Mansion" -kyltin ohi ja astuu kartanon ovesta sisään. Tuskallisen kauan kestävä ovenavausanimaatio antaa hieman esikuvaa siitä, mitä tuleman pitää.

Ryhmän päästessä lopulta sisätiloihin he huomaavat olevansa suuressa salissa, jota valaisevat vain aavemaista tunnelmaa luova kynttilänvalo ja ajoittain koko hallin valaiseva salamanisku.

"En havainnut ukonilmaa ulkosalla autiomaassa, mutta kaipa tämä käy. Tälläisiähän nämä Nintendon koneille valmistettavat pelit ovat," naureskelee Luckyman levitellen samalla käsiään.

"Katsokaa!", huudahtaa Kutaragi osoittaen edessä olevan loivan portaikon yläpäähän. Siellä tummanpuhuva, pitkähiuksinen hahmo tuijottaa ritariryhmää tappavalla katseella. Mysteerinen figuuri ottaa askeleen eteenpäin, mutta kompastuu samalla omaan lettiinsä ja keräilee kierien rappuset alas.

"Sehän on DCFIN:in Pepto!", naurahtaa Lastsoul. Kaikki osoittavat Peptoa sormella ja nauravat.

Tämän pienen hupihetken keskeyttää kuitenkin rappusten yläpäähän ilmestyvä uusi hahmo, jonka luodinkestävään paitaan on tatuoitu kirjaimet "S.T.A.R.S.". Tönköllä, robottimaisella liikkuvuudella varustetulla henkilöllä on kädessään Desert Eagle -pistooli ja päässään tyylikkäät aurinkolasit. Hiukset on viimeisen päälle laitettuna taakse.

"Sehän on Crisis Wesker! Voittamaton kaksoisagentti ja periviholliseni....", toteaa Luckyman katsoen rappusten yläpäässä seisovaa Crisistä Emotion Engine 2.0:lla toteutetulla tappoilmeellä.

Samassa ovi pamautetaan auki ja sieltä astuu sisään joukko aivottomia Nintendo-kloonisotilaita ja Virtual Boy -tappodroidi. VB:hen kiinnitetystä mikrofonista kuuluu tuttuakin tutumpi ääni:

"MUAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHA! Löysimme teidät Game Gear -satelliittipaikannusysteemin (= kysyimme sijantinne tarinan kirjoittajalta) avulla! Sega ei petä koskaan! MUAHA....", nauraa Griever, mutta lopettaa lauseen kesken tajuttuaan kehuneensa ylisurkeaa Service Games -yhtiötä.

"Ohjelmoimme tappodroidin tekemään koko porukasta selvää jälkeä. Päivänne ovat luetut!", huudahtaa mikin ääreen raahautuva EsaMakija.

PlayStation-ritariryhmä jähmettyy kauhusta paikoilleen, kuin Virtual Boy ja kloonirobotit lähestyvät heitä hitaasti mutta varmasti. Lopulta Luckyman tarttuu käteensä mysteerisesti ilmestyneeseen pistooliin ja laukaisee luodin kohti portaiden yläpäässä seisoskelevaa Weskeriä. Tapahtumasarja yllättää kaikki ja Crisis kaatuu portaita alas tyylikkään Matrix-efektin saattelemana.

"Mitä menitkään tekemään!", huutaa Lastsoul epätoivoisena. "Se oli viimeinen pistoolisi ammus ja tuhlasit sen periviholliseesi! Me kuolemme kaikki!!11111"

Ruutu himmenee tyylikkään blurrausefektin saattelemana ja ruutuun ilmestyy teksti "to be continued...."


Osa III: Sega Master System

Virtual Boy -tappodroidi lähestyy toivonsa menettänyttä ritariryhmää ja alkaa ladata kuolettavaa diskettisädettään.

"Voi ei! Meidät renderöidään varmasti!", huutaa seonnut Lastsoul.

Tuskallisen pitkän latausajan jälkeen VB on viimeinkin valmis antamaan lopullisen iskun. Samassa ruudulle ilmestyy teksti: "Out of batteries." Virtual Boy sammuu ja räjähtää ruman partikkeliefektin siivittämänä. Luckyman huomaa tilaisuutensa tulleen ja nappaa vyöltään valomiekan katkaisten sillä pahaa-aavistamattomien kloonirobottien päät.

"Mikä neronleimaus Nintendolta! Laittaa nyt paristopohjainen kotikonsolitappodroidi markkinoille. En yhtään ihmettele, miksi firma on nykyään konsolisodassa viimeisenä," vitsailee tilanteen pelastanut Luckyman.

Ryhmän naureskellessa Nintendon tyhmyydelle he huomaavat, että maassa äskettäin maannut Crisis on kadonnut mysteerisesti. Asia kuitenkin unohdetaan nopeasti ja sankarimme poistuvat nopeasti kauhukartanosta jättäen kaukaisuudesta kuuluvat zombien mölinät omaan arvoonsa.

Huonon leikkauksen takia tarinan "katsojat" joutuvat seuraavaksi ihailemaan seitsemän minuutin mittaista välianimaatiota, jossa PlayStation-ritarit talsivat autiomaassa kohti kaukaisuudessa siintävää kaupunkia.

"Nykypeleissä on aivan liikaa välianimaatiota ja liian vähän varsinaista pelaamista," toteaa tylsistynyt designed.

Onneksi nykyään kovassa käytössä oleva skippausnappula on keksitty. Näin ollen tuskalliset juonta selvittävät FMV:t voi helposti harpata yhdellä napinpainalluksella. Näin tehdään ja seuraavassa otoksessa sankarimme ovatkin jo autiomaan keskellä nököttävän kaupungin juurella. Mestari-Joren kantojuhta Dammet on tässä vaiheessa väsynyt kannettavansa liiallisesta painosta, joten hänet jätetään kuolemaan autiomaahan muun ryhmän jatkaessa matkaansa.

"The Sims City... säälittävien pelimaskottien celshading-grafiikkaa käyttävä kotipaikka. Tämä on todellinen epäonnistuneiden hahmojen kaatopaikka. Tänne kaikki rikolliset, warettajat ja muut koodarihörhöt tulevat turvaan lain kouran ulottumattomiin. Kaiken huippuna tämä paikka on vielä teknisesti keskinkertaista jälkeä uusimpien grafiikkakorttien olessa valovuosien päässä täältä," selvittää Kutaragi ryhmän nykyistä sijaintia.

Ryhmä löytää pikaisesti tiensä paikalliseen avaruusaluskauppaan, jossa lihavahko limapallo nimeltä Corca tervehtii ostajaehdokkaita.

"Haluatteko ilma-aluksen? Minulla on teille sopiva raketti sikamais... sopivaan hintaan!", sanoo epämiellyttävän oloinen myyjä.

Ryhmä ohjastetaan takapihalla olevaan kuplamaiseen hangaariin, jossa Corca esittelee sankareillemme myynnissä olevaa alustaan: "Tässä se on, Sega Master System! Parempaa rakettia ette löydä tästä videopeliuniversumista. Uusin 16-bittinen grafiikkateknologia, kaksi ohjainporttia, mergonomiset ohjaimet ja seitsemän renderöintitykkiä. Paljon parempi kuin Euroopan julkaisuun tullut Mega Drive -versio. Tällä lähetätte vastustajanne hetkessä bittiavaruuteen!"

"Paljon se maksaa?", kysyy Luckyman.

"Sanotaanko vaikka... 100.000 kultakimpaletta?", vastaa Corca.

"Mitäs jos vain otamme aluksen, emmekä vedä sinua turpaan?", vastaa Kutaragi-Jore tiukasti.

Corca myöntyy ja kaupat suoritetaan kädenpuristuksella, jossa tönkösti mallinnetut virtuaalikädet eivät edes osu toisiinsa huonon osumamallinnuksen ansiosta. Motion Capture -tiimillä on vielä paljolti opittavaa, mutta harjoitus tekee mestarin. Näin ainakin Acclaimilla tavataan sanoa huonojen pelien julkaisun yhteydessä.

Samassa hangaariin saapuu kuitenkin tukku aivottomia kloonisotureita yhdessä Dammetin kanssa.

"Tuolla ne siat ovat! Tappakaa heidät!", huutaa kostonhimoinen Dammet, jonka kloonit poimivat mukaansa autiomaasta.

Kloonirobotit lataavat loppumattomilla ammuksilla varustetut laserpyssynsä ja alkavat tulittaa silmittömästi kohti ritarijoukkoa. He kuitenkin onnistuvat tappamaan vain myyjänä häärineen Corcan ja satunnaisen ohikulkijan, lihaksikkaan badassritarin Vahen. PlayStation-ritariryhmä ehtii sillä aikaa juosta uuteen Master System -alukseensa ja ampua sen renderöintitykeillä Dammetin sekä kloonirobotit suoraan bittiavaruuteen.

"*köh köh* Kylläpäs täällä on pölyistä. Tällä ei taida olla pelattu (lennetty) ihan vähään aikaan," sanoo tykkien käyttäjänä toimiva designed.

"Tekniset ominaisuudetkin ovat vain vähän niin ja näin," toteaa Luckyman pitäen toisen ohjaimen irronnutta ristiohjainta kädessään. "Noh, eihän luokattomalta Segalta voi muuta odottaakaan."

Pikaisen käynnistysnappulan painamisen jälkeen Master System käynnistyy hitaasti, mutta varmasti ja loikkaa hyperavaruuteen 80-luvulta peräisin olevien viivaefektien siivittämänä.

Samaan aikaan valtavassa Xbox-komentoaluksessa edelleen raskaasti hengittävä Darth Grievader ja viittamallia punaisempaan vaihtanut EsaMakija pitävät omaa neuvonpitoaan.

"Hmm... tunsin suuren järkkymän Force Feedbäkissä. Ihan kuin jokin meiltä tärkeä olisi päässyt lipsumaan sormiemme välistä," sanoo vatsaansa pitelevä EsaMakija.

"MUAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAA! Sehän on mahdotonta, sillä Virtual Boy on tunnetusti täydellinen pelikonetappodroidi!", vastaa Griever itsevarmasti.

"Minulla on paha aavistus tästä asiasta...", toteaa EsaMakija ja painaa porvarikaukosäätimensä Power-nappulaa. Dolby Surround Sound -tekniikalla varustettu jättiskreeni avautuu ja ruudulle ilmestyy Crisis Wesker aurinkolasit päässään ja hiukset taakse tyylikkäästi laitettuna.

"Mitä on tapahtunut, Albert?", kysyy Esa.

"Ole hyvä ja älä kutsu minua oikealla nimelläni. Koodinimeni on Crisis", vastaa Wesker. "Pahoitteluni, mutta PlayStation-ritarit pääsivät karkuun. Virtual Boy petti ja tuhosi itsensä sekä tappodroidit. Minäkin selvisin täpärästi vain luotiliivieni ansiosta. Agenttini mukaan sankari-wannabet poistuivat Nintendooine-planeelta hylkiö-Corcan myymällä Master System -aluksella."

"Piru vieköön!", huutaa Esa ja lyö nyrkin pöytään. "Tästä puhutaan vielä!", sanoo ilkeä keisari Crisikselle ja sulkee jättimäisen näytön.

"Kuulin kaiken, mutta huoleen ei ole syytä," toteaa huoneeseen astuva vartaloamyötäilevään pukuun edelleen sonnustautunut Hawk-. "Salaisen aseemme on likipitäen jo todellisuutta. Pian olemme valmiita ratkaisevaan testiin."

Pahikset alkavat nauraa äärimmäisen huonosti näyteltyä tekonaurua, joka raikaa ympäri galaksia. Seikkailu on vasta alussa....


Etusivu | Osat IV-VI >>

Kirjaudu kommentoidaksesi