Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Pelialan veteraani Jade Raymond johtaa uutta Haven-studiota, joka luo pelejä suoraan PlayStationille.

Kanadalainen Raymond on yksi peliteollisuuden tuotteliaimmista toimijoista. Hänet tunnetaan parhaiten Assassin's Creed- ja Watch Dogs -pelisarjojen luomisesta sekä Ubisoft Toronton ja EA Motive Studiosin rakentamisesta. Yli 25 vuotta alalla ollut Raymond johti viimeksi Stadia Games and Entertainmentia, josta hän lähti Googlen sulkiessa kehitysyksikkönsä. Nyt paljon kokenut ammattilainen astuu uuden studion johtoon.

"Haluamme luoda maailmoja, joissa pelaajat voivat paeta, pitää hauskaa, ilmaista itseään ja löytää yhteisöllisyyttä. Haluamme vuodattaa intohimomme projektiin. Haluamme tehdä jotain ihmeellistä ihmisten koettavaksi", Raymond kertoo.

Raymond toteaa kuluneen vuoden olleen eriskummallinen ja vaikea. Koronapandemian tuomat muutokset ja haasteet ovat vaikuttaneet laajalti sekä henkilökohtaisella että ammatillisella tasolla.

"Pandemia, sosiaalinen epäoikeudenmukaisuus ja työpaikkojen vähentäminen ovat vaikuttaneet moniin lähimmistä ystävistäni, perheeseeni ja työtovereihini. Kaikki nämä tekijät yhdistettynä kyvyttömyyteen nähdä ystäviä ja perhettä kasvokkain tuudittivat minut ikään kuin itsetutkiskelun koteloon, jossa minun piti kysyä itseltäni vaikeita kysymyksiä siitä, mikä todella on tärkeää”, Raymond pohtii.

Havenissa halutaan luoda pelejä, jotka ovat turvasatama niin pelaajille kuin kehittäjillekin. Raymond korostaa, että uutisten ollessa vielä niukanpuoleisia, PlayStation-yhteisön halutaan tietävän Havenin työskentelevän jo ahkerasti julkistamattoman nimikkeen parissa.

Kirjaudu kommentoidaksesi