Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Dragon Age: Origins

BioWare petti. Piti olla "tummasävyistä sankarifantasiaa", tuoretta näkökulmaa, pelaajan valintoja, toimiva padiohjaus ja ties mitä. Lähinnä Dragon Agesta jää tunnelmat, että BioWare on halunnut palata länsiropen kaavaan ilman Baldur's Gaten tai Star Warsin kaltaista lisensoitua maailmaa, ja siinä sivussa varsinaisesta pelistä ei ole tullut erityisen uraauurtava millään tasolla. Seikkailu kulkee yhdellä ja samalla akselilla eri aloitushahmoista huolimatta, ja haarautuva dialogi tarkoittaa dialoginippuja, joita punotaan jatkuvasti yhteen, joskus kömpelöstikin. Hahmoilla on paljon sanottavaa, mutta useimmiten se jää tyhjänjauhamiseksi ja dialogi on puisevaa, särmä ja persoona puuttuvat. Kuitenkin tarinan ja hahmojen osalta löytyy suurimmat onnistumiset, mukaan mahtuu mielenkiintoisiakin keskusteluja ja mytologiaa. Niiden vuoksi peliä voisi vielä ajankulukseen pelailla, jos itse pelaaminen ei olisi niin kömpelöä. Konsoliversion käyttöliittymää on supistettu huomattavasti PC-versiosta, ja padin kanssa käsiin kaipaa jatkuvasti jotain tehokkaampaa. Kun taas kerran aloittaa turhan keskustelun loottia kerätessä tai yrittää harrastaa mystistä sormiakrobatiaa liipaisinvalikoiden kanssa taistelun tiimellyksessä, alkaa tuntua että tätä peliä ei ole todellakaan tehty padille. Dragon Age ehkä sopii ajantappamiseen, mutta jos odotti peliltä jotain muutakin, kannattanee mieluummin katsastaa The Witcher PC-puolella.

Kirjaudu kommentoidaksesi