Powerdrome näyttää kaapin paikan

Powerdrome-niminen Amiga- ja Atari ST -tekele aukoi aikoinaan latua vuosia myöhemmin ilmestyneille Wipeoutin kaltaisille futuristisille vauhtikarkeloille. Siinä missä genren tuoreimmat tuotokset on pakattu täyteen tuhovoimaista aseistusta ja nitropurnukoita, Powerdrome edusti rehtiä kilvanajoa. Sellaisena pelin alkuperäinen ohjelmoija Michael Powell haluaa luomuksensa nähdä myös nykykoneilla. Powell onkin komentanut Argonaut Gamesin uusimaan Powerdromen PlayStation 2:lla ja Xboxilla.

Peli palkitsee taidokkaan ajamisen. Menopelinä toimivan aluksen täydellinen hallinta 24 radalla kysyy tarkkaa vainua. Gravitaatiosta riippumattoman aluksen käyttäytymisestä saa vihiä seuraamalla esimerkiksi kuskihahmon viittelöintiä ohjaamossa. Moninpelistä povataan Powerdromen parasta antia. Siitä kun tehdään yhteensopivaa niin PlayStation 2:n kuin Xboxinkin nettipelipalveluiden kanssa. "Peli on vaikea, mutta niin hauska, että häviäjätkin jättävät radan iso virne kasvoillaan", kommentoi Michael Powell. Lupaavan kuuloisen kaahailun julkaisu venynee ensi vuoden puolelle.

Kirjaudu kommentoidaksesi